Toon posts:

traag traag traag

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heyho,

Ik heb een intel P3 1 ghz met 256 sdram en een schijf van 40 gb...

Het probleem stelt zich dus zo voor:

Als ik mijn pc aanzet na 12h te ruste (processor lekker koel), zet ik hem aan... en na 1h is hij nog altijd niet opgestart....

mm mss bugje, effe opnieuw proberen, en dag erna weer

lukt dus niet hé

en als ik hem aan krijg duurt het 2 seconden voordat m'n muis verplaatst is

mm, heb niet te weinig ram, alles zit er nog netjes in....

Mss swapspace.... Dus formatteer ik effe

Daar ben ik nu mee bezig, ging lekker vlot en snel en ik was al aan het juichen... Maar te vroeg gejuichd....... erna kwam iets van: CD is bestanden aan het overzetten voor setup...

Allemaal mooi en wel, maar hij is na driekwartier nog maar aan 15%...
Normaal duurt dit 5 a 10 minuten...

Nu denk ik mss... Bios virus???
Een virus die mijn cpu onderclockt... zou dit kunnen in de praktijk?

Vele dank in voorbaat

Francis

btw: als dit in het verkeerde forum staat... srry hoor... want die virus in het mobo is slechts veronderstelling, maar weet het niet zker

edit: srry voor slechte topic

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 10:10 . Reden: slechte topic gekozen ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat heb je onlangs veranderd? Andere harddisk? Kabels gewijzigd? Dit lijkt me op een transport probleem tussen harddisk en geheugen. Rotte IDE kabel? DMA niet aan? Laatste BIOS al geprobeerd?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Het is handig als je al in je topictitel je probleem een klein beetje omschrijft, hier kun je niet echt uithalen wat je probleem is.

verder kun je misschien in een iets duidelijkere manier je probleem omschrijven en zeggen wat je allemaal al hebt gedaan, google of zo iets, hardware configuratieveranderd,

maar goed

probeer is je computer met zo minmogelijk hardware componenten op te starten
kijken of je dan nog steeds je probleem hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 10:15 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:29
Ik weet niet wat voor hdd je hebt, mar ik zou die maar es testem met een een of ander tooltje.

Kijk es of het koelblok nog goed zit. Pentiums clocken zichzelf namelijk terug als het koelblok eraf ligt.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Als computers extreem traag zijn ligt dat vaak aan een defecte harddisk. Draai eens de harddisk-tool van de fabrikant van je harddisk. Als je error-codes krijgt weet je genoeg

Verwijderd

Topicstarter
nuja

ik heb nx van tools gekregen

het is maxtor 40 gb 7200 rpm....

Heb al beetje op google gezocht maar weet ook niet goed voor wat :/

mss inderdaad het koelblok, maar ik zal ernaar moeten laten kijken want ik heb weinig verstand van hardware..

iig, ik heb nx gedaan vantevoren... (ik had wel een virus dat in de achtergrond na een tijdje zo'n 80 programma's ging laden, waardoor het traag ging.... maar dit kan toch geen invloed hebben op het opstarten?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 10:56

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 10:21:
ik heb nx van tools gekregen

het is maxtor 40 gb 7200 rpm....
Je kan natuurlijk ook gewoon goed zoeken ;) OM FAQ / Beleid

offtopic:
doe alsjeblieft wat aan de leesbaarheid van je posts, hier is bijna niet doorheen te komen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 19:01

ACID-dude

Make More Music!

Tooltjes voor maxtor hierzo: Toeltjes!

Misschien ook handig om hier even te kijken. Kun je een complete boot cd downloaden (plusminus 50MB) waar allerlei handige test/benchmark/OS's op staan. Succes.

offtopic:
MSN-taal is niet prettig leesbaar, nee. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door ACID-dude op 03-08-2004 10:27 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
srry :|

alvast bedankt voor toeltjes en hulp

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.maxtor.com/por...rd%20Drives&downloadID=22

dit heb ik van een vriend gekregen dus

ik zal dit effe proberen... maaruh... mag ik zomaar de setup van windows cancellen (op reset knoppie drukke)???

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je begint met correct Nederlands mag je het nog een keer proberen; hier kunnen we niets mee :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.