Toon posts:

Softpower-switch Speedtouch omzeilen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gents,

Ik heb sinds vorig jaar een Speedtouch Pro. Deze is voorzien van een zgn soft-powerswitch. Hierdoor moet ik het modem bij spanningsuitval altijd weer aanzetten :( . Nu woon ik in een omgeving waar de stroom nogal een kortstondig uitvalt.... :'(
Nu heb ik op internet al gezocht naar een soldeer-tweak om dit te omzeilen (zoekwoorden Speedtouch - powerswitch). Ook in de nieuwsgroepen bij XS4ALL wordt ik niet wijzer. Op tips voor het installeren van een UPS zit ik niet te wachten .... ;) .

Nu ben ik waarschijnlijk niet de enige die een probleem heeft met het handmatig aanzetten van het modem .... toch?

Iemand al eens een soldeer-tweak toegepast om waarmee het modem automatisch weer bijkomt na een spanningsuitval .....

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:16

ralpje

Deugpopje

Hmmm... Ik kan je hier niet verder mee helpen, maar ik weet wel dat de nieuwere versie van de speedtouch, die sinds december uitgeleverd wordt, niet meer handmatig aangezet hoeft te worden. In eerste instantie dacht ik dat het in de firmware zat, maar een update blijkt niet te helpen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 09:28

Super_ik

haklust!

je kunt een condensator en weerstandje parrallel parrallel over het knopje zetten. teminste, dat truukje werkt bij atx mobo's ook :P

code:
1
2
3
4
5
6
-------+----+----+
       |    |    |
      | |  ---   \
      | |  ---    \
       |    |    |
-------+----+----+

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op 03 augustus 2004 @ 11:29:
Hmmm... Ik kan je hier niet verder mee helpen, maar ik weet wel dat de nieuwere versie van de speedtouch, die sinds december uitgeleverd wordt, niet meer handmatig aangezet hoeft te worden. In eerste instantie dacht ik dat het in de firmware zat, maar een update blijkt niet te helpen.
Been there, done that....
Een nieuw modem kopen is wel errruugg drastisch.
Super_ik schreef op 03 augustus 2004 @ 11:32:
je kunt een condensator en weerstandje parrallel parrallel over het knopje zetten. teminste, dat truukje werkt bij atx mobo's ook :P

code:
1
2
3
4
5
6
-------+----+----+
       |    |    |
      | |  ---   \
      | |  ---    \
       |    |    |
-------+----+----+
Iemand dit al uitgetest... ? Welke waarden moeten de weerstand en condensator hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Super_ik schreef op 03 augustus 2004 @ 11:32:

code:
1
2
3
4
5
6
-------+----+----+
       |    |    |
      | |  ---   \
      | |  ---    \
       |    |    |
-------+----+----+
Dit werkt volgens mij alleen maar bij een kleine spanningsverstoring ...? De ontlaadtijd van de condensator is bepalend voor de tijd van de storing ... toch ...?