[kapot] Nokia tv, beeld valt weg

Pagina: 1
Acties:

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-06 09:48
Hallo allemaal,

Mijn tv is kapot :(
Deze tv stond jaren in de woonkamer en er mankeerde niets aan. De dag nadat ik het ding op mijn kamer plant... kapot.

Wat gebeurt er? Je bent tv aan het kijken, en dan ineens wordt het beeld heel geleidelijk zwart, duurt ongeveer 10 seconden. Het geluid doet het nog gewoon.

Als ik dan de tv even een half uurtje rust geef, dan doet ie het weer een minuutje ofzo, en dan weer hetzelfde verhaal. Als ik de tv ongeveer 2 weken laat staan, dan doet ie het ongeveer anderhalve dag, en dan weer hetzelfde verhaal...

Het is een tv van... Nokia, ja, echt waar. Het is nog een oude 50Hz met een ronde beeldbuis.

Ik heb het idee dat dit met het vervangen van het een of't ander opgelost is, what say you???

King of Cod

Verwijderd

Als de tv geleidelijk zwart wordt dan klinkt het als het wegvallen van de gloeispanning van de beeldbuis.
De anodes in de beeldbuis worden doormiddel van een gloeidraadje op 6,3 volt opgewarmd om te kunnen werken, net zo als in iedere andere buis die vroeger in apparatuur voorkwam.
Wanneer de soldeerverbindingen in het circuit van de gloeispanning losraken dan kan de 6,3 volt tijdens het warm worden van de printen wegvallen.
Kijk de printen ( speciaal het printje op de buisvoet) na op losse soldeerverbindingen.
Success

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Ik heb ook een nokia tv gehad, met hetzelfde probleem. Oorzaak: gevallen tijdens de verhuizing.

Overigens was mijn beeld weer goed met de welbekende klap op de tv.

Ik heb de tv opengemaakt en alle aansluitingen nagekeken, kabeltjes checkt en zo waar, hij deed het weer.

Misschien een optie voor jou?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-06 09:48
Bedankt, de tv is weer gefixed, en het was inderdaad een soldeerverbindinkje :)

King of Cod

Verwijderd

Veel kijkplezier . ;)