Toon posts:

SpeedXS verhoogt verhuiskosten, mag dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga binnenkort verhuizen dus mijn ADSL aansluiting moet mee.
Ik heb dit abbonement 3 maanden geleden aangevraagd en toen bedroegen de kosten voor het verhuizen van een lijn nog € 199,- .

Nou heb ik gemaild naar SpeedXS hoelang het verhuizen van een lijn in beslag neemt. Krijg ik een mailtje terug waar ik nogmaals word verwezen naar het bedrag van € 240,= voor het verhuizen van een lijn. Ik surf naar de site, en daar staat nu ook € 240,=.

Mag dit?? kunnen ze die bedragen zo omhoog gooien... of moeten ze de prijzen blijven hanteren die hebben gegeld toen ik het contract afsloot?
Ik ga vanavond als ik thuis kom het contract eens doorlezen...
want ik vind dit ECHT BELACHELIJK!

mag dit zomaar????

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 15:36
Kan het zijn dat het verschil in de BTW zit?
(1.19 * 199 = 236.81 = +/- 240)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Neem als je je contract doorleest ook vooral even de Algemene Voorwaarden door.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist de algemene voorwaarden op hun website doorgelezen.

hier staat het volgende:
9.5 SpeedXS heeft het recht vergoedingen te wijzigen. SpeedXS brengt de klant uiterlijk 1 maand voordat de wijziging in werking treedt op de hoogte van de wijziging. Indien de klant het niet eens is met de gewijzigde vergoeding, heeft de klant het recht de overeenkomst uitsluitend voor de toekomst te ontbinden vanaf het moment dat de wijziging in werking treedt.
dit is het enige wat erin staat over wijzigingen van vergoedingen...

onderaan de site staat : Alle prijzen zijn inclusief BTW.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titeluitbreiding op verzoek.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
De 200 a 240 euro is overigens wel ee normaal bedrag voor het verhuizen van een BBned verbinding van adres naar adres.

Of ze het zomaar mogen veranderen, tja, dat staat in de voorwaarden dat ze dat mogen lijkt mij. Maar ben je op de hoogte gesteld?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
vind het trouwens maar vreemd dat dat zoveel moet kosten, bij kpn kostte het me maar 20 euro voor het verhuizen van mijn telefoonlijn dacht ik.

• RikTW
Dat lijkt me gunstig voor je: SpeedXS heeft jou vandaag van de wijziging op de hoogte gebracht en kan die die dus pas over een maand in laten gaan. Het geeft jou het recht om op die datum het contract te verbreken. Als je binnen een maand verhuist: oude tarief, verhuis je daarna dan mogen ze kiezen: of ze hanteren als uitzondering voor jou het oude tarief, of je ontbindt het contract en sluit op je nieuwe adres een nieuw abonnement af.
Moet je alleen nog even aannemelijk weten te maken dat 3 mnd geleden 199,- op de site stond (en dat dat toen al incl BTW was)

Verwijderd

Topicstarter
moet ik kunnen bewijzen dat er eerst € 199,= op hun site stond?

en ik zeg het abbonement mooi op dan... scheelt me idd verhuiskosten.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 13:50:
moet ik kunnen bewijzen dat er eerst € 199,= op hun site stond?

en ik zeg het abbonement mooi op dan... scheelt me idd verhuiskosten.
Ik zou gewoon m'n abbo opzeggen en een nieuwe aanvragen op het nieuwe adres ... voor 240 euro ... belachelijk !! Wat voor opzege termijn heb je bij ze (meestal 1 maand toch ?)

[ Voor 10% gewijzigd door mjl op 03-08-2004 13:53 ]

-------

Verwijderd

Topicstarter
mjl schreef op 03 augustus 2004 @ 13:52:
[...]

Ik zou gewoon m'n abbo opzeggen en een nieuwe aanvragen op het nieuwe adres ... voor 240 euro ... belachelijk !! Wat voor opzege termijn heb je bij ze (meestal 1 maand toch ?)
dat kan dus niet aangezien in de voorwaarden staat dat je 1 jaar vast zit aan je contract.

• RikTW
Ze gaan trouwens echt wel moeilijk lopen doen hierover hoor, ze zullen niet zonder meer akkoord gaan met je opzegging (gelijk hebben != gelijk krijgen enz). Maar ja, je moet in ieder geval kunnen aantonen dat op het moment dat je het abonnement aan ging de kosten 199,- waren (bijv. voorwaarden in een bestand/screenshot/..) niet echt hard bewijs allemaal, maar je zult met iets moeten aankomen

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 13:54:
[...]

dat kan dus niet aangezien in de voorwaarden staat dat je 1 jaar vast zit aan je contract.
Ik maak hieruit op dat je eerste contract jaar nog niet verlopen is (ik zie net in je startpost dat je net 3 maanden je contract hebt) .... maar je kunt wel tussentijds opzeggen, het kost je alleen de rest van het jaar van je abbo, ligt er dus aan wat goedkoper is, verhuizen of rest van het jaar betalen (wellicht een downgrade (+/- 50 euro) naar goedkoopste abbo en dan opzeggen ?).
16. Duur en beëindiging
16.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor de minimumtermijn. Standaard is dat voor alle diensten 1 jaar, tenzij anders vermeld. Tenzij de klant of SpeedXS uiterlijk dertig (30) dagen voor het einde van die minimumtermijn schriftelijk of per fax te kennen geeft op verlenging geen prijs te stellen, wordt de overeenkomst telkens na afloop van de contractsduur stilzwijgend verlengd voor de contractsduur.
16.2 Na afloop van de minimumtermijn van de overeenkomst hebben zowel de klant als SpeedXS het recht de overeenkomst schriftelijk of per fax op te zeggen. Daarbij dient de in de bijzondere voorwaarden bepaalde opzegtermijn in acht te worden genomen. Is in de bijzondere voorwaarden geen opzegtermijn bepaald, dan bedraagt deze termijn dertig (30) dagen. Eindigt de overeenkomst door opzegging midden in een lopende termijn, dan is de klant voor het reeds verstreken deel van die termijn een evenredig deel van de periodieke vergoeding verschuldigd, tenzij anders bepaald in de bijzondere voorwaarden. Indien de klant de overeenkomst opzegt, maar na de opzegtermijn van dertig (30) dagen toch gebruik maakt van de dienst, wordt de opzegging beschouwd als niet gedaan.
De reden dat ik dus geen speedxs klant ben: na het eerste jaar zit je er weer een HEEL jaar aan vast, stelletje ratten ... gelukkig is dat bij Demon niet zo, na je eerste jaar kun je elke maand opzeggen ...

Even zitten rekenen downgrade naar ADSL basic (50 euro?)
9 maanden abonnement (basic): (9*6.95)

Is totaal: 112,55 (eventueel nog andere kosten)

Aangezien je niet vandaag verhuist maar pas .... (volgende maand ofzo) is het wellicht nog goedkoper (8*6.95) ... andere kosten kunnen zijn; administratie, etc.

Is goedkoper dan verhuizen .... en dan maar een andere provider ??

Ik bedenk me net dat downgraden meestal niet kan in het eerste jaar .... welk abbo heb je eigenlijk ?

[ Voor 72% gewijzigd door mjl op 03-08-2004 14:20 ]

-------

• mjl

mjl

Ugh

...

[ Voor 100% gewijzigd door mjl op 03-08-2004 14:08 ]

-------

• RikTW
Alle artikelen over de minimale contractsduur gelden niet omdat speedXS tussentijds tarieven verhoogt. Daardoor mag TS zijn abo tussentijds opzeggen. Staat letterlijk in de AV (artikel 9 lid 5). Zo'n artikel is echt verplichte kost in dit soort overeenkomsten. Extreem voorbeeld: zonder dit artikel zou SpeedXS maandelijkse kosten kunnen verhogen tot 1000 euro en zou iedereen zijn termijn verplicht uit moeten zitten 8)7
TS moet dus nog wel ff laten zien dat op de site inderdaad 199,- incl BTW heeft gestaan. De vraag is hoe je dat echt bewijst. Ik zou zoeken naar AV op papier (bijv. achterkant van hun post e.d.), kijken of je daar iets over verhuiskosten e.d. tegenkomt

[ Voor 4% gewijzigd door RikTW op 03-08-2004 14:20 ]

• RikTW
Slightly OT misschien, maar hoe bewijs je in het algemeen dat op een bepaalde datum iets op de site van een bedrijf heeft gestaan? Je kan natuurlijk bestanden opslaan, screenshots maken, maar dit alles is natuurlijk te modden, dus geen bewijs.

• mjl

mjl

Ugh

RikTW schreef op 03 augustus 2004 @ 14:19:
Alle artikelen over de minimale contractsduur gelden niet omdat speedXS tussentijds tarieven verhoogt. Daardoor mag TS zijn abo tussentijds opzeggen. Staat letterlijk in de AV (artikel 9 lid 5). Zo'n artikel is echt verplichte kost in dit soort overeenkomsten. Extreem voorbeeld: zonder dit artikel zou SpeedXS maandelijkse kosten kunnen verhogen tot 1000 euro en zou iedereen zijn termijn verplicht uit moeten zitten 8)7
TS moet dus nog wel ff laten zien dat op de site inderdaad 199,- incl BTW heeft gestaan. De vraag is hoe je dat echt bewijst. Ik zou zoeken naar AV op papier (bijv. achterkant van hun post e.d.), kijken of je daar dit tarief tegen bent gekomen
Ja ook mee eens, als dat zo is natuurlijk ...
9.5 SpeedXS heeft het recht vergoedingen te wijzigen. SpeedXS brengt de klant uiterlijk 1 maand voordat de wijziging in werking treedt op de hoogte van de wijziging. Indien de klant het niet eens is met de gewijzigde vergoeding, heeft de klant het recht de overeenkomst uitsluitend voor de toekomst te ontbinden vanaf het moment dat de wijziging in werking treedt.
Er moet dus bewezen worden dat het eerst 199 euro was en dat de TS geen bericht heeft ontvangen 1 maand voordat dit gewijzigd is ..

maar als ik dit er aan koppel:
16.2 Na afloop van de minimumtermijn van de overeenkomst hebben zowel de klant als SpeedXS het recht de overeenkomst schriftelijk of per fax op te zeggen. Daarbij dient de in de bijzondere voorwaarden bepaalde opzegtermijn in acht te worden genomen. Is in de bijzondere voorwaarden geen opzegtermijn bepaald, dan bedraagt deze termijn dertig (30) dagen. Eindigt de overeenkomst door opzegging midden in een lopende termijn, dan is de klant voor het reeds verstreken deel van die termijn een evenredig deel van de periodieke vergoeding verschuldigd, tenzij anders bepaald in de bijzondere voorwaarden. Indien de klant de overeenkomst opzegt, maar na de opzegtermijn van dertig (30) dagen toch gebruik maakt van de dienst, wordt de opzegging beschouwd als niet gedaan.
Mag de TS dan alsnog de rest van het jaar betalen ...
RikTW schreef op 03 augustus 2004 @ 14:23:
Slightly OT misschien, maar hoe bewijs je in het algemeen dat op een bepaalde datum iets op de site van een bedrijf heeft gestaan? Je kan natuurlijk bestanden opslaan, screenshots maken, maar dit alles is natuurlijk te modden, dus geen bewijs.
Met een hardcopy van de voorwaarden die de TS ontvangen zou moeten hebben ...

[ Voor 10% gewijzigd door mjl op 03-08-2004 14:29 ]

-------

Verwijderd

Topicstarter
dit bewijs genoeg??
Afbeeldingslocatie: http://flex.weetikwel.nl/speedxs.jpg

via offline werken kon ik hier nog bij komen :7 :Y) })

heb ook een afdruk van die pagina gemaakt...

hoe schatten jullie mijn kansen als ik het (per?) op wil zeggen?

• RikTW
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 14:32:

Heb je deze voorwaarden ook op papier?
Ik zou eerste eens een mailtje sturen, zo van: bij het aangaan van het abo bedroegen de kosten 199,-. Aangezien jullie mij niet eerder op de hoogte hebben gebracht van een wijziging in deze kosten wens ik mijn abo te verhuizen tegen de oorspronkelijke kosten blablababla
Daar gaan ze niet mee akkoord (als je al antwoord krijgt), vervolgens kun je aangeven dat als ze kennelijk de kosten verhogen je je abo opzegt op grond van artikel 9.5.
Beetje warrige reply, maar je snapt ut denk ik wel

Ik zie trouwens dat op de site nog steeds 199,- staat. Dat is dus het tarief, en niet 240,-, makkelijk zat

Verwijderd

Topicstarter
heej... that's odd... vanmorgen stond er 240... en nu is het weer veranderd!
ik heb vanmorgen een mailtje teruggestuurd dat het vorige maand nog 199 was.
Het lijkt of ze dat hersteld hebben...

//misschien zit er wel een mederwerker op dit forum :P

edit:

er staan bij basic, quick, ultra en extreme nog steeds € 240,=
en bij fast (wat ik heb) weer € 199,=

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 14:49 ]

• RikTW
WTF, welk abo heb je eigenlijk?? Alleen bij Fast staat 199,-, bij alle andere 240,-; vast een foutje. Neemt niet weg dat als je fast hebt je volgens mij toch zou moeten verhuizen voor 199,-, maar de zaken liggen toch wel een beetje anders nu

edit:
fast dus: dan zullen ze dus mailen dat door een foutje je het verkeerde bedrag hebt gezien en dat 240,- geldt. Lijkt me niet dat je daarmee akkoord hoeft te gaan, je bent het contract aangegaan onder de jou bekende voorwaarden. Als ze vandaag hun fout herstellen door mee te delen dat het tarief wordt gewijzigd kun je volgens mij opzeggen per 3 september op grond van 9.5 (3 september is de eerste dag waarop de wijziging in kan gaan vanwege datzelfde artikel)

[ Voor 50% gewijzigd door RikTW op 03-08-2004 14:54 ]

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 14:32:
dit bewijs genoeg??
[afbeelding]

via offline werken kon ik hier nog bij komen :7 :Y) })

heb ook een afdruk van die pagina gemaakt...

In je screenshot staat een downgrade voor 49 euro .... nog bijkomende addertjes ?? Zie ook berekening in een vorige reply !!

-------

Verwijderd

Hallo alle

FF wat rechtzetten hier, verhuizen kost 199,- incl BTW punt uit. 240,- was ons oude tarief misschien daarom de verwarring, zal ook de website ff checken of het daar ook nog ergens fout staat.
Helaas waarschijnlijk foute communicatie van onze kant, wellicht dat onze vakantie krachten (ja ook wij hebben die nodig deze periode) niet goed genoeg op de hoogte waren. Mijn oprechte excusses voor het ongemak.

Jacques Ahlers
SpeedXS

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
unfor schreef op 03 augustus 2004 @ 12:53:
vind het trouwens maar vreemd dat dat zoveel moet kosten, bij kpn kostte het me maar 20 euro voor het verhuizen van mijn telefoonlijn dacht ik.
KPN kan voor 20 euro (zelfs gratis als ze willen) natuurlijk je telefoon nummer van lijn A (adres A) naar lijn B (adres B ) verplaatsen. En dat is dan de 'verhuizing' van je tellefoon nummer / abonnement.

DSL moet handmatig geporteerd worden, je wilt niet aan alle lijnen in nederland alvast een DSLAM poort hebben hangen. Is niet echt een zinvolle investering.

KPN kan voor zichzelf (kpn-adsl (mxstream)) alles rekenen wat ze willen aangezien het hun eigen product is!

KPN rekent voor het uitporteren en inporteren van een lijn aan een telco als bbned/versatel/babyXL etc geld. En ook voor het gebruiken van een lijn van KPN vragen ze geld. Vandaar de verhuis kosten van 200 euro ongeveer bij telco's als babyXL / bbned / versatel etc. Alles wat niet via kpn-adsl gaat maar een andere telco is verhuizen etc iets duurder. Maar het product zelf per maand eens tuk goedkoper vaak!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• RikTW
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 21:17:
Hallo alle

FF wat rechtzetten hier, verhuizen kost 199,- incl BTW punt uit. 240,- was ons oude tarief misschien daarom de verwarring, zal ook de website ff checken of het daar ook nog ergens fout staat.
Helaas waarschijnlijk foute communicatie van onze kant, wellicht dat onze vakantie krachten (ja ook wij hebben die nodig deze periode) niet goed genoeg op de hoogte waren. Mijn oprechte excusses voor het ongemak.

Jacques Ahlers
SpeedXS
Toch verassend goed opgelost IMHO.
@TS: heb je al bevestiging gehad?

Volgens mij neemt SpeedXS hier gewoon een klein verlies (zoveel mensen zullen toch niet verhuizen met deze tarieven?) in ruil voor wat reclame hier en om te voorkomen dat klanten opeens het recht krijgen om abo's op te gaan zeggen binnen het eerste jaar.

Op de site staan de tarieven trouwens nog steeds verkeerd:
>:) zou een prijsverlaging ook onder artikel 9.5 vallen?? In dat geval hebben mensen die eerder akkoord zijn gegaan met 240,- alsnog het recht om op te zeggen nu het tarief gewijzigd wordt naar 199,-? })

/me draaf nu echt een beetje door

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gister een mailtje terug gekregen:
Geachte heer *naam*,

Het is inderdaad zo dat u een Fast abonnement hebt, zie ik na een tweede check.
Voor dit abonnement staan op de site inderdaad €199,= verhuiskosten. Dit betekent dat u voor een verhuizing dan ook €199,-- betaalt.

Met vriendelijke groet,

*naam*
SpeedXS Support
maar dan blijf ik het toch vreemd vinden voor alle andere abbonementen € 240,= staat en voor Fast € 199,=

Verwijderd

Niet alleen is SpeedXS duur bij verhuizen, ook downgraden is aardig duur aldus dit topic: Downgraden - Schandalige kosten!

• RikTW
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 13:26:
Niet alleen is SpeedXS duur bij verhuizen, ook downgraden is aardig duur aldus dit topic: Downgraden - Schandalige kosten!
49,- euri voor downgraden valt toch wel mee?

Verwijderd

Topicstarter
RikTW schreef op 04 augustus 2004 @ 13:33:
[...]

49,- euri voor downgraden valt toch wel mee?
dat is ook weer zoiets raars... vanaf een extreme of ultra abbo kost het je 99,=

vanaf fast 49,=

vanaf quick of basic niet mogelijk!

• RikTW
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 13:53:
[...]

dat is ook weer zoiets raars... vanaf een extreme of ultra abbo kost het je 99,=

vanaf fast 49,=

vanaf quick of basic niet mogelijk!
huh?? 8)7 klanten met duurdere abo's worden gestraft. Beetje gare inconsistente website of zouden ze dit echt zo bedoeld hebben?

Verwijderd

RikTW schreef op 04 augustus 2004 @ 14:18:
[...]

huh?? 8)7 klanten met duurdere abo's worden gestraft. Beetje gare inconsistente website of zouden ze dit echt zo bedoeld hebben?
Geen idee, maar het is wel goeie uitzuigerij!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ok, er staan wat foutjes op de website. Dit gaat even aangepast worden, dus even voor de duidelijkheid wat de prijzen zijn:

Verhuizen: 199euro
Upgraden: 29euro
Downgraden: 49euro

Dit geld voor alle abonnementen.

Ik werk dus bij speedxs

[ Voor 10% gewijzigd door Attilla op 05-08-2004 12:10 ]

• RikTW
[Airwolf] schreef op 05 augustus 2004 @ 12:09:
Ok, er staan wat foutjes op de website. Dit gaat even aangepast worden, dus even voor de duidelijkheid wat de prijzen zijn:

Verhuizen: 199euro
Upgraden: 29euro
Downgraden: 49euro

Dit geld voor alle abonnementen.

Ik werk dus bij speedxs
Netjes dat alle prijzen nu consistent zijn (en IMHO ook wel redelijk). Ik vind trouwens dat de tariefstructuur niet helemaal duidelijk is (abo's zijn gewoon 10,- (ok, 8,33) duurder zijn dan je in eerste instantie denkt (en dan heb je nog geeneens news denk ik?
edit:
Foutje, wel nieuws natuurlijk
). Dat is natuurlijk om bovenaan te komen bij de prijsvergelijkers maar voor mij zou het juist reden zijn om niet voor speedXS te kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door RikTW op 06-08-2004 10:44 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je krijgt er wel degelijk news bij. Je krijgt capped giganews op 512kbit. Als je dit op full speed wilt betaal je er wel wat extra voor.
Pagina: 1