Arctic Cooling NV Silencer 3 op een Club3D 5900XT?

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 22:17

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
In de search kon ik niks vinden over de combinatie van deze twee, en op de site van Arctic Cooling stond alleen een plaatje met een tekeningetje met maten. En aangezien mijn oude koeler er nog opzit en dit het meten lastig maakt wil ik graag weten of er mensen zijn die deze combinatie hebben voor ik mijn koeler eraf ga slopen.

Wat ik dus wil weten is of de Arctic Cooling NV Silencer 3 goed past op een club3D GF FX 5900XT en of je dan gewoon gebruik kan maken van de fan-aansluiting op de grafische kaart.

En natuurlijk ervaringen met deze combo. Waarom ik een andere koeler wil is omdat de standaardkoeler nogal wat geluid maakt, en omdat dat de warme lucht nu de kast ingeblazen word. En de Silencer blaast de opgewarmde lucht naar buiten.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 13:09

DaWaN

'r you wicked ??

De NV Silencer 3 is geschikt voor de nVidia Geforce FX 5900 XT.
Komt van FreezingHardware

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Dat had ik al gevonden ja, maar toch bedankt :) Maar ik wil graag praktijkervaringen van mensen :)

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02-2025
Raar dat er nog niets vanop hun site staat ( http://www.arctic-cooling.com )

Hier heb je een kleine info: http://www.pc-icebox.de/i...arget=p_1740.html&lang=de

ziet er wel een lekkere cooler uit :P

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Wat ik trouwens wel raar vind is dat er in de pricewatch geen onderscheid gemaakt word tussen de NV en de ATI silencers.

Verwijderd

grr, ik wil dit misschien ook wel kopen maar ik heb van die heatsinks op mijn geheugen
moet ik die er dan per se afhalen? ben bang dat ik het geheugen zelf er mee kapot maak

hier een foto die ik vond op internet van een review v/d cooler

Afbeeldingslocatie: http://pcmoddingmy.com/e107_plugins/imagegallery/ArcticCooling/NVSilencer/nvsilencer5900.jpg

link naar review: http://pcmoddingmy.com/content.php?review.81

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 13:31 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Aangezien die koeler een "ingebouwde" mem-koeler heeft zullen die er idd afmoeten. Maar daar zijn makkelijke trucjes voor waarmee je de memchips niet zult beschadigen hoor :)

Ik heb hem gewoon besteld (wel bij Freezinghardware omdat zij als enige erbij zeggen dat ze de NV koeler hebben) En ik wilde tevens een Func Surface erbij hebben, dus ik laat het je binnenkort wel weten als ik hem binnen heb :)

Verwijderd

hoe kan je 't beste die mem-heatsinks eraf krijgen, kgeloof dat ze met een soort klevende koelpasta vast zitten.

die silencer ziet er toch egt wel aantrekkelijk uit btw :> O+

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Je kan het doen door een bankpasje er een beetje onder te schuiven, en dan een schroevendraaier ertussen zetten en de koeler eraf wippen. Het pasje is dan om de print en/of componenten niet te beschadigen.

Werkt dat niet dan de kaart in een plastic zak doen en in de vriezer leggen.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 13:46:
hoe kan je 't beste die mem-heatsinks eraf krijgen, kgeloof dat ze met een soort klevende koelpasta vast zitten.

die silencer ziet er toch egt wel aantrekkelijk uit btw :> O+
Die sinkjes zitten met thermal-tape vast dacht ik.
Ik ga deze zeker weten ook kopen, garantie op mijn kaart ben ik toch al kwijt omdat er een stukje van die molexconnector is afgebroken |:( :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Frietsaus op 03-08-2004 14:59 ]

Verwijderd

of 3 uur zware game draaien en ze komen er ook zo van af:)

Verwijderd

kan je em in nederland alleen bij freezinghardware kopen? zijn er misschien nog andere webshops die em goedkoper verkopen?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 10:18:
kan je em in nederland alleen bij freezinghardware kopen? zijn er misschien nog andere webshops die em goedkoper verkopen?
In de pricewatch staat de Silencer revisie 3 ook bij andere winkels te koop, ik heb al die winkels gemaild met de vraag om welke versie het gaat, ik heb helaas van geen van de winkels antwoord gekregen. Omdat ik geen zin heb om lang te moeten wachten heb ik hem dus maar bij FH gekocht. Zouden de winkels antwoord geven, dan laat ik het je weten in dit topic :) (hij staat namelijk vanaf €13 in de PW. Als het ook nog eens de goede versie zou zijn dan zit je dus goed.

Verwijderd

grr, ik zie nu net dat de NV silencer 3 niet meer op voorraad is @ FH :(

maar nu zag ik ook weer die NV silencer 1 , die WEL op voorraad is, en nu zat ik die te vergelijken met die NV silencer 3...

kwa bevestiging kan ie ook op mijn 5900xt, en kwa prestatie zou ie bijna net zo goed moeten presteren als de NV silencer 3, immers ze hebben beide een kopere bodem en hebben even veel koelvinnen, lees ik op de site van FH. De fan v/d silencer 1 maakt minder geluid echter heeft ie ook een lagere rpm. (2000rpm vs 1500)

dat de silencer 1 het geheugen niet bedekt, maakt mij niet zoveel uit.Des te meer kan de core beter gekoelt worden

wat moet ik doen?

gewoon NV silencer 1 bestellen en dan heb ik em over 2 dagen binnen, of langer dan een week wachten voor een silencer 3 ??

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Hehehe, dan heb ik ws net de laatste gekocht dan, ik kreeg gistermiddag bericht dat mijn pakketje verstuurd was :)

Maar ik zou toch echt wachten hoor, revisie 3 is speciaal voor de 5900XT bedoeld, en als je een andere neemt bestaat de kans dat ie niet lekker past.

Verwijderd

zo, net ff mijn bestelling gedaan bij FH, toch maar voor de silencer 3 gegaan... heb toch tijd genoeg... tegelijkertijd ook nog wat leuke heatsinks van coolermaster besteld

ik hoop dat 't snel binnen is... maak ik ook wat foto's en post ik 't hier wel

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 10:02:
zo, net ff mijn bestelling gedaan bij FH, toch maar voor de silencer 3 gegaan... heb toch tijd genoeg... tegelijkertijd ook nog wat leuke heatsinks van coolermaster besteld

ik hoop dat 't snel binnen is... maak ik ook wat foto's en post ik 't hier wel
Heatsinkjes voor op je VGA mem? Die Silencer heeft toch al mem koeling :?

• davey s.
  • Laatst online: 24-07 11:12
Ik had ff snel een vraagje tussen door.
Zijn der al coolingen voor de Geforce 6800 series?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
davey s. schreef op 05 augustus 2004 @ 10:30:
Ik had ff snel een vraagje tussen door.
Zijn der al coolingen voor de Geforce 6800 series?
Ja hoor, de silencer rev 4 :) Ik zie hem alleen nog niet te koop bij FH

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Nokko schreef op 05 augustus 2004 @ 10:29:
[...]

Heatsinkjes voor op je VGA mem? Die Silencer heeft toch al mem koeling :?
Ja idd, maar misschien voor zijn systeemram? :?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ola, ben er weer. hij zit erop, montage is echt een fluitje van een eurocent :D Temps zijn nu 5 graden lager dan met de stock koeler. Je moet trouwens wel kijken of ie goed contact maakt. Dus eerst koelprut erop, koeler erop, goed aandrukken en dan weer eraf halen om te kijken of er overal koelprut zit. Was bij mij niet zo dus ik heb er extra tussen moeten doen. Beetje jammer, want dat is niet goed voor de koelprestaties, maar ok. Beter iets meer prut dan geen contact.

En hij is heerlijk stil :) Ik kan nu alleen (omdat ie zo stil is) niet horen of ie wel harder gaat draaien als je naar 3D mode gaat. Maar dat zal wel, anders zou ik al vrij snel waarschuwingen krijgen denk ik :P

Dus het is echt een aanrader! (behalve de verpakking, wat is die klote om open te krijgen zeg! :/ )

[edit] ow, oeps, 3 posts achter elkaar... sorry mods! :*

[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 05-08-2004 14:41 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

5 graden koeler?.
Ik ben ook van plan om een nieuwe GPU-cooler te kopen voor mijn Club3D 5900XT, begint een beetje te ratelen oid. Wou eerst de Zalman ZM80D-HP kopen, maar dan heb je zo'n huge ding voor je window, welke tevens een of meerdere PCI-slot(en) in beslag ne(e)m(t)(en)
Ik heb btw de versie met de Blauwe PCB...jij?
Verder, wat waren je temps IDLE met de STOCK cooler? Van mij zijn op het moment van schrijven 51C idle. :/
Mja...weet iemand toevallig of ie UV-reactive is ofzo?..

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Idle was ie 53 graden, nu blijft ie onder de 50. (ongeveer 47/48) Stressed weet ik niet eigenlijk.

Ik heb ook die met de blauwe PCB, en ik had de koperen koeler erop zitten. En hij is niet UV reactive. Hij neemt trouwens wel een PCI slot in beslag, en ik denk dat je ook niks in je tweede PCI slot moet zetten, want dan blokkeer je de koeler/fan.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

obsidian schreef op 05 augustus 2004 @ 20:57:
Idle was ie 53 graden, nu blijft ie onder de 50. (ongeveer 47/48) Stressed weet ik niet eigenlijk.

Ik heb ook die met de blauwe PCB, en ik had de koperen koeler erop zitten. En hij is niet UV reactive. Hij neemt trouwens wel een PCI slot in beslag, en ik denk dat je ook niks in je tweede PCI slot moet zetten, want dan blokkeer je de koeler/fan.
Hmm...5 graadjes..vind ik vrij weinig eigenlijk....ding is even duur als de Zalman ZM80D-HP.....mja..check wel. Thanks iig. (waren die temps btw op high-rpm/3d-mode...hoe noem je dat bij arctic :9 ?)

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 05-08-2004 21:38 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Het is standaard ook wel vrij warm in mijn kast hoor, op het moment ligt de temp in mijn kast vaak rond de 35 graden, dat telt ook mee natuurlijk. En ik heb ervaring met de zalman koelers, mooie dingen, maar je moet echt een goede airflow in je kast hebben anders red ie het niet bij deze (buiten)temperaturen. Die dingen worden soms echt heet.

En ik moest er ook best veel koelpasta opdoen omdat ik anders geen goed contakt had tussen koeler en memchips/gpu. Ook dat telt mee...

Ik ben er iig erg tevreden over.

[edit] temps waren op idle mode. De fanaansluiting regelt de rpm van de fan, dat was bij de oude fan hetzelfde als bij de nieuwe.

[ Voor 12% gewijzigd door mvds op 06-08-2004 07:21 ]

Verwijderd

review gevonden:

http://213.221.104.186/pc...php?web=articles&id=18323

hier zie je ook hoe je moet monteren, is wel duits echter...

Verwijderd

kickje*

vandaag heb ik ook mijn Silencer 3 voor mijn 5900xt ontvangen,

foto's (sorry voor brakke kwali, digicam wil niet goed focussen):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160FBgNzGRF.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160Y2W5ajVL.JPG

De standaard heatsinks kreeg ik er met enige moeite snel af, op de core en mem chips heb ik Arctic silver 5 gebruikt ipv de koelpasta die werd meegeleverd

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160ahr78z7C.JPG

achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/61602cUJ3xkL.JPG

in de case:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160vjWpp8EV.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160ADuHaCHK.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160esj7d55y.JPG

Hij is vrij stil en koelt egt super

temps:

voor:
idle: 41 graden
stressed:53 graden

na:
idle:38graden
stressed:47/48graden

ben er dik tevreden mee :)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

damn, dat zijn nog eens nette temps, en score uiteraard. Heb je de kaart nog geflashed?

Verwijderd

YellowNeck schreef op 11 augustus 2004 @ 13:29:
damn, dat zijn nog eens nette temps, en score uiteraard. Heb je de kaart nog geflashed?
ja, ik heb em geflashed met de XFX 5900xt bios die vooral een 'oc-boost' geeft voor 't oc'en v/h geheugen

core: 480
mem:825

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 10:45 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hm.aha... Denk dat ik deze ook maar eens ga halen. Is met mem-cooling als ik et goed lees?.
Dacht eerst aan de Zalman ZM80D-HP + OP-1 maar is duurder. En presteert volgens mij bijna hetzelfde toch?

Verwijderd

de heatsink bedekt ook het geheugen jah

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 00:01 ]

• Tripwire999
  • Laatst online: 09-08 19:04
issie een beetje makkelijk te monteren?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57
Ik zie dat die fan hoger (of lager wanneer in de kast gemonteerd) zit dan de rest v.d. koeler. Komt hij zo niet voor het 2e PCI slot onder de AGP poort of blijft dat 2e PCI slot helemaal vrij? Ik kan het uit de geschoten pics niet helemaal duidelijk opmaken namelijk. Mij lijkt zo'n rev. 2 wel wat voor m'n 5700 Ultra (vooral dat 'ie de warme lucht direct de kast uitblaast staat me wel aan :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04
Ik heb pas geleden een P4 3.2 koeler op mijn 5900 XT kaartje gezet. Dit werkt ook errug goed, met dit warme weer was hij idle 54c en stressed kwam hij bij de 74c uit. Nu 42c idle en 58c stressed. Heb er trouwens een 4 cm koelertje op zitten die ik nog had liggen. Dit werkt dus ook prima.

Hallo

Verwijderd

Abbadon schreef op 12 augustus 2004 @ 11:07:
Ik zie dat die fan hoger (of lager wanneer in de kast gemonteerd) zit dan de rest v.d. koeler. Komt hij zo niet voor het 2e PCI slot onder de AGP poort of blijft dat 2e PCI slot helemaal vrij? Ik kan het uit de geschoten pics niet helemaal duidelijk opmaken namelijk. Mij lijkt zo'n rev. 2 wel wat voor m'n 5700 Ultra (vooral dat 'ie de warme lucht direct de kast uitblaast staat me wel aan :) )
het 2e pci slot vanaf boven kan je gewoon nog gebruiken, daar zit de koeler niet in de weg

offtopic:
@ race-eend, dekbed is niet van mij :>, ik haat paarden:p

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 13:38 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 11:15:
*Foto's van zijn vga koelertje
offtopic:
mooi dekbed ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Race Eend op 12-08-2004 13:08 ]

• Frietsaus
  • Niet online
@ Theekopje:
Hoe heb je de oude memsinkjes er nu afgekregen, en is hij makkelijk te installeren?
Sta namelijk op het punt eentje te bestellen :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door Frietsaus op 12-08-2004 13:41 ]

Verwijderd

Nokko schreef op 12 augustus 2004 @ 13:40:
@ Theekopje:
Hoe heb je de oude memsinkjes er nu afgekregen, en is hij makkelijk te installeren?
Sta namelijk op het punt eentje te bestellen :Y)
de oude heatsinks zaten bij mij vast met dubbelzijdig warmtegeleidende tape... gewoon voorzicht eraf trekken, bij mij gingen ze er redelijk snel af

en hij is zeer makkelijk te installeren, hij past perfect op de kaart en door de gaatjes,
langs de achterkant gewoon even stevig aandraaien en klaar...

[edit] nee, mijn pc stond al 2 uur uit ofzo, maar desnoods gebruik je een fohn ofzo

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 13:44 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 13:42:
[...]

de oude heatsinks zaten bij mij vast met dubbelzijdig warmtegeleidende tape... gewoon voorzicht eraf trekken, bij mij gingen ze er redelijk snel af
Moest je daarvoor ook nog gamen ofzo? Om ze een beetje op te warmen?

Verwijderd

hoi,

ik heb eventjes een vraagje zou die NV3 ook op mijn asus V9950 passen? 8)7 of is een andere koeling een optie :/

Verwijderd

ik d8 het wel, maar ik geloof dat de geheugen chips niet helemaal overeenstemmen met de vorm van de heatsink, maar hij past er wel op

zie ook:

http://pcmoddingmy.com/content.php?review.81

waar ze een NV3 silencer op een inno FX5900 doen

Verwijderd

edit:

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 19:01 ]

• Vinnie_N
  • Laatst online: 17-06-2022
obsidian schreef op 06 augustus 2004 @ 07:20:
De fanaansluiting regelt de rpm van de fan, dat was bij de oude fan hetzelfde als bij de nieuwe.
edit. laat maar. stond iets doms :X

[ Voor 51% gewijzigd door Vinnie_N op 24-10-2004 12:20 ]

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Mijn NV Silencer 3 maakt erg veel herrie tijdens het opstarten van mijn PC, je hoort de fan draaien, klinkt niet erg gezond. Lijkt wel alsof ie aanloopt. Kan niet zo zijn dat er veel stof inzit, dat heb ik gecheckt, zag er prima uit. Zodra Windows gestart is verdwijnt het geluid, wellicht dat de fan dan een lager toerental gaat draaien.

Best wel vervelend, ik vrees dat mijn koeler misschien wel helemaal stuk gaat...
Iemand ervaringen met een brakke NV Silencer?

P.S. De mijne is nu iets van een maand in gebruik...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
GoldieLox schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:31:
Mijn NV Silencer 3 maakt erg veel herrie tijdens het opstarten van mijn PC, je hoort de fan draaien, klinkt niet erg gezond. Lijkt wel alsof ie aanloopt. Kan niet zo zijn dat er veel stof inzit, dat heb ik gecheckt, zag er prima uit. Zodra Windows gestart is verdwijnt het geluid, wellicht dat de fan dan een lager toerental gaat draaien.

Best wel vervelend, ik vrees dat mijn koeler misschien wel helemaal stuk gaat...
Iemand ervaringen met een brakke NV Silencer?

P.S. De mijne is nu iets van een maand in gebruik...
Heel veel koelers hebben dit, vaak moederbord fannetjes etc. Naarmate de temperatuur toeneemt verdwijnt het vaak, als je je pc uitzet en direct weer aan. Is het probleem ook aanwezig, of blijft ie dan wel gewoon stil?

Ik zou er gewoon mee terug gaan, gewoon RMA geval. Ook al is het een klein probleem, die dingen kosten 30-35 euro, en moeten het dus gewoon doen!

Wat je wel even kan proberen is naaimachine olie ertussen doen (1 druppie maar) en even de stofzuiger erop zetten, maar anders even contact opnemen met de pc zaak.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Race Eend schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:23:
[...]

Heel veel koelers hebben dit, vaak moederbord fannetjes etc. Naarmate de temperatuur toeneemt verdwijnt het vaak, als je je pc uitzet en direct weer aan. Is het probleem ook aanwezig, of blijft ie dan wel gewoon stil?

Ik zou er gewoon mee terug gaan, gewoon RMA geval. Ook al is het een klein probleem, die dingen kosten 30-35 euro, en moeten het dus gewoon doen!

Wat je wel even kan proberen is naaimachine olie ertussen doen (1 druppie maar) en even de stofzuiger erop zetten, maar anders even contact opnemen met de pc zaak.
Bedankt voor je reactie, als je de PC uit zet en daarna weer aan, dan maakt hij geen geluid! Dus alleen als ie een tijd ('s nachts bijvoorbeeld) uit heeft gestaan... Dat vond ik al enigszins opmerkelijk...
Ik heb een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht heb, Freezing Hardware...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad maar dan met de NV5 voor een 6800LE die maakte ook een teringherrie tijdens het opstarten, een soort metaal tegen plastic schrapend geluid, heel erg luid.. heb 'm retour gestuur voor RMA, kreeg na 2 dagen een nieuwe :)
Pagina: 1