McVirusS schreef op 03 augustus 2004 @ 16:45:
[...]
Kan je iets meer over je toepassing vertellen zodat we misschien meerdere mogelijke oplossingen kunnen aandragen? Je kan zo'n plaatje ook neerzetten als background van een div; iets in de trand van:
code:
1
| [nohtml]<div style="background: url(http://www........4px;"></div>[/] |
Het tooltje is nog in ontwikkeling, en ik had graag een voorbeeld gepost indien mijn werkgever dit ook op prijs zou stellen
Wat het in feite doet.. je maakt een selectie over een image waarbij de coördinaten worden opgeslagen. Redelijk simpel dus. Maar aangezien dit een drag actie verwacht over een vaste image... liep ik tegen een probleem aan.
Een achtergrond was ook een idee. Alleen is daar een kleine moeilijkheid mee... je kunt een background niet resizen. Als een klant een foto selecteerd die recht uit zijn digi-cam komt, moet de foto worden geresized naar een overzichtelijk formaat (softcoded resizen, gewoon een max breedte en hoogte van een x-aantal pixels in de img tag) zodat het selecteren makkelijker wordt.
De oplossing was dus, voor IE browsers, om er een DIV overheen te plaatsen die de preciese afmetingen heeft van het gerescalede (is dat een woord?) plaatje. Deze transparant maken had geen zin, daar had het IE team blijkbaar omheen geprogrammeerd. Een DIV met een filter alpha opacity van 0% (niet zichtbaar dus) werkte wèl, en maakte de boel ook niet verschikkelijk traag.
Een transparante GIF of PNG over het plaatje in kwestie bracht namelijk ook een memory probleem mee (drag je alsnog een image).
Dat was dus het probleem.
Vandaar deze oplossing.
Maar ik vind het erg slordig dat ik zo makkelijk een onwetende gebruiker zijn geheugen vol kan laten lopen.
offtopic:
je post maakt het topic nogal breed, een enkele linebreak om het geheel leesbaar te houden is misschien wel oke

[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 03-08-2004 23:27
]