Zojuist een nieuwe pc in elkaar geschroefd, alles loopt prima! Als laatste schroef ik de kast dicht en vervolgens begint de cpufan op te lopen in toeren.
Zonder linkerdeksel draait de fan op 2800 toeren, cpu temp 48C.
Wanneer ik de deksel dicht doe, of zelfs maar bijna dicht doe, dat stijgt het toerental onmiddellijk naar 5100 toeren. CPU temp blijft gewoon 48C. Haal ik de deksel weg, dan zakt het toerental weer naar normale waarde.
Zelfs wanneer ik een doosje over de helft van de kast leg, stijgt het toerental.
Ik heb de processor al een keer vervangen voor een P4 2.8, maar dat maakt niets uit.
In de BIOS bij de PC Health status al alles geprobeerd, zoals CPU SMART FAN CONTROL disabled of enabled. Maakt niets uit.
Laatste BIOS versie zit er al in. Maakt ook niet uit.
Het betreft een P4 3.0 met standaard (Intel) Fan op een Gigabyte 8IG1000MF.
Iemand enig idee hoe dit kan, en hoe dit op te lossen is?
Zonder linkerdeksel draait de fan op 2800 toeren, cpu temp 48C.
Wanneer ik de deksel dicht doe, of zelfs maar bijna dicht doe, dat stijgt het toerental onmiddellijk naar 5100 toeren. CPU temp blijft gewoon 48C. Haal ik de deksel weg, dan zakt het toerental weer naar normale waarde.
Zelfs wanneer ik een doosje over de helft van de kast leg, stijgt het toerental.
Ik heb de processor al een keer vervangen voor een P4 2.8, maar dat maakt niets uit.
In de BIOS bij de PC Health status al alles geprobeerd, zoals CPU SMART FAN CONTROL disabled of enabled. Maakt niets uit.
Laatste BIOS versie zit er al in. Maakt ook niet uit.
Het betreft een P4 3.0 met standaard (Intel) Fan op een Gigabyte 8IG1000MF.
Iemand enig idee hoe dit kan, en hoe dit op te lossen is?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 10:42 ]