OS X harddisk encryptie

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 11:32

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Topicstarter
Ik ben van plan om een powerbook aan te schaffen. Het apparaat gaat voor diverse zakelijk en prive doeleinden gebruikt worden. Zo komen er naar alle waarschijnlijkheid ook zaken op te staan die niet voor anderen bedoeld zijn.
Binnen Windows omgevingen heb je diverse applicaties die de hele harde schijf kunnen versleutelen (SafeBoot Solo, DriveCrypt PlusPack, etc.) Voor de Mac (OSX) kan ik daar niets over terug vinden.
Bestaat zoiets niet? Er zijn wel diverse tools te vinden die zogenaamde versleutelde contailers kunnen maken, maar die moet je weer specifiek mounten. Waar ik naar op zoek ben vraagt alleen bij het booten van de HD een wachtwoord voor de ontcijfering van de data.

On-the-fly encryption / encryption for the masses (E4M) voor de Mac e.d. geven geen bevredigende resultaten binnen GoT of google.

De enige (plausibele) reden die er zou kunnen zijn is dat deze functionaliteit standaard binnen OSX aanwezig is. Klopt dat?
If not, bestaat er binnen de Mac-gebruikers dan geen noodzaak tot beveiligen van (persoonlijke) data?

Oh ja, ik ben we wel degelijk bewust van de zogenaamde gevaren van harddisc encrypty... Ik gebruik deze technologie het op windows platformen al langere tijd.
Magische woord is 'backup' :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zoek op 'Filevault'.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmm... van iemand met zo veel post @ GoT had ik wel verwacht dat ie een klein beetje zoekwerk had vericht. Als je op de apple site naar deze link gaat dan staan daar alle nieuwe functies. Als je daar dan even doorheen loopt kom je het volgende tegen:
Codering van de inhoud van je thuismap met FileVault Bescherming van de inhoud van je thuismap door middel van krachtige AES-128-versleuteling.

Hoofdwachtwoord voor FileVault Reserve- of hoofdwachtwoord voor systeembeheerders aanmaken om toegang te krijgen tot door FileVault beschermde thuismappen.
Dus ik gooi deze maar dicht, want zo moeilijk was dit toch niet te vinden?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.