I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Echt niemand die weet of er ontwikkelingen op dit vlak zijn of waar ik verder zou kunnen kijken/zoeken?
Verwijderd
Als het echt zo belangrijk is denk ik dat je een TV naast de PC moet zetten. Dan kan je via de TV-in van de TV kaart het hele signaal opnemen. Ik geef toe, het is omslachtig, maar ik denk dat dat het makkelijkste is.
Zelf heb ik een hekel aan Teletekst gaat veel te traag voor mijn snelle geest
Zelf heb ik een hekel aan Teletekst gaat veel te traag voor mijn snelle geest
Met de WinTV PCI kaarten van Hauppauge kan dit. Onder Linux draai ik twee van deze kaarten met de ivtv driver die aangestuurd wordt door MythTV. De VBI data kan je daar raw of geslicet uit /dev/vbix lezen en hij zit geslicet in de MPEG PS.
k thanks daar ga ik dan verder naar kijken
Verwijderd
Ik gebruikte daar vroeger een Grundig videorecorder voor (welke ook met ondertiteling kon opnemen - de TT pag. 888 [of wat je instelde pér zender] werd dan als closed caption mee opgenomen). Natuurlijk kun je, als je al zo'n recorder hebt, die gewoon aan je composiet/s-video aansluiting van je TVkaart hangen.
Mocht je met bovenstaande info in dit topic niet verder komen, neem dan eens kontakt op met de doven & slechthorenden vereniging
Klopt, daarom is de output ook gelijk voorzien van ondertitels in de beeldstream en kun je die VCR er juist voor gebruikenGrundig maakt hier afaik geen gebruik van, maar past de botte bijl-methode toe: de titels worden grafisch, i.e. in het beeld gemonteerd, opgenomen.
Mocht je met bovenstaande info in dit topic niet verder komen, neem dan eens kontakt op met de doven & slechthorenden vereniging
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 17:35 ]
Noot: "closed captions" werken met een apart in een beeldlijn verstopt signaaltje (bron).Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 06:38:
Ik gebruikte daar vroeger een Grundig videorecorder voor (welke ook met ondertiteling kon opnemen - de TT pag. 888 [of wat je instelde pér zender] werd dan als closed caption mee opgenomen). Natuurlijk kun je, als je al zo'n recorder hebt, die gewoon aan je composiet/s-video aansluiting van je TVkaart hangen.
Grundig maakt hier afaik geen gebruik van, maar past de botte bijl-methode toe: de titels worden grafisch, i.e. in het beeld gemonteerd, opgenomen. Uitzetten is er naderhand dan ook niet meer bij.
Verder zijn het wel fijne dingen, de mijne doet het al zo'n 12 jaar prima
Maar Muyz heeft het natuurlijk over het echte werk
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Pagina: 1