Verschil tussen Megaworks 550 en 550d ?

Pagina: 1
Acties:

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Na mijn slechte ervaring met een Logitech Z-680 ben ik van plan een Creative Megaworks THX 550d te kopen

Ik heb heel google afgestruind maar ben er nog steeds niet over uit of er een verschil is tussen:

Creative Megaworks THX 550
Creative Megaworks THX 550d

Op sommige reviews lees ik dat een 550 ook digitale input heeft en sommige beweren dat alleen de 550d deze heeft. Op de site van creative zelf zie je alleen maar een 550 staan en geen 550d.

Naar mijn idee zijn dit een en de zelfde set. :/

kan iemand hier een beetje duidelijkheid in scheppen?

Ik lees net ook van een 510 en 510d . Nou ben ik echt verward.

Dus:

550
550d
510
510d

iemand?

[ Voor 9% gewijzigd door Pakjebakmeel op 03-08-2004 10:09 ]

Verwijderd

mag ik vragen welke slechte ervaringen je hebt met de logitech? Wil deze namelijk misschien kopen.. ziet er allemaal goed uit qua specs.

• Pakjebakmeel
quote uit Topic: Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 3
Oke, bij mij zit dit dus duidelijk anders, even opsommend:

1 Irritante ruis. Ook als de set niet eens is aangesloten op een bron. Ik zet hem aan; dan is het stil. Zodra ik iets afspeel of aan de volumeknop zit gaat het ruisen en pas weer weg als de set een tijdje uit heeft gestaan.

2 De ronde knop op de pod is ZWAAR brak. Als ik naar links draai gaat het volume vaak hoger en omgedraaid. Knop zit ook een beetje "los".

3 Glitches en ploppen. Zodra ik van imput wissel of effect hoor ik een ZEER luide PLK!. ook als de set niet is aangesloten. Heeft dus niks met mijn soundcard te maken.

4 De sub bromt ook als die in standby staat.

5 Bass instelling doet helemaal niets. Maakt niet uit of die op max staat of op zijn 1 na laagste standje . Hij kan alleen helemaal uit of voluit. er is geen tussenweg.

Kortom deze set gaat zo snel mogelijk weer terug naar waar die vandaan kwam. Dit is echt een miskoop. Als je een set koopt van 350-400 euro verwacht je toch dat dit enigsinds kwaliteitsspul is?? Ik logitech gebeld " Ja meneer, ELKE set ruist. " Ik vind dit natuurlijk bullsh*t want mijn Cambridge 4.1 setje ruisde NOOIT. Alleen als ik het volume flink opschroefde.

En nee, de ruis is niet een beetje maar hoor hem duidelijk tot op een meter of 5. Vooral de oplossing van de logitech service maakte me nog bozer: " Dan hang je ze toch verder weg? " .

Ik heb het helemaal gehad met deze set en zou absoluut niemand adviseren deze te kopen.

Het enige blije moment wat ik had bij deze aankoop was het openmaken van de doos. Toen ik hem aansloot hoorde ik dat ik bijna 400 euri had verspild
en volgens mij ben ik niet de enige

[ Voor 3% gewijzigd door Pakjebakmeel op 03-08-2004 10:28 ]

Verwijderd

ik ga dat topic is doorbladeren.. moet de keuze maken. Jij bent er iig niet tevree over :|

Verwijderd

Topklasse luidsprekers stellen enigszins teleur: Creative MegaWorks 510D
We hebben er een tijdje op moeten wachten, maar eindelijk konden we hem dan op de redactie verwelkomen: het topmodel van Creative, de zeskanaals MegaWorks 510D. Via de digitale ingang biedt deze speakerset ondersteuning voor 24-bits/96 KHz geluidskwaliteit. Maar hij kan natuurlijk ook met analoge signalen worden 'gevoed'. Opmerkelijk genoeg heeft Cambridge Soundworks vastgehouden aan het een-wegs design voor de satellietspeakers. Waar Klipsch en Videologic een conus (voor de middentonen) en een tweeter (voor de hoge tonen) gebruiken, vinden we op de satellieten van de MegaWorks slechts één conus die in hoog en midden moet voorzien. Het ontbreken van een tweeter heeft als gevolg dat de middentonen behoorlijk domineren in het geluidsbeeld. Hoewel sommige luisteraars dit juist op prijs zullen stellen, ging het ons vrij snel vervelen, vooral tijdens het afspelen van muziek. Dit ondanks de krachtige subwoofer van 150 Watt RMS, die ook bij hoge volumes zorgt voor prachtig zuivere basklanken. Speelt u veel mp3-muziek af, dan moeten we trouwens wel een kanttekening maken. De meeste mp3-bestanden zijn geëncodeerd op 128 kbits/sec. Beluisterd via goedkope speakers lijkt er nauwelijks verschil met cd-kwaliteit te zijn. Wanneer u ze echter via de MegaWorks of Klipsch ProMedia aanhoort, dan worden de beperkingen op akelige wijze duidelijk. Wie optimaal wil genieten van mp3-muziek dient te encoderen op 256 kbits/sec, bij voorkeur met de gratis op het internet te vinden 'Lame-encoder'. Helaas worden de bestanden dan twee keer zo groot, maar zelfs fervente audiofielen zullen geen kwaliteitsverschillen met het origineel kunnen horen.
De MegaWorks komt het best tot zijn recht tijdens het afspelen van DVD's en met spelletjes. Stemgeluid en explosies worden overtuigend en natuurgetrouw weergegeven. Dat vinden wij echter niet voldoende voor een speakerset die meer dan 500 euro moet opbrengen. Wie flink wat geld heeft te besteden voor de aanschaf van luidsprekers, kan beter eerst gaan winkelen bij Klipsch of Videologic.
Wat dacht je daar dan van :O, http://home.zonnet.nl/bloemberg111/speakers.htm

• Pakjebakmeel
Maar weet iemand nou het verschil tussen de in de startpost genoemde speakersets?

Verwijderd

Als ik logisch redeneer staat de D voor Digital! En anders loop je toch een winkel binnen en kijk je even?? Of je belt een winkel waar ze hem verkopen en vraag je of er een digital opzit...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 16:04 ]

• Pakjebakmeel
Dat heb ik dus ook al gedaan maar veel winkels weten niet van het betaan van de 550d af :?
Pagina: 1