Toon posts:

Gezocht: CSS validator die class gebruik checked

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een tool die checked welke CSS classes in mijn stylesheet er niet gebruikt worden in mijn HTML pagina's. Dus geen validator die checkt of mijn CSS wel 100% in orde is.

Dat kan je op zich met de hand doen, maar met veel pagina's en dan ook nog eens veel classes is het niet allemaal even transparant.

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Het idee achter classes is dat je veel elementen toekent aan 1 class. Indien jij veel classes gebruikt, is je opzet waarschijnlijk niet echt goed.
Verder lijkt me een logische verdeling van de classes (in verschillende bestanden evt) een beter oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
raps schreef op 03 augustus 2004 @ 13:38:
Het idee achter classes is dat je veel elementen toekent aan 1 class. Indien jij veel classes gebruikt, is je opzet waarschijnlijk niet echt goed.
Verder lijkt me een logische verdeling van de classes (in verschillende bestanden evt) een beter oplossing.
Ik heb het hier dan ook niet over www.hebnikstemelden.nl, als je begrijpt wat ik bedoel.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 14:15:
[...]
Ik heb het hier dan ook niet over www.hebnikstemelden.nl, als je begrijpt wat ik bedoel.
:?

Maar een normale devver weet wel hoe zijn css inelkaar zit.......

Maar kan je zelf niets proggen? Is vast niet al te moeilijk. classes en id`s regex`en en vergelijken...

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Ik weet niet om hoeveel classes het gaat maar met een simpele zoekfunctie kun je makkelijk zien of een class nog gebruikt word of niet. Eventueel maak je een DOS batch die voor elke class je bestanden doorspit: nadeel is dat je handmatig alle classes er in moet zetten.

Een een tool zoals je vraagt heb ik nog niet gezien.

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Je kunt zoiets relatief simpel schrijven met Omnimark

Je haalt gewoon eerst alle classenamen op, en scanned dan complete directories op die *complete* keywords. 30 minuten werk schat ik om het te maken, en als je het goed doet scanned het met wat het dan moet doen een paar Mb per seconde.

Je kunt dan zelfs even snel kijken of de keywords zich in een class attribuut bevinden of niet.

Voordeel boven die batch file is dat dit sneller en minder werk achteraf is; het is voor alles wat je hebt inzetbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door RwD op 03-08-2004 14:48 ]

Pagina: 1