Ik heb een vpn client draaien die een vpn verbinding totstandbrengt met een remote netwerk. Op de client pc ontstaat netjes een 2e netwerkadapter die een ip adres krijgt toegewezen. Nu wil ik echter dat mogelijk is om vanaf het remote netwerk af te drukken op de client pc.
Op de pc kan gewoon een printer aangesloten worden op de LPT poort. Het standaard delen van de printer gaat niet werken, omdat er vanaf een niet-windows systeem (in het remote netwerk) wordt afgedrukt.
Ik ben dus op zoek naar een (jetdirect emulatie?) server die gewoon op poort 9100 kan luisteren (en gebonden kan worden aan de vpn adapter), waardoor er vanaf het remote netwerk kan worden afgedrukt naar de pc. De daemon moet vervolgens de print job afhandelen en doorsturen naar de lokale printer.
Weet iemand of hier een stukje (free) software voor bestaat?
De pc maakt gebruik van windows xp pro
Alvast bedankt
Op de pc kan gewoon een printer aangesloten worden op de LPT poort. Het standaard delen van de printer gaat niet werken, omdat er vanaf een niet-windows systeem (in het remote netwerk) wordt afgedrukt.
Ik ben dus op zoek naar een (jetdirect emulatie?) server die gewoon op poort 9100 kan luisteren (en gebonden kan worden aan de vpn adapter), waardoor er vanaf het remote netwerk kan worden afgedrukt naar de pc. De daemon moet vervolgens de print job afhandelen en doorsturen naar de lokale printer.
Weet iemand of hier een stukje (free) software voor bestaat?
De pc maakt gebruik van windows xp pro
Alvast bedankt