Toon posts:

Kan er een X800 XT in mij Shuttle SB61G2 (Barebone)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een voeding met 200 watt maar die wil ik uitbreiden naar een
( Silent X 250 Watt ) zodra ik een nieuwe videokaart koop

zal dat werken ???

ik heb nu

SB61G2 (de eerste versie met 200watt voeding)
P4 3GHz HT
2x512mb dual ddr400 (1024mb)
Radeon 9800 pro 128mb (hercules)
WD 250GB hardeschijf 100ATA

ik wil

SB61G2 ( Silent X 250 Watt )
P4 3GHz HT
2x512mb dual ddr400 (1024mb)
Radeon X800 XT 256mb
WD 250GB hardeschijf 100ATA

zal dat werken of is de voeding te zwak voor de X800 xt

maar bij de 9800pro raden ze ook 300watt aan maar hij draait op mijn shuttle met 200watt voeding

Verwijderd

foutje....

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 11:19 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik denk dat die voeding dat wel zal gaan trekken Leon.
Een kennis van me draait met een SN85G (AMD64) en die heeft er ook een X800 in hangen, heeft nog geen problemen opgeleverd.

@ Boccakill, die barebones hebben geen 350 Watt voedingen. Het mainboardje heeft ook maar een beperkt aantal aansluitingen om zo het algemene verbruik te verminderen. Je kan er dus ook maar 1 optical in kwijt, en 1HDD+FDD/Cardreader of anders 2 HDD's. Als je nagaat dat zijn 200Watt voeding zijn huidige config probleemloos laat draaien (ga ik tenminste vanuit, er wordt niet gepraat over problemen), zal die 250Watt die X800 ook wel kunnen aansturen.

• Lord Llurch
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06-2012

Lord Llurch

graftakke

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 10:19:
ik denk zelf dat het systeem onstabiel word! Ga voor een 350 watt of meer!
denken is goed, zeker weten is beter.....

waarop baseer je je aanname?

[ Voor 56% gewijzigd door Lord Llurch op 03-08-2004 10:26 ]

There is one more thing: It's been emotional

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zal eerst eens kijken naar hoevel je schijven e.d. aan stroom trekken. Dan kan je ongeveer uitrekenen wat je aan voeding nodig heb. 250 watt lijkt niet zo gek veel, maar als het een kwalitatieve (ik ken de jouwe niet) goede voeding is scheelt het al heel veel.

Je kan hem er natuurlijk ook gewoon inhangen en kijken of het goed gaat (temp's in de gaten houden)

overigens, de voeding die ze aanraden is gebaseerd op een standaard desktop PC (welke jij dus niet hebt) en er zit natuurlijk een nogal veilige marge ingebouwd...

[ Voor 20% gewijzigd door Standeman op 03-08-2004 10:28 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Er stond afgelopen dagen nog een test op tweakers hoeveel de high-end kaarten verbruiken. ALs je een 9800Pro of XT had draaien zonder problemen dan lukte een X800 ook. Ik dacht zelfs dat de X800 kaarten een fractie minder verbruikte.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Verwijderd

van frontpage

Dat wordt al anders wanneer we een blik werpen op de Radeon 9800 Pro en XT. In idle-stand zijn de waarden respectievelijk iets meer dan 30 en 38 Watt, maar het echte energieverbruik komt naar voren wanneer de kaarten in overgeklokte toestand aan het werk worden gezet. De Pro versie verbruikt dan net geen 53 Watt, terwijl de XT bijna niet genoeg heeft aan 68 Watt. Opvallend is dat de X800 Pro en XT Platinum min of meer dezelfde waarden vertonen. In idle-stand zijn ze weliswaar een stuk zuiniger met dan wel 15 en 17 Watt stroomverbruik, maar in de modus waar meer gevraagd wordt van de videokaarten, liggen de waarden dicht bij hun voorgangers: namelijk 55 en bijna 66 Watt.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kijk ook even in dit artikel van eergisteren over het stroomverbruik van verschillende ATI videokaarten. Heb je een mooi overzicht :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:27
johoo schreef op 03 augustus 2004 @ 10:33:
Er stond afgelopen dagen nog een test op tweakers hoeveel de high-end kaarten verbruiken. ALs je een 9800Pro of XT had draaien zonder problemen dan lukte een X800 ook. Ik dacht zelfs dat de X800 kaarten een fractie minder verbruikte.
foutje!

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

De X800 - reeks verbruikt ongeveer evenveel stroom als de 9800-reeks. In idle toestand zelfs minder dan de 9800-reeks. Je zal wel een vrije connector moeten hebben ;).

bron ;)

edit:
Ai was al te laat

[ Voor 7% gewijzigd door Nick The Heazk op 03-08-2004 10:35 ]

Performance is a residue of good design.

Verwijderd

het kan heb het zelf ook..
aleen met 250 watt silent x

p4 3.2 ghz/2x 1gb ram/2x sata Hdd en x800 xt Pe.. met dvd brander.. zelfs nog soundblaster platinum kaartje erin. gaat prima..
mail anders met shuttle zelf.. die gaven mij een go voor mijn systeem iig.
kassie komt bij salland vandaan,
aleen me cpu fan is nu wel gestorven, krijg nieuwe via shuttle zelf omdat salland de hele casing rma wou.. :X

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 09:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Qualix

Door Qualix - Tuesday 03 August 2004 10:38

het kan heb het zelf ook..
aleen met 250 watt silent x

p4 3.2 ghz/1gb ram/400 gb sata en x800 xt.. met dvd brander.. zelfs nog soundblaster platinum kaartje erin. gaat prima..
mail anders met shuttle zelf.. die gaven mij een go voor mijn systeem iig.

Welke type Shuttle heb jij ??? (vraagje)
en welke computer winkel heb je het gekocht dan kan ik vragen
of het ook bij mij type kan
( de winkel waar ik altijd naar toe gaa zeggen dat het niet kan )

en toch bedankt dat je zegt dat het bij jou shuttle kan dan ga ik binnen kort
een silent x en een X800 xt kopen zodra ik het uit meer bronnen zeker weet

zo kan ik in de vakkantie nog meer plezier hebben

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 11:18 ]

Verwijderd

ik heb deze shuttle
http://eu.shuttle.com/sb61g2.htm#sb61g2v3
en draait allemaal super.. voeding wordt beetje aan de hete kant maar als tweaker mod je daar een xtra fan in:)

in jou shuttle past zeker weten ook de silentx 250 watt!!

gekocht bij salland automatisering

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 11:37 ]

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-07 11:06
waarom in gods naam als je een 9800 pro hebt upgraden naar een x800xt.
zoveel winst geeft het niet en het kost je echt klouwen vol geld!
dat is eigelijk net zoiets als mensen die van een 9700 naar een 9800 gaan ook zoooo zinloos!!!!

als ik jou was zou ik er nog even heeeel goed overna denken.

je kan namelijk veel leuke dingen doen voor zo'n 500 euro!

en als je hem dan toch neemt denk ik dat die 200 watt voeding het ook wel red mits het een stabiel voeding is...........

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:29

glashio

C64 > AMIGA > PC

Mee eens :), maarja ik ken zat mensen die het een "principe" kwestie vinden :)
Ik moet me ook continue beheersen om niet een nieuwe GPU te halen
( nu een R8500 _/-\o_ ). En hij doet het nog prima in BF1942/DC ;)

OnTopic : Resources

* glashio Wacht wijs O-) af wat HL2 met de GPU prijzen gaat doen bij release

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:52
Dit stond ook nog in die voeding topic:

De uiteindelijke conclusie luidt dan ook dat een overstap van een Radeon 9800 Pro/XT- naar een X800 Pro/XT-kaart geen problemen op het gebied van de stroomvoorziening zal gaan opleveren. Dit omdat de vier kaarten ongeveer hetzelfde aan stroom verbruiken. Indien er echter van een zwakkere videokaart wordt overgestapt, dan is het handig om eerst ook even een blik te werpen op de voeding en vast te stellen of deze wel van een goede kwaliteit is. Zeker wanneer er gebruik wordt gemaakt van een stroomverslindende processor.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik zit er aan te denken om een Sapphire 9800 Pro te kopen voor in m'n SB75G2 met P4 3.2GHz en 1GB PC-3200 DDR. Heb ook de 250W PSU. Als ik de reacties in dit topic zo lees kan ik concluderen dat het wel gaat werken in m'n systeempje?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51

Wimo.

Shake and Bake!

Dualdude schreef op 12 augustus 2004 @ 18:57:
Ik zit er aan te denken om een Sapphire 9800 Pro te kopen voor in m'n SB75G2 met P4 3.2GHz en 1GB PC-3200 DDR. Heb ook de 250W PSU. Als ik de reacties in dit topic zo lees kan ik concluderen dat het wel gaat werken in m'n systeempje?
Ik had hetzelfde systeem met een 200W voeding. Ja dus

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 18:37
NEOeo schreef op 03 augustus 2004 @ 13:54:
dat is eigelijk net zoiets als mensen die van een 9700 naar een 9800 gaan ook zoooo zinloos!!!!

en als je hem dan toch neemt denk ik dat die 200 watt voeding het ook wel red mits het een stabiel voeding is...........
iedereen heeft ze eige hobby's, wie ben jij om te zegen over andere mensen wat je nog meer dinge kan doen voor 500 euro.
ken mensen die 3000 euro voor 1 speaker betalen en ze hebben er 5 nodig,
zijn deze mensen gek?
nee vind van niet elke hobby is duur je koopt dinge wat je erg graag wilt en graag naar luisterd of graag in beeld kwaliteid en FPS ziet

ik ben zo iemand, ik heb een 9800 pro en ben er niet tevreden mee, ik wil een x800 xt halen alleen om het feit dat ik UT2k4 en HL2 goed kan spelen..
de 9800 pro trekt ut2k4 volgens somige wel maar wat nu als er 5 bots in je beelt lopen alles op high hebt staan en AA aan hebt :) (gaat je neit luke is de kaart veelste sloom voor)
dan word het snel maar 50 fps en JAH dat zie je, je ziet frame drops en het beinvloed je speel wijze ...

er is veel verschil tussen de 9800 pro en de x800 xt (has 2x zo snel)
niet te vergelijke met de 9700 pro naar 9800 pro das minimaal .. 7 fps in een game meer ofzo

ik hou graag van steady FPS zoals constant 85 fps zou ik super vinden en dit red de 9800 pro niet ..

Dus wat is zinloos.. denk dat ik hier me zegje wel heb gedaan

[ Voor 3% gewijzigd door AngelusHD op 13-08-2004 10:56 ]

Verwijderd

NEOeo schreef op 03 augustus 2004 @ 13:54:

zoveel winst geeft het niet? haha lol tis 100% verdubbeling van de snelheid grafisch.

9800 pro doet 6000 3dmarkjes.. x800 xt doet 12 a 13000 puntjes.. en tot nu toe draaiden zelfs doom 3 en farcry op 1280/1024 high 4x fsaa en 8x asf..
dat trekt de 9800 pro echt no way.. dus zinloos.. nah
dat jij het zonde van je geld vind dat moet jij weten maar zinloos voor grafische dingen is het iig echt niet.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

angelus20 schreef op 13 augustus 2004 @ 10:53:
[...]

iedereen heeft ze eige hobby's, wie ben jij om te zegen over andere mensen wat je nog meer dinge kan doen voor 500 euro.
ken mensen die 3000 euro voor 1 speaker betalen en ze hebben er 5 nodig,
zijn deze mensen gek?
nee vind van niet elke hobby is duur je koopt dinge wat je erg graag wilt en graag naar luisterd of graag in beeld kwaliteid en FPS ziet

ik ben zo iemand, ik heb een 9800 pro en ben er niet tevreden mee, ik wil een x800 xt halen alleen om het feit dat ik UT2k4 en HL2 goed kan spelen..
de 9800 pro trekt ut2k4 volgens somige wel maar wat nu als er 5 bots in je beelt lopen alles op high hebt staan en AA aan hebt :) (gaat je neit luke is de kaart veelste sloom voor)
dan word het snel maar 50 fps en JAH dat zie je, je ziet frame drops en het beinvloed je speel wijze ...

er is veel verschil tussen de 9800 pro en de x800 xt (has 2x zo snel)
niet te vergelijke met de 9700 pro naar 9800 pro das minimaal .. 7 fps in een game meer ofzo

ik hou graag van steady FPS zoals constant 85 fps zou ik super vinden en dit red de 9800 pro niet ..

Dus wat is zinloos.. denk dat ik hier me zegje wel heb gedaan
zou ik eerder naar de rest van ej systeem kijken. ik draai ook met een 9800 pro en ut2k4 draait hier echt perfect. heb wel een p4 3,0 ht ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu nog steeds de Radeon 9800 pro in mij pc en vaat zitten twijfelen of ik er een nieuw in kan stoppen ondertussen heb ik de 200 watt voeding vervangen door een 250 watt en ik heb met een energie meet apparatuur gekeken wat mijn pc maximaal aan watt verbruikt en dat is 209.3 watt ( een hoop programma’s op de achtergrond gedraaid en ook tegelijk 3DMark2005
En de prioriteit van programma’s via taakbalk die ik gebruik op Realtime ingesteld zodat de processor maximaal werkt

een hoop computer bedrijven waar ik naar toe gebeld hebt en vraag of er een X800XT in een shuttle met een 250watt voeding zeggen dat het niet gaat

sommigen zeggen zelfs dat de 9800pro niet eens kan

zal het gaan ik heb op internet gezien dat de 9800pro max 50 watt gebruikt en de x800xt max 70 watt

dus ik denk dat het wel zal werken en hou nog 20 watt over

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:00:
Ik heb nu nog steeds de Radeon 9800 pro in mij pc en vaat zitten twijfelen of ik er een nieuw in kan stoppen ondertussen heb ik de 200 watt voeding vervangen door een 250 watt en ik heb met een energie meet apparatuur gekeken wat mijn pc maximaal aan watt verbruikt en dat is 209.3 watt ( een hoop programma’s op de achtergrond gedraaid en ook tegelijk 3DMark2005
En de prioriteit van programma’s via taakbalk die ik gebruik op Realtime ingesteld zodat de processor maximaal werkt

een hoop computer bedrijven waar ik naar toe gebeld hebt en vraag of er een X800XT in een shuttle met een 250watt voeding zeggen dat het niet gaat

sommigen zeggen zelfs dat de 9800pro niet eens kan

zal het gaan ik heb op internet gezien dat de 9800pro max 50 watt gebruikt en de x800xt max 70 watt

dus ik denk dat het wel zal werken en hou nog 20 watt over
Die bedrijven houden dan geen rekening met dat het een shuttle voeding is. Dit zijn zeer goede voedingen. En een hoop dikke lanparty systemen draaien erop. Maar als je toch een hoop geld uit gaat geven is de 7800 GTX of GT van Nvidia dan niks? aangezien die volgens mij niet veel duurder zijn. :) (voor zover ik me de prijzen herinner)

Verwijderd

Metal schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:39:
[...]

Die bedrijven houden dan geen rekening met dat het een shuttle voeding is. Dit zijn zeer goede voedingen. En een hoop dikke lanparty systemen draaien erop. Maar als je toch een hoop geld uit gaat geven is de 7800 GTX of GT van Nvidia dan niks? aangezien die volgens mij niet veel duurder zijn. :) (voor zover ik me de prijzen herinner)
Maby haalt ie em uit Duitsland, daar heb je een XT voor 299,-

Verwijderd

Topicstarter
Die bedrijven houden dan geen rekening met dat het een shuttle voeding is. Dit zijn zeer goede voedingen. En een hoop dikke lanparty systemen draaien erop. Maar als je toch een hoop geld uit gaat geven is de 7800 GTX of GT van Nvidia dan niks? aangezien die volgens mij niet veel duurder zijn. :) (voor zover ik me de prijzen herinner)[/quote]

zijn die er alle in agp versie

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Lijkt me niet dat hij een 7800 kaart wil hebben. Die kaart is veeel te lang voor in een barebone.
Het stroomverbruik ligt ook nog eens hoger dan een X800 kaart. En bovendien is de 7800 serie alleen verkrijgbaar in PCI-express en hij heeft een AGP mobo in de barebone.

Daarnaast is het prijsverschil tussen een X800 kaart en de net nieuwe 7800 enorm (bijna factor 2x zo duur!!)

Goud is geen geld

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:47:
[...]
zijn die er alle in agp versie
Argh foutje, ik vergeet dat altijd. :/ :X

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 24-07-2005 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
maakt niet uit

ik moet maar een x800xt kopen want alle nieuwe 3d kaarten gebruiken meer stroom

ik zal best een x850xt willen maar die gebruiken 2 slots en zoveel ruimte heb ik niet en moet een agp kaart die niet veel ruimte nodig hebt

nu nog een goed kopen winkel vinden

Verwijderd

X850 pas niet omdat het dual slot koeler niet door je kap heen kan,
je kan de casing wel modden ervoor maar dat ziet er niet uit.

[ Voor 180% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 09:35 . Reden: buncho typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
het werk de X800xt in mijn pc en ik heb nu nog maar maximaal 215watt gemeten (zal wel meer worden)

gek dat ze zeggen dat je minimaal een 300watt voeding nodig hebt

Verwijderd

zal best gaan draaien, heb zelf een biostar IDEQ 200N (nForce2) met XP 2600+, 512MB en dvd-fikker en een X800 XT op een 200watt voeding draaien en dat draait perfect
Pagina: 1