1024 mb nu wel zinvol?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-01 23:45
Aangezien Doom3, HL2 enz .... eraan komen ;) vraag ik me af of het verstandig is
om nu van 512 mb naar 1024 mb te gaan.

Ik heb toch aardig het vermoeden dat de "nieuwe" generatie games aardig wat van je
geheugen in beslag gaat nemen... of zit ik er dan naast.

Als voorbeeld....... ik draai met 512mb... start Farcry op en na een tijdje spelen (20 min) krijg ik het gevoel dat m'n geheugen toch aardig volloopt.

Ik heb dan het akelige "voor"gevoel dat het met DOOM3 en HL2 nog erger zal zijn.

Graag jullie mening ....

Verwijderd

zinvol is de afweging die je zelf moet maken
wegen de kosten op tegen het genotsgevoel dat je krijgt van de performance boost?

• RoaDHouse
Het gaat niet om de "boost" maar om het swabben......

Verwijderd

feit is dat de spellen die je noemt beter zullen lopen met 1024 Mb, het gaat erom of je de financiële uitgave vindt opwegen tegen het speelgenot dat je ervoor krijgt

Verwijderd

ik heb alle lang 1024mb werkgeheugen vanaf april 2003 met deze pc die al goed oud aan het worden is

bij doom 3 wordt 2048 mb werkgeheugen aanbevolen

dus ik heb nu nog niet genoeg geheugen

bij mijn nieuwe pc ga ik zeker voor 4096mb werkgeheugen

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Het is zeker geen overbodige luxe om 1GB aan RAM te hebben. Vergeet echter niet dat ook het type RAM uitmaakt. 1GB SDR SDRAM is lang niet zo effectief als dual-channel DDR SDRAM, gezien het verschil in bandbreedte.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• RoaDHouse
Ik heb (Kingston: KVR-266-X64 C2 / 512) ..... Als ik er een reep bij wil kopen kost die op het moment €96 :X

Maar als jullie zeggen dat ik er profijt van ga krijgen, dan is me dat wel waard om te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door RoaDHouse op 03-08-2004 06:50 ]

Verwijderd

wat voor merk&type moederbord heb je

• RoaDHouse
ASUS P4B 533 ....

Verwijderd

die moederbord ken ik wel

ik ken er 2 (kennisen) die dat moederbord ook hebben

en loopt ook vaak vast tijdes het spelen van games
een heeft er 256mb en die loopt vaker vast dan die met 512mb

maar dat moederbord heeft maar een geheugen bandbreedte van 2.1 GB/s

en bij dat moederbord zal ik zeker meer geheugen in doen

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08
Ik draai hier 2048 MB in dualchannel oplossing. Het werkelijke geheugen gebruik schommelt bij mijn normale gebruik ergens tussen 800 en 1000 MB. In top situaties kom ik rond de 1200 MB. 2 GB is dus wel wat overdreven (voor mij dan). Het voordeel van veel geheugen is dat je je pagefile helemaal uit kunt zetten (hoe wel sommige programma's dan vreemd reageren).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Roadhouse, kijk eens in de FAQ van dit subforum: Technische PMG FAQ - Hoeveel geheugen heb ik nodig?

Simpel toch? :) Wacht gewoon de game af en mocht het al je geheugen in beslag nemen, dan is uitbreiding zeker zinvol :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.