Toon posts:

[NT4] automatic update realiseren zonder SUS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog met een tiental NT4 servers waarvan ik wil dat ze de windows updates automatisch binnenhalen. Niet via SUS of een andere server. Dit komt later want hier moet door het management over beslist worden en dat duurt me te lang. Ik kan zolang geen server inrichten voor SUS. Ik weet dat dat wel de beste oplossing is, maar voor " the time being" zoek ik dus iets anders.

Wat ik eigenlijk wil is een bepaald scriptje schrijven waarin staat dat de server naar de windowsupdate site moet gaan, vervolgens kijkt of er een nieuwe update beschikbaar is. Indien dat zo is de update binnenhaalt, installeert en indien nodig reboot. Dit alles dagelijks om 22.00 uur.

Ik vraag hier niemand om een script voor me te schrijven (het mag natuurlijk wel :) ), alleen om even op weg geholpen te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 13:36 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
jij wilt unattended je servers laten patchen :?

dat is gewoon geen goed idee, servers hoor je handmatig te patchen. straks kom je op je werk en doet geen een server het meer... tja heb je wel een probleem :D

wat is er mis met de tools van shavlik :?

daar komt nog bij dat er voor nt4 niet echt meer security patches uitkomen (aangezien de support aan het einde loopt), en die paar patches die er zijn kan je handmatig installeren

[ Voor 29% gewijzigd door Zwelgje op 03-08-2004 13:36 ]

A wise man's life is based around fuck you

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 17:59
zwelgje schreef op 03 augustus 2004 @ 13:34:

wat is er mis met de tools van shavlik :?
Duur!
Vroeger was het gebruik tot 50 clients gratis, nu maar 10.
Als het produkt dat je wil patchen niet Engels is maar bijv Nederlands is moet je je pacthes handmatig dowloaden, en de goede naam geven.

Verder is het echt een mooi stukje software dat ik met veel plezier gebruik.

Servers moet je gewoon handmatig patchen geeft je veel meer controle en maakt eventuele problemen daardoor makkelijker te traceren.

[ Voor 14% gewijzigd door TAMW op 03-08-2004 14:18 ]

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 15:32
Moet de andere posters gelijk geven in het feit dat NT4 servers op hun einde lopen. Tevens hebben ze gelijk dat Patches het beste handmatig te installeren zijn.

Ook vind ik persoonlijk dat je patches moet testen voor je ze distribueert!

Ook denk ik dat er niet echt tools zijn waar je niet voor hoeft te betalen. Je blijft dan natuurlijk praten over SUS SMS of een andere tool die niet goedkoop is.

Tja en scripts? Ik denk wel dat je het een en andere kan automatiseren maar dat je toch gebruiker-interactie nodig hebt.

I Don't Know, So Don't Shoot Me