Instellingen/mogelijkheden van client testen

Pagina: 1
Acties:

• pthn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-07-2023
Ik dacht er over om een pagina online te zetten waar je als bezoeker het volgende kunt zien:
  • Screen size detection (TRKscreen)
  • Window size detection (TRKwinsize)
  • Screen color depth detection (TRKcdi)
  • Java enabled detection (TRKjava)
  • Macromedia Director plugin detection (TRKshk)
  • Macromedia Shockwave plugin detection (TRKfla)
  • Realplayer G2 plugin detection (TRKrp)
  • QuickTime plugin detection (TRKmov)
  • Mediaplayer plugin detection (TRKwma)
  • Acrobat PDF plugin detection (TRKpdf)
uit Awstats

Maar ook of jeen standaard dingetjes als
  • OS
  • Browser
Zo krijg je als bezoeker een overzicht en als hij/zij nu problemen had met het bezoeken van een site weet je ook gelijk de oorzaak.

Zijn hier nog dingen bij die ik vergeet, maar wel te checken zijn (met JS, PHP of anders) ??

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

IP?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 23:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Poort scanner om te kijken of je router bv poort 80 goed forward

This footer is intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Dan direct maar een poortscanner om te kijken of er poorten openstaan die niet open horen te staan :)

• pthn
Mijn insteek was wel om die dingen te bekijken die het functioneren van een website beinvloeden. Te veel poorten die openstaan kan daarvoor weinig kwaad.

Wat me ook wel leuk lijkt, de verbindingssnelheid.

[ Voor 15% gewijzigd door pthn op 03-08-2004 09:48 ]

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

-Datumn en tijd client?

Dat zou kunnen verschillen met server, en in zeldzame gevallen voor problemen kunnen zorgen??

-top.location

Als je met sessies werkt kan dat alles in de war sturen, ben ik een dagje mee zoet geweest voor ik wist dat het geframde .com domein niet werkte omdat het in een frame van een gelijknamig .nl domein zat. Waarom dat precies niet mag weet ik niet precies, maar het kan met misleidende url's te maken hebben. Tenslotte liet ik iedereen denken dat ze op .nl zaten terwijl alls .com was.
Ik heb hier ook ooit eens iets over gelezen, maar dat kwam later pas weer bij me op...

[ Voor 71% gewijzigd door RwD op 03-08-2004 11:47 ]

• pthn
Dat laatste is toch lastig te checken. Ik wilde namelijk een zelfstandige pagina maken. In jouw situatie ging het om een specifieke frameset, komt men op deze pagina, dan is de bezoeker inmiddels wel uit de frameset, toch

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

pthn schreef op 03 augustus 2004 @ 12:00:
Dat laatste is toch lastig te checken. Ik wilde namelijk een zelfstandige pagina maken. In jouw situatie ging het om een specifieke frameset, komt men op deze pagina, dan is de bezoeker inmiddels wel uit de frameset, toch
Nou nee, ik had gewoon een frame op het .nl domein, en alles speelde zich daarbinnen af, zo'n hulp-pagina zou dan ook in het frame blijven.

Ik weet het, de url veranderde dus nooit, maar dat was precies wat de opdrachtgever graag wilde, en dan krijgt hij dat als dat verder goed werkt en geen onnodige problemen veroorzaakt of het gewoon beter/mooier kan...

Bovendien, als het een zelfstandige pagina wordt zit ie niet in dezelfde omgeving (per se) als de website zelf, en dan kunnen er dus dingen zich anders gedragen. Als je test, moet je dat bij voorkeur zo realistisch mogelijk doen, toch?

[ Voor 16% gewijzigd door RwD op 03-08-2004 12:04 ]

Pagina: 1