Low Level Format met Powermax

Pagina: 1
Acties:

• diemer
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03 18:57
Hallo,

configuratie:
Amd xp 3000+
msi k6 delta fisr
maxtor 160 gb diamondmax plus 9 SATA
1024 MB pc3200

Ik heb sinds gister problemen met me pc dit komt vermoedelijk door een virus besmetting, ik weet alleen niet welk virus dit was. Me pc wou eerst niet meer opstarten. En omdat ik vermoedde dat het een virus was heb ik (omdat ik niet meer in windows kon komen ook niet in veilige modus) me hele harde schijf geformateerd. Daarna opnieuw gepartitioneerd en xp weer geinstalleerd.
Nadat deze weer geinstalleerd was kreeg ik allemaal foutmeldingen en na windows update uitgevoerd te hebben wou me windows weer niet opstarten.
Toen ben ik naar bad sectors gaan zoeken met hdd regenerator 1.4.
Toen bleek dat me hele mbr (10 mb) allemaal aangegeven worden als bad sector.
Ook kon het programmatje ze niet repareren.
Nu vind ik het wel heel toevallig dat na een virusbesmetting ineens me hele mbr alleen maar bad sectors heeft..

Ik heb dus het mbr gecleared, bios geflasht, cmos gecleard. Allemaal om maar helemaal zeker te zijn dat het daar niet aan kan liggen, pc 30 secs telkens uitgehad om geheugen te clearen.
Ik kan dus nu nog onmogelijk een virus hebben toch heb ik nog bad sectors dus moet de harde schijf nu wel een fisieke beschadiging hebben.
Als last resort wou ik nog een low level format uitvoeren maar de tool van maxtor daarvoor (powermax 4.09) ondersteund me sata controller niet (kt600).
Weet iemand een andere goeie tool om een low level format uit te voeren.
Ik heb al gekeken in google maar kan niks vinden, ja een programma diskpatch.
Maar het gebruik hiervan is niet stabiel dus wil daar geen low level format mee uitvoeren.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb sinds gister problemen met me pc dit komt vermoedelijk door een virus besmetting
Dus je bent er niet zeker van dat het een virus was?
Nu vind ik het wel heel toevallig dat na een virusbesmetting ineens me hele mbr alleen maar bad sectors heeft..
Dus je bent er weer wél zeker van dat het een virus was?
problemen met me pc
kreeg ik allemaal foutmeldingen
Definieër?

Anyway .. Als je nog garantie hebt, dan kun je de schijf gewoon omruilen? Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Als het uiteindelijk niet je HDD is, neem dan rustig de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door (die kun je terugvinden via de FAQ/Beleid van Processors, Mobo's & Geheugen) :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 03-08-2004 12:05 ]

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je probleem komt me bekend voor. Dit is geen virus maar de uberranzige VIA SATA chip.

De VIA SATA chip geeft HEEL veel problemen met SATA schijven. Dat ding is gewoon brak. Ik heb zat schijven vervangen van SATA naar PATA vanwege dat chippie.

De symtomen zijn:
- Schijf ineens niet meer vinden.
- Niet meer kunnen opstarten vanaf schijf.
- Cache errors.
- Beschadigde clustoren (terwijl de schijf met een andere controller 100% ok is).

Ik raad je dan ook aan om of een andere SATA controller te nemen. Bijv. op Silicon Image gebaseerd, cheap maar goed. of een ATA schijf te nemen (maar dat zal je denk ik niet willen ivm snelheid),

Silicon Image based SATA controller:
http://www.tweakers.net/pricewatch/72003
Cheap maar werkt ok.

Edit:
BalusC schreef op 03 augustus 2004 @ 12:04:
Anyway .. Als je nog garantie hebt, dan kun je de schijf gewoon omruilen?
Zijn schijf is dus niet defect, tis de SATA controller.

[ Voor 14% gewijzigd door Lambert op 03-08-2004 12:15 ]

• diemer
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03 18:57
Deze problemen zijn gekomen nadat ik in een hele vage bui savonds laat een bestandje in een mailtje heb aangeklikt (vraag me niet waarom).
De volgende dag toen ik de pc opstarte bleef xp dus hangen bij het xp logo.
En heb ik de bovengenoemde stappen doorlopen.
De eerste keer dat ik opnieuw opstarte na de herinstallatie van xp was omdat ik windows update had gedaan. Daarna kreeg ik ntldr is missing.

Ik zal de schijf wel es proberen met een anderre sata controller kijken hoe dat loopt.

Thnx for the support so far!