OC'en van een AMD 2800+ Barton

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Bij het overclocken van mijn AMD Athlon XP 2800+ (Barton) kom ik niet verder dan 169 MHz. Het verbaasd mij aangezien ik hier op de diverse forums al getallen heb gezien die in de buurt van de 200 MHz komen. Kan iemand mij op weg helpen?

Ik weet dat mijn mp is gelocked dus die staat nog vrolijk op 12,5.

Ik maak gebruik van een Asus A7N8x Deluxe moederbord. Ik heb ook al gelezen dat ik de bios moet flashen naar een vorige versie. Ik heb hem terug gezet naar 1005. Daardoor kon ik hem 3 Mhz opschroeven, maar verder kom ik niet.

Graag hulp....

Groetjes en alvast bedankt,

Grolsch-man

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb bijna hetzelfde boardje gehad en dat was ook geen overclockwonder...

Ik had een Asus A7N8X-E Deluxe icm een Athlon 2600+ XP-M en daar kwam ik niet boven de 205mHz FSB uit. Nu heb ik een DFI NFII Ultra Infinity & daar kom ik al minstens uit op de 220mHz FSB.

Kan ook zijn dat je gewoon een slechte core hebt...Probeer de core te unlocken, dan moet je sowieso verder komen

Info daarover is wijdelings verkrijgbaar over heel het inet

Instagram / YouTube

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
aramdin schreef op 03 augustus 2004 @ 12:34:

Kan ook zijn dat je gewoon een slechte core hebt...Probeer de core te unlocken, dan moet je sowieso verder komen
Ik weet dat mijn mp is gelocked dus die staat nog vrolijk op 12,5.
Dus superlocked neem ik aan, niet te unlocken dus :(
Hoe hoog staat je vcore van je proc??
En wat voor geheugen heb je? hoeveel vdimm?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Heb je de faq over overklokken gelezen? daar staat ook iets in over je voltage verhogen dacht ik.

Je verhoogt toch wel je voltage zodra ie instabiel wordt he? Op stock volt kom je namelijk over het algemeen niet zo gek veel verder.

[ Voor 19% gewijzigd door Pakjebakmeel op 03-08-2004 12:37 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

(jarig!)
Dus superlocked neem ik aan, niet te unlocken dus :(
Hoe hoog staat je vcore van je proc??
En wat voor geheugen heb je? hoeveel vdimm?
en wat voor timings ?

en hoe warm word je cpu/wat voor koeling heb je ....

http://specs.tweak.to/16495

• Grolsch-man
Ik heb er 1 gig (2 reepjes van 512) aan geheugen in zitten (pc 3200).

De vcore heb ik al opgeschroefd naar 1.7 V. Ook als ik die verder opschroef pakt ie 170 Mhz niet, dus daar zit het denk ik niet.

Als koeling heb ik een standaard (boxed) amd koeler.

Timings weet ik eerlijk gezegd zo uit mijn hoofd niet.

Aradmin schreef dat het bordje niet zo'n overklokwonder is. Kan op zich wel, maar mijn vorige proc. (amd athlon 2400+) kon ik toch op 164 Mhz stabiel laten draaien, dus dat is toch wel bij 30 Hz meer dan de standaard instelling. Daarom had ik verwacht dat ik nu wel iets meer kon halen dan slechts 3 Mhz.

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 21:47
Word toevallig je NB niet ontzettend warm. Ik heb hier toevallig ook zo'n soort Asus mobo en die kan je op 133mhz al bij niet vasthouden.

edit: dus misschien ff met een fan erop proberen :?

[ Voor 23% gewijzigd door Wazzup! op 03-08-2004 13:42 ]

Verwijderd

De ene CPU is de andere niet. Ik heb een XP-M die niet boven de 2740MHz wil, terwijl ik op internet mensen heb gezien die 3300MHz haalden. Als je alle stappen uit de FAQ hebt doorlopen en het werkt niet, dan is de kans groot dat je mobo en/of CPU niet verder willen. Kijk eens op de CPU welke core en stepping het is. Ga vervolgens googlen om te zien wat anderen halen met die core. Als jouw OC ver onder het gemiddelde ligt, dan wordt het vele uurtjes proberen: Try & error dus.
Vermeld de volgende keer in je topicstart wat het probleem is waar je tegenaan loopt. Krijg je een foutmelding in Windows? Loopt de boel spontaan vast. Start je PC niet meer op? Ga 1MHz terug met je FSB en draai memtest. Misschien is je geheugen wel brak. Wat voor voeding gebruik je? Met een 300W noname voeding is de kans groot dat je daarom niet verder komt, omdat de voeding het niet aan kan. Wat heb je verder voor hardware erin zitten? Staat je PCI-lock aan? Graag wat meer info als je een topic opent. Oh ja, wij tweakers groeten elkaar automatisch, dus dat hoeft niet apart onder post.

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
check btw www.overclockers.com en dan de cpu database checken, daar zie je mensen met hun overclockresultaten per cpu, erg handig!

vb.
code:
1
2
2300 // 1.75 // AQUCA 0307 // [Retail] A7N8X V2.00 BIOS 1004 (non-dlx)
// Vantec Aeroflow TMD

[ Voor 33% gewijzigd door aramdin op 04-08-2004 00:06 ]

Instagram / YouTube

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-01 12:56
Als koeling heb ik een standaard (boxed) amd koeler

Voor ver overclocken is de boxed cooler echt te beperkt, koop een kopere groter cooler, zorg dat je kast voor en achter een grote ventilator (8 of 9cm heeft) om de warmte de kast uit te krijgen (anders heeft CPU cooling geen zin). Voor echt overclocken van de Barton moet je algauw 1.85v of 2v gebruiken. Probeer eens de timings hoog (op stabiliteit ipv performance) te zetten (cas op 2.5 / 3.0) etc. kan je je agp/pci locken dat vormt soms ook een probleem. Koop zowie zo een Antec true power of Tagan een moderne processor en video kaart slurpen en moederboard slurpen zo 200W op, iets dat een goedkope 300W voeding moeite heeft stabiel te leveren, iets dat killing voor overclocken is.
Suc6!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 09:14

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb een amd 2600 xp (11,5 x 166)
Op een Msi k7n2 Delta - l bordje,

Krijg hem niet hoger dan 170, voltage al verhoogd naar 1,7 . Artic Copper Silent heb ik erop zitten ..

Had hem toenet op 200 proberen te laten lopen, liep ie vast, geheugen is ook pc/3200 dus dat moet geen probleem zijn

Naja, probeer morgen wel wat anders :)

Verwijderd

Is het een rev 1.0?
Die ondersteunt volgens mij std de FSB200 niet?
Volgens mij daar ergens een topic over?
Zal wel ff zoeken :P

En De k7n2 hebben ook een slechte oplage gehad, met bug van FSb200 :P

• Grolsch-man
Voor ver overclocken is de boxed cooler echt te beperkt, koop een kopere groter cooler
Dat zal ik doen. Ik was toch al van plan om er een Zallman op te zetten, of hebben jullie andere suggesties wat koelers betreft?
zorg dat je kast voor en achter een grote ventilator (8 of 9cm heeft) om de warmte de kast uit te krijgen (anders heeft CPU cooling geen zin). Koop zowie zo een Antec true power of Tagan een moderne processor en video kaart slurpen en moederboard slurpen zo 200W op, iets dat een goedkope 300W voeding moeite heeft stabiel te leveren, iets dat killing voor overclocken is.
Ik heb een Antec Case SX835EC II middletower met 350 Watt Smartpower voeding dus dat lijkt mij wel voldoende. Daar zitten tevens 2 fans in van 8 cm. Dus die warmte raak ik dan denk ik wel kwijt.
Voor echt overclocken van de Barton moet je algauw 1.85v of 2v gebruiken. Probeer eens de timings hoog (op stabiliteit ipv performance) te zetten (cas op 2.5 / 3.0) etc. kan je je agp/pci locken dat vormt soms ook een probleem.
Dat kan ik wel eens proberen. In ieder geval heel erg bedankt voor de tips!! _/-\o_

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 09:14

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 12:09:
Is het een rev 1.0?
Die ondersteunt volgens mij std de FSB200 niet?
Volgens mij daar ergens een topic over?
Zal wel ff zoeken :P

En De k7n2 hebben ook een slechte oplage gehad, met bug van FSb200 :P
Heb net ff bios upgedate, stond iets van dat mijn memory niet goed op 200 fsb kon lopen, waarschijnlijk was dat het probleem, vanavond nog eens proberen :) Nu staat ie op 180...

[ Voor 3% gewijzigd door Aight! op 04-08-2004 20:33 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde moederbord, en ik ben met mijn XP2500 al op 220 mHz FSB geweest. aangezien je het geheugen en pci zelf kan terugklokken, moet dat niet de beperkende factor kunnen zijn. lijkt me gewoon je CPU die het niet trekt.
Wat voor koeling gebruik je ? en wat voor temperaturen ?

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13
ik hAd hetzelfde mobo en icm met een

2500+
2*256 ddr 400 TwinMos

geraakte ik makkelijk stabiel op 230 FSB _/-\o_ :+

• Database freak
Dat kan ik wel eens proberen. In ieder geval heel erg bedankt voor de tips!!

post je resultaat eens. En 350W? Is dat een Antec of is Smartpower de 'merknaam', in dat laatste geval zou ik toch upgraden naar een Antec.

Zallman is wel stil maar voor overclocken niet de beste keus.

Werkt dit alles niet, koop je voor 100 euri een 2500+ of 2600+ mobile en verkoop je 2800 hier op T voor +/- 50 euro. Verlies je 50 euro maar t.o.v. de hele investering die je al gedaan hebt is dat het wel waard. De mobiles halen al gauw 2.5ghz!

Verwijderd

Die asus is een prima bord mits je de 2.0 hebt. Het is een van de beste bordjes mits je weet wat je doet.

• Grolsch-man
Ahum, ik geloof dat ik een beginnersfout heb gemaakt.

Normaal gesproken heb ik mijn speakers nauwelijks aan staan, maar aangezien ik eerst wat dvd's heb getest en daardoor mijn speakers aan had staan kreeg ik de volgende melding tijdens het OC'en:
Memory test failed.

Bios gerest en daarna maar eens op onderzoek uitgegaan... blijkt dat ik niet 2x 512 geheugen van 400 MHz erin heb zitten maar 1 reepje van 400 en 1 van 333. Geen wonder dat hij niet hoger wil dan 169....

8)7 |:(

Eerst maar een nieuw reepje van 400 mhz kopen voordat we verder gaan. Ennuh geen Zallman? Coolermaster dan, is dat beter?
Database freak schreef op 04 augustus 2004 @ 20:56:
post je resultaat eens. En 350W? Is dat een Antec of is Smartpower de 'merknaam', in dat laatste geval zou ik toch upgraden naar een Antec.
De Smartpower voeding is van Antec, dus upgraden lijkt mij niet nodig.

• MMMMMM
  • Laatst online: 13-10-2025
ik wil die reep van 333 wel overnemen, kheb hetzelfde bord met nu 1 reep 512 pc2700, draai de standaard 166 , single channel (kheb maar 1 reep hehe)

• Benotti
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb ook nog wel een pc2700 512 mb reepje voor je :)

• MMMMMM
  • Laatst online: 13-10-2025
* MMMMMM zit omstreken Rotterdam , winkelprijs ligt nu tussen 85-120 euro (afhankelijk v merk etc ) wat moet / moeten je / jullie er voor hebben ?

• Benotti
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik woon ook in Rotterdam :D Voeg me anders toe aan MSN ;) (check mijn profile)

• Database freak
Schumi4ever:

Ik woon ook in rottjekrnor :Y) zoek zo'n reepje voor de pc van m'n PA wat wil je er nog voor hebben?
Pagina: 1