[PC] Doom 3 deel 5

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.701 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 15:55:
Ik zit vast... Namelijk in de hel ergens... Je moet een hééééél groot monster met een lange staart verslaan. Boven dat monster vliegen andere beesten die zorgen voor verlichting... Als je die doodschiet, komen er automatisch nieuwe bij... Het monsterns krijg ik maar niet dood; ik he ber al zeker 15 rockets + veel arm belts + shotgunkogels op leeggeschoten... Maar als je hem 'hit' wordt het bolletje van de crosshair niet rood ook niet... Vreemd... Iemand een tip?
Luister naar die stemmetjes he ;) Die vertellen je dat je de seekers, dat zijn kleine monstertjes met zon lamp moet doodknallen en je hem dan moet raken waar nieuwe 'seekers' uitkomen. Zo fel blauw, als je dat een aantal maal doet, dus eerst seekers kapot en dan een rocket op dat blauwe gedoe, dan valt ie uiteindelijk wel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 15:53:
mij valt op dat zodra er een deur open gaat of je een hoek om gaat het spel even (tot 5 seconden) hapert.
op dat na gaat alles vloeiend (hoewel ik nog maar 10 minuten heb gespeeld)
ik speel het op 1024, 2x aa, ultra high
specs: 9700pro, xp2600+, 512 mbram
cata 4.9 beta, pak4 bestanden uitgepakt.

neem ik nu een beetje teveel hooi op mijn vork of kan ik m rustig zo laten staan?
het liefst laat ik hem op ultra high nl, ik wil nix van de sfeer missen
Ultra high is voor kaarten met 512 mb en jij hebt er een met 128 mb, vind je het gek dattie hapert 8)7

En als je niks van de sfeer wilt missen moet je gewoon upgraden, doe je dat niet moet je de instellingen simpelweg lager zetten om het fatsoenlijk te kunnen spelen. En trust me, op high zul je echt niet veel sfeer missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Als je het lichter gaat maken (wat makkelijk mogelijk moet zijn met adobe gamma) is het hele doel van het spel weg en is het helemaal minder leuk. Het donker zijn hoort juist bij het spel.... Ik betwijfel of het leuker wordt als je het licht speelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Xymox schreef op 05 augustus 2004 @ 07:41:
Even wat testjes gedaan om te zien of de performance tips enig effect hebben (1024*768 HIGH)
De gemeten gem. fps is verkregen door "timedemo demo1" waarbij de 2e testrun als resultaat
is genomen (de eerste testrun geeft erg veel hikups en daarmee lagere fps). De Catalyst instellingen staan standaard !

Standaard Doom 3 installatie, CAT 4.7, 9800Pro@420/370 -> 47 fps

Het uitpakken van de pk4 bestanden helpt niets (ik heb de originele bestanden verwijderd). Integendeel, het inlezen van levels duurt nu langer en geen fps boostje te ontdekken :

pk4 uitgepakt, CAT 4.7, 9800Pro@420/370 -> 47 fps

Het verhogen van de cachesize, geen verschil :

pk4 uitgepakt, cache instellingen volgens tips, CAT 4.7, 9800Pro@420/370 -> 47 fps

Als laatste de nieuwe beta OPENGL drivers gebruikt, waarbij het atiglxxx.dll bestand uit de setup is geplaatst in system32 :

pk4 uitgepakt, cache instellingen volgens tips, CAT 4.7 en beta ogl, 9800Pro@420/370 -> 51 fps

De nieuwe ogl driver geeft dus ook met een 9800Pro wat meer performance (4 fps). Dat is toch ongeveer 8% verbetering.

Ik kan dus zeggen dat Doom 3 erg soepel loopt op mijn systeem met 9800Pro@420/370, beter dan FarCry !
Oke die voor opengl herschreven dll geeft je dus een 4-5 fps boost, nu heb ik al dx9c en ook die 4.9beta Cats, nu hanteerd ie toch ook die opengl DLL file al!? of is het nog even typisch die in die system32 map van windows mikken!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ dEuSs

Ik draai zelf op: (niet echt super systeem meer) :(

Barton 2800+ XP @ 2.087 (normaal dus)
512 DDR
ASUS Ti4200 128 MB DDR

DirectX9c

zonder AF en AA
Shadows en effects: aan

Maar met Timedemo1 haal ik toch nog 42 FPS, daar mag je toch niet ontevreden over zijn :) . Al met al valt Doom3 100% mee ik had er eigenlijk niet veel van verwachter zeker na die uitgelekte versies toen de tijd.

Voor diegene die klagen over de
Zaklamp en Gun. Ja ik begrijp de frustratie maar dit geeft het spel wel heel veel spanning. Voor de mensen die nog niet geschroken zijn stel ik voor om het vooral snachts in het donker te spelen op je 5.1 set, geluid met fors volume ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06

Maku

Derp

waarmee open je die .tga files van doom ? photoshop 6 wilt ze niet openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet zoveel verstand van photoshop maar zou het gewoon moeten doen? anders versie 7?

http://developer.nvidia.com/object/nv_texture_tools.html hier zijn btw dds plugins te vinden, dat zal je ook wel tegenkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Schumi4ever schreef op 05 augustus 2004 @ 16:15:
[...]

Ultra high is voor kaarten met 512 mb en jij hebt er een met 128 mb, vind je het gek dattie hapert 8)7

En als je niks van de sfeer wilt missen moet je gewoon upgraden, doe je dat niet moet je de instellingen simpelweg lager zetten om het fatsoenlijk te kunnen spelen. En trust me, op high zul je echt niet veel sfeer missen.
Ahum, ik speel op 1600x1200 op Ultra high....... geen problemen hier (Asus GeForce FX5900Ultra @ 5950Ultra)

Edit: misschien n00b vraagje, maar is die directx9.0c volledig of beta?

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 05-08-2004 16:38 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

uit die Tweak guide van Viperlair:
set com_videoRam "64"
Er staat dat je dit in je console moet intypen, dan moet het toch ook in DoomConfig.cfg staan? Ik kan het alleen nergens vinden :(

Ik heb trouwens als systeem:
AMD XP2800+, 768 MB DDR, Leadtek FX5600 256 MB. Ik heb nog niet getest hoeveel frames ik haal en zo, maar het speelt iig prima :) (op 800x600, High).

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het spel doom 3, Die levels daar van,. Werken die met echte lichtbronnen, dus elke lamp een lichtbron, of is er een deel nep. Ik heb zelf het idee dat een "paar" echt zijn. En de rest fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 20:20
op een gegeven moment kwam ik in een kamer... 2 van die grote beesten afgemaakt... en de deur achter me was dicht en de deur voor me :P

ikke hele tijd proberen en na een tijdje d8 ik... ff door het raam kijken
worden der ineens allemaal stoelen ofzo doorgegooid.. ik schrik me rot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

ok is me toch gelukt !! met microsoft picture publisher uit het jaar 0 maar goed :+

het spel op 1600x1200 op Ultra High AA uit .. het speelt gewoon goed zo het spel .. zie sig

Afbeeldingslocatie: http://www.t1anime.com/Temp/Maku/D3shotburn.jpeg

*klik**klik* :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op 05 augustus 2004 @ 16:40:
Het spel doom 3, Die levels daar van,. Werken die met echte lichtbronnen, dus elke lamp een lichtbron, of is er een deel nep. Ik heb zelf het idee dat een "paar" echt zijn. En de rest fake.
Ben zelf nu bezig met de edittor, en je moet _alle_ lampen plaatsen. In Q3 gaf de skyshader licht af, dat is in Doom3 niet zo. Als je geen lampen plaatst is het gewoon pik donker. Per lamp kun je de bumpmap, specmap en de shadows instellen ( aan uit ), de falloff kun je instellen etc. Dus echte lichtbronnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Bedankt, ik dacht dat het anders was. Omdat het soms leek dat het niet echt klopte kwa licht. (had een kleine discussie met iemand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 11:48:
[...]

Ik heb zon beetje alle modussen geprobeerd.

Het vreemde is, dat die in elke modus hetzelfde framerate haalt.
Dat komt dus omdat je CPU de bottleneck is. In dat andere topic lees ik dat dat een XP2000+ is. Je CPU kan dus niet genoeg data aangeven en je videokaart zit heel de tijd uit zijn neus te vreten.

Het is dus voor doom3 zinloos om een nieuwe videokaart aan te schaffen terwijl je met een te trage CPU zit.

Hetzelfde gebeurd bij mijn XP2600+ en 9800Pro, haal in de reso's van 640x480 - 1024x768 rond de 35 fps.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Maku schreef op 05 augustus 2004 @ 16:27:
waarmee open je die .tga files van doom ? photoshop 6 wilt ze niet openen
Misschien een beetje laat, maar ik gebruik altijd xnview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Kramers schreef op 05 augustus 2004 @ 16:58:
[...]

Dat komt dus omdat je CPU de bottleneck is. In dat andere topic lees ik dat dat een XP2000+ is. Je CPU kan dus niet genoeg data aangeven en je videokaart zit heel de tijd uit zijn neus te vreten.

Het is dus voor doom3 zinloos om een nieuwe videokaart aan te schaffen terwijl je met een te trage CPU zit.

Hetzelfde gebeurd bij mijn XP2600+ en 9800Pro, haal in de reso's van 640x480 - 1024x768 rond de 35 fps.
dat klopt wel redelijk .. mijn 6800 presteerd ook bagger onder de 3200+ snelheden

ik heb m nu op 10x240 draaien .. gaat stukken beter
.. 2500+ hoef ik niet eens te proberen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op 05 augustus 2004 @ 16:37:
[...]
Ahum, ik speel op 1600x1200 op Ultra high....... geen problemen hier (Asus GeForce FX5900Ultra @ 5950Ultra)
Geloof je 't zelf |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nog steeds niet snap ik dat mensen gewoon stug de game op
"Ultra High" te draaien, waar je helemaal geen zak aan hebt omdat je videokaart deze instelling toch niet aankan. Maargoed, zal wel aan mij liggen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:37
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 17:10:
Wat ik nog steeds niet snap ik dat mensen gewoon stug de game op
"Ultra High" te draaien, waar je helemaal geen zak aan hebt omdat je videokaart deze instelling toch niet aankan. Maargoed, zal wel aan mij liggen. :/
Als 't voor hun goed genoeg werkt, waarom niet he :). Als je geen 512 MB videokaart hebt, wordt je werkgeheugen/harde schijf ingeschakeld voor het ontbrekende geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt er in de praktijk niet zo veel aan nee maar tis toch leuk om te zien hoeveel haar je op je armen hebt ofwel om te zien hoe het er uit kán zien.
Daarna natuurlijk weer terug naar High of medium of zo.

Ziet er wel erg goed uit, zelfs farcry kan daar visueel niet aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 06:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Wow, net even doom 3 geïnstalleerd, het overtreft mijn stoutste dromen en het loopt nog vloeiend ook heb nog niet met instellingen liggen rommelen, maar hij draait nu op 800*600 zonder AA. heb het spel maar net meteen ge(pre)orderd :+

Heb alleen level 1 & 2 gespeeld en ben me al een paar keer lam geschrokken, dus kan niet wachten om dit spel als ik terug ben van vakantie tot in de late uurtjes te gaan spelen :)

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
waarom hoor ik hier iedereen zo verschrikkelijk positief over doom3?

ik vind het echt heel erg tegenvallen. zoals hierboven blackburn zegt dat ie zich paar keer lam is geschrokken is mijn nog niet overkomen, en ik ben toch al in lvl 5 of 6 ofzo.

verder kan ik zo wel een paar dingen opnoemen waar ik mij het meest aan stoor:
• Alles is solid. dit wil zeggen dat je dus praktisch niks kan verplaatsen dmv schieten of duwen
• Glas gaat nooit kapot (alleen door triggers in lvl zelf) je kan dus op de een of andere manier geen glas kapot schieten
• Je bent als je bukt niet in staat om op een kistje te gaan zitten zodat je met je kop tegen het plafond aan komt. (beetje vreemd)
• je kan niet springen en bukken tegelijk. (kan wel, maar werkt niet lekker)
• lvl's zijn simpel, weinig scripting. veel triggers die erg opvallen. (dus monsters spawnen voor je neus ipv net achter een kistje zodat het subtieler overkomt)
• Het spel is net een doolhof. ik verwachte een shooter, maar krijg bijna een roll playing game.
• verschrikkelijk weinig in te stellen aan opties. dus geen texture kwalie of A3D of EAX1/EAX2 enable/disable optie
en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

wat ik POSITIEF vind is het volgende:
• Erg leuke interactie met die pannels (dat je met je muis op het scherm kan klikken terwijl je ingame bent)
• Schaduwen zijn vet (hoewel met mijn vid kaart niet zo)
• game runt prima op low budget systeem (erg knap)

maar om nou te zeggen dat dit een super spel is.. :S nah.. niet echt vind ik.
*wacht op hl2*

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-09 20:38
iemand een goede omschrijving van hoe je een game kan hosten voor meer dan 4 players, het lukt me niet waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd :/ ik had dus gelezen dat je de doomconfig.cfg moest editten van 4 naar "X" maar het schijnt niet te werken en verder kon ik geen uitleg vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op 05 augustus 2004 @ 17:31:

• Het spel is net een doolhof. ik verwachte een shooter, maar krijg bijna een roll playing game.
Dit ben ik niet met je eens, wees blij dat het lastig is om af en toe de weg te vinden. Anders knal je er met 10 uurtjes doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
BasieP schreef op 05 augustus 2004 @ 17:31:maar om nou te zeggen dat dit een super spel is.. :S nah.. niet echt vind ik.
*wacht op hl2*
Nu ben ik erg positief over Doom3. Maar dat komt vooral omdat ik een domme shooter verwachtte met geweldige graphics. Het is een spannende shooter met geweldige graphics geworden. * LiToKi is a happy puppy.

Maar wat verwacht je dan van Half-Life 2? Je praat wat tegen NPC's (en waarschijnlijk ook alleen ter introductie/"het verhaal", zie Doom3), je schiet op aliens en het enige, maar dan ook echt 't enige interessante gameplay ding is die anti-gravity gun. Tenminste, dat verwacht ik, dus ik ga me ook erg goed vermaken met Half-Life 2. Zelfs de multi-player is nog hetzelfde gebleven, zelfs minder (Counterstrike alleen). De engine is Direct3D. En Direct3D is de engine. Dus daar verwacht ik ook niks spectaculairs van.

Wat ik wil zeggen is; veel mensen verwachten teveel en dan kan 't alleen maar tegenvallen :). Verwacht van Half-Life 2 dan ook geen wonderen. en gezien de leugens en houding van Valve afgelopen jaar ("September 2003 for sure") is dat dank ik eerder sterk aan te raden dan zomaar mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik verwacht dat doom3 een soort wolf3d (dos) is.
ga het zometeen proberen, maar ik verwacht er niet veel van.
Dus dan valt het niet gauw tegen hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Realistisch blijven is ook een pré :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
LiToKi schreef op 05 augustus 2004 @ 17:43:
[...]

Nu ben ik erg positief over Doom3. Maar dat komt vooral omdat ik een domme shooter verwachtte met geweldige graphics. Het is een spannende shooter met geweldige graphics geworden. * LiToKi is a happy puppy.

Maar wat verwacht je dan van Half-Life 2? Je praat wat tegen NPC's (en waarschijnlijk ook alleen ter introductie/"het verhaal", zie Doom3), je schiet op aliens en het enige, maar dan ook echt 't enige interessante gameplay ding is die anti-gravity gun. Tenminste, dat verwacht ik, dus ik ga me ook erg goed vermaken met Half-Life 2. Zelfs de multi-player is nog hetzelfde gebleven, zelfs minder (Counterstrike alleen). De engine is Direct3D. En Direct3D is de engine. Dus daar verwacht ik ook niks spectaculairs van.

Wat ik wil zeggen is; veel mensen verwachten teveel en dan kan 't alleen maar tegenvallen :). Verwacht van Half-Life 2 dan ook geen wonderen. en gezien de leugens en houding van Valve afgelopen jaar ("September 2003 for sure") is dat dank ik eerder sterk aan te raden dan zomaar mijn mening...
ik wil dit topic niet echt een hl2 vs doom3 topic maken, maar moet toch zeggen dat ik de engine van hl2 stukken beter vind dan doom3.
ook hl2 heeft realistische schaduwen, maar deze zijn wat simpeler met meerdere lichtinvallen.
Ik heb bijv in filmpjes van cs:source en cs2 ook gezien dat je obstakels kan maken van tafels, en dat je dekking kan zoeken achter olievaten.
Dit kan allemaal zonder gravity gun, maar je maakt wel gebruik van de physics
ook zou je bruggen kunnen bouwen van hout in je levels, die je kapot kan schieten. Of zelfs bomen waar je takken af kan schieten..

en nee het is logisch dat het niet in doom3 zit, omdat dekking niet in een shooter hoort, maar ik krijg het idee dat het ook niet in de engine zit, en dat is erg jammer.

verder denk ik dat jij te simpel denkt over de interactie van figuren in hl2. Als je ziet hoe je op een gegeven moment met zo'n 20 andere ventjes aliens aanvalt, en dat er dan ook nog ventjes jouw cover geven enzo moet ik toch zeggen dat het knap gedaan is :)

[ Voor 10% gewijzigd door BasieP op 05-08-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind sommige maps van rtcw erg op doom3 lijken of vica versa.
En dan natuurlijk met name de enge bots en duistere figuren...
Vond rtcw wel een leukere gameplay hebben maar ach, al rechtvaardigd doom 3 de hype wel niet het is desondanks een gaaf spelletje.

Speel nu op 1280x1024 op High zonder tweaks muv de pk4 tweak.
Tijdens de demo1 haalde ik de 2e keer maar 25fps maar het spel is prima speelbaar op deze resolutie.
Cat4.7

Stop nu wel want tis echt nog te licht buiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Ik heb het spel net uitgespeeld en ik moet zeggen dat het langer duurde dan ik eigenlijk in gedachte had.

Ik speel het spel op 1024-768 op High en het is goed speelbaar.

Mooi spel alleen ik zoek toch meer een spel waarin een goed verhaal zit.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
BasieP schreef op 05 augustus 2004 @ 17:58:
[...]
en nee het is logisch dat het niet in doom3 zit, omdat dekking niet in een shooter hoord, maar ik krijg het idee dat het ook niet in de engine zit, en dat is erg jammer.
De engine bevat wel degelijk de physics hoor ! :) Niet zo uitgebreid en echt als in HL², maar je kan zeker objecten omduwen of verplaatsen. Het spel leent er zich gewoon niet zo voor.
verder denk ik dat jij te simpel denkt over de interactie van figuren in hl2. Als je ziet hoe je op een gegeven moment met zo'n 20 andere ventjes aliens aanvalt, en dat er dan ook nog ventjes jouw cover geven enzo moet ik toch zeggen dat het knap gedaan is :)
En dat is nu juist wat ons wsl gaat tegenvallen. ValvE belooft alles, in de videootjes ziet het er ook allemaal reeel uit, maar mischien reageren die mannetjes helemaal niet zo hoe het hoort. Als jij voorop gaat lopen blijven ze mss gewoon hetzelfde aanvallen of coveren. Vergeet niet dat de "geweldige AI" van de eerste previews dus gewoon scripted bleken in de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
geweldige AI is altijd scripted, dat heeft valve ook gezegt. tuurlijk doet valve alles om verkoopcijfers op te krikken (denk maar aan dat Klote steam) maar ik moet toch wel zeggen dat wat ik in de beta (zelf) gezien heb is beter (qua engine) dan doom3

doet me (in overdreven vorm) een beetje aan farcry denken. daar hebben ze na een half jaar pas SDK gereleased, en tegen die tijd was 90% van de developers al naar een ander spel verhuist.. dit zorgt er voor dat de game een stille dood sterft omdat er geen mods voor gemaakt worden.
ik ben bang dat dit met doom3 ook een beetje gaat gebeuren. niet vanwege de SDK maar wel vanwege een beperkte engine (zeker met hl2 engine die naast de deur staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Trivian schreef op 05 augustus 2004 @ 18:02:
Ik heb het spel net uitgespeeld en ik moet zeggen dat het langer duurde dan ik eigenlijk in gedachte had.

Ik speel het spel op 1024-768 op High en het is goed speelbaar.

Mooi spel alleen ik zoek toch meer een spel waarin een goed verhaal zit.
Er is maar 1 spel waarmee ik Doom³ vergelijk en dat is System Shock 2. Zwaar onderschat spel, maar echt geweldig. Ik gebrijp niet dat dit nooit zo populair is geworden. Was (en is) echt veel beter dan mijn andere nr1, Half-life.

Gelijkenissen met Doom :
- Donkere gangen
- Monsters, aliens, ...
- Zelfde "metalen-tech" setting
- Memo's en audiofiles (beter uitgewerkt zelfs)
- Zeer goed verhaal, enkele perfecte plottwists. Imo beste verhaal dat ik ooit in een spel het gezien.
- Akelige momenten.

Probeer het uit zou ik zeggen ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exe-cuter schreef op 05 augustus 2004 @ 18:11:
[...]

onderschat spel, maar echt geweldig. Ik gebrijp niet dat dit nooit zo populair is geworden.
Waarom SS2 nooit een succes is geworden

Er is een demo van btw: supersnelle mirror http://lcme100.se.put.poz...ock2/systemshock2demo.exe

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op 05 augustus 2004 @ 18:07:
geweldige AI is altijd scripted, dat heeft valve ook gezegt.
Contradictio in Terminis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
LiToKi schreef op 05 augustus 2004 @ 17:43:
[...]
Maar wat verwacht je dan van Half-Life 2? Je praat wat tegen NPC's (en waarschijnlijk ook alleen ter introductie/"het verhaal", zie Doom3)
Nope, ook tussendoor zal je met mensen praten, zoals de G-man, Alyx, enz, enz. In HL2 ben je ook minder alleen dan bij Doom 3

, je schiet op aliens en het enige, maar dan ook echt 't enige interessante gameplay ding is die anti-gravity gun.
Vind jij ;), maar de gravity gun is idd belangrijk in Half Life 2, omdat zo'n beetje ALLES in de omgeving ermee gebruikt kan worden. In Doom 3 staan veel vaste doosjes op de grond

Tenminste, dat verwacht ik, dus ik ga me ook erg goed vermaken met Half-Life 2. Zelfs de multi-player is nog hetzelfde gebleven, zelfs minder (Counterstrike alleen).
Nope, CS: S wordt de enige mod BIJ HL2, dit zegt niks over de HL2 MP. Zo las ik het in ieder geval :)

De engine is Direct3D. En Direct3D is de engine. Dus daar verwacht ik ook niks spectaculairs van.
Wat je hiermee nou weer bedoelt :{
De engine is Source (of jij moet iets anders bedoelen)... ?

Ik dacht ik vertel het even ;)

Ik vermaak me overigens nog steeds met Doom 3, goede sfeer! Ben ik ver als ik bij Delta 2 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op 05 augustus 2004 @ 17:58:
[...]

ik wil dit topic niet echt een hl2 vs doom3 topic maken, maar moet toch zeggen dat ik de engine van hl2 stukken beter vind dan doom3.
ook hl2 heeft realistische schaduwen, maar deze zijn wat simpeler met meerdere lichtinvallen.
Ik heb bijv in filmpjes van cs:source en cs2 ook gezien dat je obstakels kan maken van tafels, en dat je dekking kan zoeken achter olievaten.
Dit kan allemaal zonder gravity gun, maar je maakt wel gebruik van de physics
ook zou je bruggen kunnen bouwen van hout in je levels, die je kapot kan schieten. Of zelfs bomen waar je takken af kan schieten..

en nee het is logisch dat het niet in doom3 zit, omdat dekking niet in een shooter hoort, maar ik krijg het idee dat het ook niet in de engine zit, en dat is erg jammer.

offtopic:
heheh, ik ben ook benieuwd naar half life 2 maaruh je kan doom3 helemaal niet verglijken met half life 2 of andersom. Ik denk dat allebei de games zun plus en minpunten zullen hebben. Dat je alles kan gebruiken in je hl2 game is opzich wel leuk en aardig maar waarom zou je een brug gaan bouwen in doom 3 en btw er zijn geen bomen op mars lol, dus how the hell will je dat verglijken??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

BasieP schreef op 05 augustus 2004 @ 17:31:

ik vind het echt heel erg tegenvallen. zoals hierboven blackburn zegt dat ie zich paar keer lam is geschrokken is mijn nog niet overkomen, en ik ben toch al in lvl 5 of 6 ofzo.

verder kan ik zo wel een paar dingen opnoemen waar ik mij het meest aan stoor:
• Alles is solid. dit wil zeggen dat je dus praktisch niks kan verplaatsen dmv schieten of duwen
Mwoah, valt wel mee vind ik. Paar kratjes en vaatjes ja, maar ook lampen op bureaus, laptops, weet ik wat.

• Glas gaat nooit kapot (alleen door triggers in lvl zelf) je kan dus op de een of andere manier geen glas kapot schieten
Uhm, je zit ten eerste in een ruimte station. Ten tweede kun je sommige glazen wel inschieten (met alle gevolgen vandien soms. Weg druk, over op perslucht...).

• Je bent als je bukt niet in staat om op een kistje te gaan zitten zodat je met je kop tegen het plafond aan komt. (beetje vreemd)
Mwoah, als je je daar aan ergert... Misschien belangrijk als je in multiplayer lekker stil in een hoekje wilt gaan zitten...

• je kan niet springen en bukken tegelijk. (kan wel, maar werkt niet lekker)
Heb ik niet veel over te klagen, maar jij vind het duidelijk wel vervelend.

• lvl's zijn simpel, weinig scripting. veel triggers die erg opvallen. (dus monsters spawnen voor je neus ipv net achter een kistje zodat het subtieler overkomt)
Vind het af en toe wel stressen... Net je zaklampje gepakt, shotgun net helemaal leeggeschoten. Bam, monster voor je neus. Schakel terug naar wapen, shit was leeg. Ja, maakt het toch wat uitdagender vind ik.

Wel enigszins met je eens, hoewel ik dit geen negatief puntje vind.

• verschrikkelijk weinig in te stellen aan opties. dus geen texture kwalie of A3D of EAX1/EAX2 enable/disable optie
Hier ben ik het helemaal met je eens. Anistoptric filtering zou ik persoonlijk wel in het menu willen hebben staan, uitgebreidere geluidsinstellingen (aparte volume instellingen voor voice/music/ambient/weet ik veel) en meer grafische opties in het menu. Klooien met DoomConfig.cfg werkt, maar is irritant.

en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

wat ik POSITIEF vind is het volgende:
• Erg leuke interactie met die pannels (dat je met je muis op het scherm kan klikken terwijl je ingame bent)
• Schaduwen zijn vet (hoewel met mijn vid kaart niet zo)
• game runt prima op low budget systeem (erg knap)

maar om nou te zeggen dat dit een super spel is.. :S nah.. niet echt vind ik.
*wacht op hl2*
Standaard antwoord lijkt wel, als iemand het spel vind tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
System Shock had ook die gave zombies. (En irritante apen met gemuteerde hersenen, ah the memories :P).

"Kill me" en "Die" zeiden ze dan, maar dan door elkaar of na elkaar. In 2 creepy stemmen. Net als de stem van de Soul Cube eigenlijk :P.

En nog een klein stukje over hl2 dan, anders gaan we te ver offtopic :)
offtopic:
Half Life 2 heeft geen eigen physics engine, dat is de Havok engine. Die volgens mij ook in Doom3 zit (maar dat weet ik niet zeker). Ook heeft Half-Life 2 geen eigen shader-engine, die worden gewoon door DirectX aangestuurd. Al met al teveel lof voor Valve. De schaduwen zijn dynamische schadow-maps, die al jaar en dag bestaan. Dit in tegenstelling tot Doom 3, waar 't allemaal stencil buffer shadows zijn. Niet dat die nieuw zijn, maar wel in deze vorm en op deze manier. Ik denk dat Half Life 2 wel erg goeie scripted events en AI kan hebben, al kan ik nu al raden (zal 't ergens opschrijven), dat er zeikerds gaan zijn, die 't te scripted gaan vinden. En er is ook een dikke kans dat er meer scripted gaat worden dat 't echt 'gedrag' is. Zoals in de beta.

Maar dat zien we deze herfst wel. Of de volgende herfst. Of die daarop.

@Xrenity: Source zo heette 't ja. Van wat ik tot nu toe gezien heb, techdemo's and all, hebben ze gewoon een boel DirectX 9.0 opties aangezet en toen gezegd; "kijk eens wat kunnen wij goed engines maken". Ziet er allemaal erg strak uit hoor, daar niet van, maar tot nu toe heb ik weinig dingen van Valve zelf gezien eigenlijk. Grafisch dan :).

[ Voor 16% gewijzigd door LiToKi op 05-08-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:23
Ik zit nu bij alpha labs, maar wat moet ik nu? Ik snap er geen reet van en loop al een uur rond... :|

Btw, System shock 2 kan niet op Windows 2000/xp

[ Voor 21% gewijzigd door ppotter10 op 05-08-2004 18:29 ]

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Laatst online: 28-05-2021
LiToKi schreef op 05 augustus 2004 @ 18:24:
@Xrenity: Source zo heette 't ja. Van wat ik tot nu toe gezien heb, techdemo's and all, hebben ze gewoon een boel DirectX 9.0 opties aangezet en toen gezegd; "kijk eens wat kunnen wij goed engines maken". Ziet er allemaal erg strak uit hoor, daar niet van, maar tot nu toe heb ik weinig dingen van Valve zelf gezien eigenlijk. Grafisch dan :).
moet je dit even doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
ppotter10 schreef op 05 augustus 2004 @ 18:29:
offtopic:
Dit heb ik ff gegoogled, heb 'm weleens aan de praat gekregen op windows 2000, nog niet geprobeerd op windows xp:

You need to download the official patch for System Shock 2:

http://www.3dgamers.com/games/systemshock2/

You'll need the file shkpatch.exe, it fixes issues with Windows XP.

Also to install System Shock under XP you'll need to add
"-lgntforce" to the setup instruction e.g.

d:\setup.exe -lgntforce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of het al is langsgekomen, maar ik kwam dit tegen op een ander forum:
I dunno if it's just me, but I noticed this trick beefed up my DOOM3 performance by a lot.

In your DOOM 3 directory, find "DoomConfig.cfg" (x:\Program Files\Doom 3\base). Open DoomConfig.cfg in Notepad.

Find the line:

seta image_cacheMegs "32"

I changed 32 to 96.

I got a nice boost in performance. I dunno if the tweak worked or not (maybe my machine did something wierd, have no clue), so I'm just seeing if this works for others as well, or if a different setting works better than others.
Oh ehm... staat ook al in de starpost. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
LiToKi schreef op 05 augustus 2004 @ 18:31:
[...]

offtopic:
Dit heb ik ff gegoogled, heb 'm weleens aan de praat gekregen op windows 2000, nog niet geprobeerd op windows xp:

You need to download the official patch for System Shock 2:

http://www.3dgamers.com/games/systemshock2/

You'll need the file shkpatch.exe, it fixes issues with Windows XP.

Also to install System Shock under XP you'll need to add
"-lgntforce" to the setup instruction e.g.

d:\setup.exe -lgntforce
offtopic:
Ja, maar de demo kan ik nog niet installen....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen ik krijg de melding als ik het spel wil starten

ONGELDIG BEELD

wat kan ik daar aan doen?
Ik heb al mn beeldscherm eigenschappen veranderd
het heeft zo te zien iets met mn directx te maken
maar ga ik naar DXDIAG dan is dit dus echt versie 9.0 b

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Geen idee of het al is langsgekomen, maar ik kwam dit tegen op een ander forum
Ja, en als je even had gekeken was je daar zelf ook achter gekomen. ;)
Edit- Je bent er al zelf achter gekomen. :P

[ Voor 13% gewijzigd door -Skyhawk- op 05-08-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Ha, hier zitten een paar mensen te klagen dat er te weinig in te stellen is aan Doom3 ... hallo, hebben jullie nooit die ellenlangen lijst met variabelen die je naar hartelust kon instellen gezien voor Quake3?? Voor Doom3 zal er binnenkort ook wel een hele zooi "tweaks" beschikbaar zijn ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
shaidar schreef op 05 augustus 2004 @ 18:38:
Ha, hier zitten een paar mensen te klagen dat er te weinig in te stellen is aan Doom3 ... hallo, hebben jullie nooit die ellenlangen lijst met variabelen die je naar hartelust kon instellen gezien voor Quake3?? Voor Doom3 zal er binnenkort ook wel een hele zooi "tweaks" beschikbaar zijn ...
Alleen beetje jammer dat ze er die niet 'makkelijk' hebben ingebakken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oké, laatste offtopic HL2 post van mij, anders wordt 't irritant :).
Xrenity schreef op 05 augustus 2004 @ 18:31:
[...]

moet je dit even doorlezen :)
offtopic:
Oké;
• De eerste 6 punten is DirectX 9
• Ze noemen 2 keer particles :|
• "Real-time radiosity lighting" is gewoon bullshit, of goeie fake radiosity. Heb je die technology demo gezien van die realtime raytraced Quake 3 engine uit Duitsland? Daar hadden ze een renderfarm voor nodig... zonder rondstuiterend licht.
• Physics = allemaal Havok volgens mij
• "Detailed and believable characters" is geen engine feature. Zoals wel meer termen van datzelfde lijstje.
• Verder veel marketingtermen.

Positief;
• Tools zien er goed uit
• Geluid ook
• AI ook, al is dat eerst zien, dan geloven :P

Al met al, goed verkooppraatje. Het lijkt nu erg alsof ik wat tegen HL2 of de engine heb, maar niets is minder waar. Ik kijk er erg naar uit, het is alleen geen "second coming". Doom 3 ook niet.

Iemand als een leuke easter-egg in Doom3 gevonden trouwens? Lijkt me wel leuk als Commander Keen of de Dopefish weer ergens te vinden is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 14:01

w0w

So ik ben me toch ff een partij rot geschrokken! Als je zo in die toilettes komt, als je dan voor de spiegel gaat staan word je opeens 'opgezogen' door die spiegel, nog nooit zo geschrokken van een spelletje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
server staat weer aan :)

hopen dat er iemand komt knallen :P

81.69.162.91 port 27666

frag ze :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppotter10 schreef op 05 augustus 2004 @ 18:29:
Oh nee? De demo draait bij mij anders prima...Het ziet er ook nog eens heel goed uit ! (na setup, moet je alleen ff naar de temp directory gaan (bv ff zoeken met windows search naar een van de bestanden die hij uitpakt zoals iface.crf) en die temp-directory files naar bv c:\games\ss2 kopieeren, en dan gewoon met shock2.exe starten).

/edit: Ik kan alleen niet saven :'(

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w schreef op 05 augustus 2004 @ 18:49:
So ik ben me toch ff een partij rot geschrokken! Als je zo in die toilettes komt, als je dan voor de spiegel gaat staan word je opeens 'opgezogen' door die spiegel, nog nooit zo geschrokken van een spelletje :D
Dat is inderdaad een erg stoer stukje. Precies wanneer je het totaal niet verwacht krijg je ineens zoiets!

Ik heb trouwens net m'n eerste bezoek van Pinkey achter de rug, wat een irritant lomp beest is 't toch.

Overigens had ik verwacht dat dit spel voor mij veel te eng zou zijn, maar tot nu toe is het nog goed vol te houden. Af en toe wel wat schrikmomentjes, maar ik ben nog niet dusdanig bang geworden dat ik niet verder durfde. Maar wie weet hoe eng het nog gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Laatst online: 29-03 22:54
nah ja na 20 uur totaal uitgespeeld (en ja soms met cheats :P ) ik ga em zeker de 13de kopen want het was toch een leuk spelletje ik geef het geen 10 ofzo maar een 6.5 krijgt het zeker ! als mensen me save games willen hebben dan hoor ik het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ONGELDIG BEELD

wat kan ik daar aan doen?
Ik heb al mn beeldscherm eigenschappen veranderd
het heeft zo te zien iets met mn directx te maken
maar ga ik naar DXDIAG dan is dit dus echt versie 9.0 b
nu heb ik Direct X versie 9.0 c erop gezet doet ie hetzelfde

Melding is dus:
De toepassing of DLL-bestand C:\WINDOWS\System32\GLU32.dll is geen geldige Windows-kopie. Controleer dit bestad op uw installatiediskette

Wie me helpt ben ik dankbaar :)
Alle andere Doom versies doen het wel op mn PC

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
GLU32.dll is een deel van je OpenGL drivers, zo te zien zijn die niet helemaal goed meer dus. Installeer even de laatste ForceWare-drivers als je een nVidia-kaart hebt of de laatste Catalyst-drivers als je een ATi-kaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie KHAN hier heb ik wat aan jou hulp!
Ik heb nu van de NVIDIA site al nieuwe software gedownload en ga die instaleren
ben nu eens op die site aan het checken
gasten met een link maken me helemaal happy!
found something

http://download.neowin.net/62.01-Neowin.net.zip

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Laatst online: 09-09 13:11
Ik haal op 1600x1200 Ultra Quality

ongeveer 57fps

Maar als ik bij me videokaart instellingen "Anisotropic filtering" van "application Controlled" haal en op 8x zet.
Dan haal ik maar 53.5 fps ongeveer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

tja had je verwacht dat je ze erbij kreeg voor dat geld?!

zou ik haast wel doen :+

laat em in driver uit en in advanced video settings inschakelen dan eens benchen!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
dr was toch een catalyst te downloaden waarmee je beter FPS kon halen in doom3?
4.9a ofzo? waar kan ik die downloaden? kan em niet vinden op ati.com :(

edit:

nm got it

[ Voor 9% gewijzigd door bcd87 op 05-08-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ben je nou tweaker of niet? Klik op Henk en kijk dan eens even bij de Driver updates :?

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minder het werkt nog steed sniet!:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Laatst online: 01-02 13:26
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 19:05:
hmm.. vreemd dat doom 3 het niet doet dan :+

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 19:05:

ONGELDIG BEELD

Misschien heb je een 386? :P 8)7

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik had aan het begin ff de "give all" cheat gebruikt maar nu heb ik dat grote monster gedood en moet ik die soul cube oppakken voordat er wat gebeurt. Het probleem is dat ik die soul cube al heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iemand die doom 3 wilt gaan kopen, kan je ehm bij dynabyte bestellen. Als je doom3 reserveert/besteld voor de releasedate 13 augustus 2004, dan krijg je ehm voor 10 euro minder. Het is nie om over naar huis te schrijven maar toch :)

http://www.dynabyte.nl/sh...g=&Top20=&HomeAanbieding=

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou wat zijn een 286
nee maar echt ik denkd at het iets met videokaart drivers te maken heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Minor spoilertje:

http://img11.imageshack.us/img11/2518/doom1-3.jpg
Easter-egg, hehe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
LiToKi schreef op 05 augustus 2004 @ 18:47:
Oké, laatste offtopic HL2 post van mij, anders wordt 't irritant :).

offtopic:
Oké;
• De eerste 6 punten is DirectX 9
• Ze noemen 2 keer particles :|
• "Real-time radiosity lighting" is gewoon bullshit, of goeie fake radiosity. Heb je die technology demo gezien van die realtime raytraced Quake 3 engine uit Duitsland? Daar hadden ze een renderfarm voor nodig... zonder rondstuiterend licht.
• Physics = allemaal Havok volgens mij
• "Detailed and believable characters" is geen engine feature. Zoals wel meer termen van datzelfde lijstje.
• Verder veel marketingtermen.

Positief;
• Tools zien er goed uit
• Geluid ook
• AI ook, al is dat eerst zien, dan geloven :P

Al met al, goed verkooppraatje. Het lijkt nu erg alsof ik wat tegen HL2 of de engine heb, maar niets is minder waar. Ik kijk er erg naar uit, het is alleen geen "second coming". Doom 3 ook niet.
offtopic:
nou nog 1 laaste opmerking dan.
je zegt telkens 'ow das DX' of 'ow das havok' maar dit had doom of elk ander spel ook kunnen gebruiken. ik zeg niet dat valve super goed is (het tegendeel is misschien dichter in de buurt als ik naar hun steam gepruts kijk)
maar wat ik wel zeg is dat hl2 echt goed is. en dit heeft natuurlijk ook te maken met havok en dx9 etc. maar het is toch logisch dat je alle middelen aanwent om je spel zo goed mogelijk te krijgen?
dus waarom geen havok? waarom geen dx9 features? dit maakt het alleen maar beter toch?

[ Voor 8% gewijzigd door BasieP op 05-08-2004 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
BasieP schreef op 05 augustus 2004 @ 19:44:
[...]

offtopic:
nou nog 1 laaste opmerking dan.
je zegt telkens 'ow das DX' of 'ow das havok' maar dit had doom of elk ander spel ook kunnen gebruiken. ik zeg niet dat valve super goed is (het tegendeel is misschien dichter in de buurt als ik naar hun steam gepruts kijk)
maar wat ik wel zeg is dat hl2 echt goed is. en dit heeft natuurlijk ook te maken met havok en dx9 etc. maar het is toch logisch dat je alle middelen aanwent om je spel zo goed mogelijk te krijgen?
dus waarom geen havok? waarom geen dx9 features? dit maakt het alleen maar beter toch?
offtopic:
Tuurlijk wel, alleen Valve doet alsof ze 't zelf uitgevonden hebben :).

[ Voor 15% gewijzigd door LiToKi op 05-08-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
hmm net al die performance tweaks gedaan, en de ati driver geinstallerd.. 4 fps meer, scheelt ook niet echt veel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Ik heb het probleem met doom3 dat ik als ik loop een tikkende geluid krijg uit me speakers.

Ik heb zelf een MSI K8N NEO Platinum moederbord en daar heb ik geluid van gebruikt op me Creative P580 speakers.

Iemand al hetzelfde probleem gehad ?

[ Voor 9% gewijzigd door Av3ng3rtje op 05-08-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 23:06

Erw

is hij nou al uit in Nederland?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 21:30
Nog een easteregg:

http://www.dutchsecurity.net/~marc/shot00002.jpg

Dat is vlakbij de eindbaas in een van de verkeerde afslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Phantom schreef op 05 augustus 2004 @ 19:53:
Nog een easteregg:

Die was al gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Laatst online: 11-09 21:30
Ow, dat wist ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Heeft er iemand tips tegen die hoogst irritante monsters die homing missiles schieten, ik moet steeds 8 keer quickload doen voordat ik er weer voorbij een paar ben, je kan die missiles echt haast nit ontwijken en kost me een halve clip om ze neer te krijgen :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

StarLite schreef op 05 augustus 2004 @ 20:15:
Heeft er iemand tips tegen die hoogst irritante monsters die homing missiles schieten, ik moet steeds 8 keer quickload doen voordat ik er weer voorbij een paar ben, je kan die missiles echt haast nit ontwijken en kost me een halve clip om ze neer te krijgen :(
Volgens mij kan je die missiles kapot schieten, en wat ik altijd doe is er vol met een shottie op af en dan kost het je maar 2x goed raak schieten :)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Dat wapen gebruiken die die blauwe dingen afschieten. (ja vaag, maar weet even de namen niet) Kun je namelijk die missiles mee stuk schieten, en tegelijk dat monster.

Sorry voor de beroerde uitleg, maar denk dat je me wel snapt. :X

[ Voor 3% gewijzigd door -Skyhawk- op 05-08-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 19:42:
zou wat zijn een 286
nee maar echt ik denkd at het iets met videokaart drivers te maken heb
Wat gebeurd er nu dan, nog steeds dezelfde foutmelding? En je hebt de nieuwste nVidia-drivers geinstalleerd (bij voorkeur de laatste die WHQL-gecertificeerd zijn, da's 61.76)? En heb je je oude drivers wel eerst gedeinstalleerd voordat je de nieuwe erop zette? Als er delen van een oude driver achterblijven heb je er nog steeds niks aan natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 13:28

nIghtorius

Poef!

bAdmuTs schreef op 05 augustus 2004 @ 20:18:
[...]

Volgens mij kan je die missiles kapot schieten, en wat ik altijd doe is er vol met een shottie op af en dan kost het je maar 2x goed raak schieten :)
JA!.. die shotgun is nu al mijn favo weapon in doom 3.. als je het goed doet kun je de volgende monsters in één keer raak dood knallen:

• Imp (met die rooie plasmaballen (vuurballen))
• Zombies (alle soorten)
• Spinnetjes
• Kereltje met zeer lange tentakelachtig arm
• Grunts (die met die wapens)
• Die kruipbeesten met 3 ogen.

truuk is.. eropaf rennen MET SHIFT ingedrukt.. mikken op z'n KOP en als je er pal voor staat... BWAM!

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
shotgun voor die spinnen is nogal zonde :P
kan je beter machinegun gebruiken..

maargoed ik heb net ff multiplay gedaan en IMO is dat echt kut.. gewoon totaal niet boeiend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kEv4h schreef op 05 augustus 2004 @ 20:33:
shotgun voor die spinnen is nogal zonde :P
kan je beter machinegun gebruiken..

maargoed ik heb net ff multiplay gedaan en IMO is dat echt kut.. gewoon totaal niet boeiend :(
Pistol werkt ook prima tegen spiders trouwens, en daar heb je toch ammo genoeg van. Zorg alleen wel dat je op een afstandje staat anders wil het minder, 2 schoten op het hoofd en ze gaan down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
Wow, net echt een supermooi stukje gehad. Even spoilers voor de zekerheid:

Ik loop een robotje met een lamp achterna. Die robot leidt me door wat donkere gangen heen. Staan er allemaal imps in de gangen! Maar die lamp van dat monster gaf zulke mooie schaduwen op de muur, echt geweldig. Zo mooi!

Oh, en ik heb hem nu relatief soepel draaien op een xp2200 met een ti4200 op high quality 1024*768 :D

[ Voor 4% gewijzigd door cheiron op 05-08-2004 20:52 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op 05 augustus 2004 @ 20:52:

Ik loop een robotje met een lamp achterna. Die robot leidt me door wat donkere gangen heen. Staan er allemaal imps in de gangen! Maar die lamp van dat monster gaf zulke mooie schaduwen op de muur, echt geweldig. Zo mooi!

Oh, en ik heb hem nu relatief soepel draaien op een xp2200 met een ti4200 op high quality 1024*768 :D
Klopt, vooral die

Rode lampen aan de muur zijn gaaf die ronddraaien, neem tenminste aan dat je dat stuk bedoeld.

Echt heel gaaf.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INGKING
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:06
Ehm...ik zit meteen al vast in level 1: Find Missing Scientist. Ik heb de kast opengemaakt, bullets er uit, ik zie een ladder hangen.

Uh...huh-huh, en nu?

Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
LiToKi schreef op 05 augustus 2004 @ 19:45:
[...]

offtopic:
Tuurlijk wel, alleen Valve doet alsof ze 't zelf uitgevonden hebben :).
offtopic:
nadeel van commercieel product. ze hebben betaald voor havoc enzo, dus nu mogen ze er mee patsen :S :(

is er een script voor doom3 dat automatisch saved elke xx minuten ofzo?
want ik vergeet het altijd en moet elke keer weer roteinden overnieuw doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Sow, ik vindt dit wel een van de meest sfeervolle shooters die ik ooit gespeeld heb!

Nu nog op een xp2400+ 512mb en een hercules gf 2 TI (!) , maar binnenkort op een asus 9600xt, ik hoop dat dat wat beter loopt want nu is het net speelbaar op de laagste settings.
Maar toch leuk dat het draait op een geforce 2!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 19:40:
Voor iemand die doom 3 wilt gaan kopen, kan je ehm bij dynabyte bestellen. Als je doom3 reserveert/besteld voor de releasedate 13 augustus 2004, dan krijg je ehm voor 10 euro minder. Het is nie om over naar huis te schrijven maar toch :)

http://www.dynabyte.nl/sh...g=&Top20=&HomeAanbieding=
Besteld! :) Scheelt me weer 10 euro....

Ben wel bang dat ik mijn 9800pro ga verkopen en toch maar een GF6800 moet gaan halen. Heb hem al wel gespeeld, maar 50fps vind ik toch een beetje karig op 1024x768 medium detail....

Schelen die nieuwe drivers en dx9.0c nou echt een stuk btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 11-09 21:27
cheiron schreef op 05 augustus 2004 @ 20:52:

:?
Define "relatief soepel".
Ik heb een XP 2400 @ 2,3 GHz, 768MB DDR, Ti4200@4400. Ik draai 'm op med 800x600 met shadows uit. Dit gaat wel soepel genoeg om te spelen, maar hoger woprdt te haperig.
Wat voor tweaks heb je uitgevoerd en/of verdere instellingen?

[edit]

Iemand al levelbosses tegengekomen? Zijn er wat pics van? Ik ben benieuwd hoe ze eruit zien :9

[ Voor 8% gewijzigd door Vimana op 05-08-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abrakadaver schreef op 05 augustus 2004 @ 21:11:
Sow, ik vindt dit wel een van de meest sfeervolle shooters die ik ooit gespeeld heb!

Nu nog op een xp2400+ 512mb en een hercules gf 2 TI (!) , maar binnenkort op een asus 9600xt, ik hoop dat dat wat beter loopt want nu is het net speelbaar op de laagste settings.
Maar toch leuk dat het draait op een geforce 2!
Spaar een paar tientjes verder....en ga voor in ieder geval een 9800pro. Die dingen zijn in vergelijking met een 9600xt niet eens zoveel duurder. Misschien kun je nog wel beter voor een 5900xt gaan. De Geforce serie gaat toch een stuk harder als de ATI's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 14:01

w0w

is er een script voor doom3 dat automatisch saved elke xx minuten ofzo?
want ik vergeet het altijd en moet elke keer weer roteinden overnieuw doen
Hiernaar ben ik ook op zoek, alleen niet omdat ik telkens dood ga maar omdat mijn pc om de 30 min crashed :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Voor degenen die nog geen Doom3 hebben kunnen aanschouwen, wederom een filmpje

352x288, Xvid, 4,5 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 08:53
Misschien wel leuk om die filmpjes en leuke screenshots in het volgende openings topic te zetten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Des te verder ik kom des te leuker het wordt eigenlijk. In het begin was het spel eigenlijk te simpel voor woorden en nu begint het eindelijk een beetje spannend te worden. Combineer dat met een goede gameplay, goede graphics en goede interface en besturing en je hebt een erg goede shooter. Tot zover mijn commentaar op Doom3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:32

PoweRoy

funky!

w0w schreef op 05 augustus 2004 @ 18:49:
schrok me daar ook te pleuris :D

wederom een uber spel :) hopelijk ga ik dit wel uitspelen (thief3 ligt al een lange tijd stil en farcry al helemaal :+ (hoewel het makkelijk is maar saai..))

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phantom schreef op 05 augustus 2004 @ 19:53:
Nog een easteregg:

Weet niet of je het door had, maar als je daar op duwt kom je in een nieuwe kamer met een extra PDA, een mooi dankwoordje van id :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 11-09 21:27
Iemand toevallig nog een save game voor de WC spiegel?
Ik heb het schrik moment niet gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ondertussen in Delta Labs 4, en ik schrik me nu toch wel veel meer de tering dan helemaal in het begin van het spel.

Als je nog maar in het begin bent, en je vindt het nu al creepy, houd je hart dan maar vast :p
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.