Word 2000 crashed bij uitvoeren spellingscontrole

Pagina: 1
Acties:

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 22:38
Hallo,

Bij het kiezen van de spellingcontrole crashed word en is het document niet opgeslagen.

Ik heb ergens gelezen dat je kunt opstarten met winword /a om het en dat dat het probleem misschien kon verhelpen (maar dat was voor office XP). Maar dan zou die het bestand mmsp3.dll aanpassen.

Ik kan dat bestand voor office 2000 niet vinden, en vraag me af of deze misschien een ander bestand gebruikt.

Kan iemand mij vertellen welk bestand er voor office 2000 wordt gebruikt? en als het wel het zelfde is waar ik deze dan kan vinden (kan hem niet vinden met zoeken op alle lokale vaste schijven).

Als iemand trouwens een andere oplossing heeft voor dit probleem is dat natuurlijk ook van harte welkom.

Alle update zijn geinstaleerd en dat heeft tot nu toe nog niet geholpen. Wel heeft op deze pc office xp gestaan en is daarvan alles behalve outlook gedeinstalleerd (om de reden dat anders alle e-mail's en de adressen e.d. ook overgezet moetsten worden. Ja ik weet het, dat viel toen onder liever lui dan moe.)

Alvast bedankt voor alle suggesties.

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Check ff office update, is hele bekende bug van office en niet all1 versie 2000.

B) Niet het hele bericht gelezen

Probeer eens 'extra' 'opties' 'spelling en grammatica' 'aangepaste woordenlijsten'
1. Juridisch
2. Maatsch
3. Medisch
4. Techwet
5 Zakelijk.dic uittezetten

[ Voor 58% gewijzigd door svdvlist2 op 03-08-2004 20:00 . Reden: Niet helemaal gelezen ]

• dexter07051982
als ik daar naar het tablad spelling en gramatica controle gaat klapt Word eruit. Hij geeft dan de melding dan er een foutenlogboek wordt gemaakt. Deze kan ik alleen niet vinden (configuratiescherm->Systeembeheer->Logboeken staat niks)

Ik heb nog wel wat extra info:

Als ik een woord verkeerd type, krijg ik wel een rood streepje eronder en kan ik met de rechter muisknop gewoon het juiste woord kiezen (dus krijg het lijstje)

Ik kan alleen niet via het menu extra->Spellingscontrole. Ook niet als ik op F7 druk (is de sneltoets)

• dexter07051982
nog wat extra info.

De spellingcontrole doet het in excel wel.
Tevens kan ik de spellingscontrole wel uitvoeren als de taal bijvoorbeeld engels is. (alleen niet als ie nederlands is)

Ligt dit misschien ergen aan een filetje dat corrupt en door word wordt gebruikt? Zo ja, weet iemand dan misschien welke file?