Toon posts:

[VB6] combobox style veranderen in 2 - dropdownlist

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een combobox gedefinieerd als '0 - dropdown combo', zodat de gebruiker eigen tekst kan toevoegen.
Nu wil ik in bepaalde gevallen niet dat de gebruiker eigen tekst kan toevoegen.
Ik dacht dit op te lossen door de style van de combobox te wijzigen in '2 - dropdownlist', maar dat kan niet want style is een read-only property.

Hoe kan ik dit oplossen?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:02

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je kan de prop alleen veranderen in design -mode, volgens mij probeer je het te zetten in je code, niet?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een tweede invisible dropdown op je form pleuren (array zelfs misschien) en die op dezelfde .top en .left zetten en visible maken op het moment dat je 'm nodig hebt vanuit code (en dus de andere invisible maken) :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad probeer ik het run-time te wijzigen. En dat kan op deze manier niet. Ik vroeg me af of er een andere manier is, anders moet ik een tweede combobox op mijn form plaatsen met de juiste style en dan die gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
@RobIII

Je was me net voor. Ik moet toch leren sneller te typen ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:02

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

IMHO:
Oftwel, een erg basic ( :+ ) vraag die makkelijk te vinden was via google.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad erg basic, maar daar is toch niets mis mee ;)
Dat van die tweede combobox met de juiste style in design-time aanmaken en pas visible maken als ik die tijdens rin-time nodig heb had ik zelf al bedacht. Het was misschien handiger van mij geweest als ik dat al in de topicstart had geplaatst.
Het ging mij erom of er een andere oplossing was.

Het is me nu verder duidelijk, dus voor mij kan deze gesloten worden.

Bedankt voor alle respons. _/-\o_
Pagina: 1