Toon posts:

Edimax BR-6104 router geeft problemen met 2 pc, @home?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een "klein" probleem met dit router.
Edimax BR-6104 G broadband router

Pc 1 kan er goed mee internetten, zonder enige probleem, maar pc2 geeft om de 2 sec tijd de melding "een van de netwerkkabels is verbroken" en meteen "100Mbit verbinding". Beide pc's zit Winxp op en heb internet van @home.

Het rare is dat port 1 op de router perfect werkt, ook al doe ik daar pc2 in werkt het perfect, maar port 2,3 en 4 geeft deze melding"een van de netwerkkabels is verbroken" en meteen "100Mbit verbinding". Had ook mijn xbox in poort 1 gedaan, xbox live werkt dan prima, maar dan doe ik het in port 2,3 of 4, dan zegt die dan "last connection to the host".

Ik weet niet wat ik moet doen, hoop dat iemand me kan helpen:).

Gr,
Appie

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

Dus poort 1 doet het altijd goed op alle comps en xbox...???

Dat betekend dat de comps en xbox goed zijn...
Zoek het dus in de kabels of de router (mss firmware flashen???)
ja, router kan kapot zijn, en kabels brak...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Ik heb zelf de BR-6004 (nogiets) gehad, de voorloper van die van jou. Deze heeft ook de vervelende onhebbelijkheid om alsmaar de verbinding te verbreken, vooral bij veel netwerkverkeer (lees: 4 computers op internet en met elkaar verbonden via het interne netwerk). Ik heb er toen de nieuwste (nog steeds) firmware opgezet, maar hij bleef de fout maken, wel in mindere mate. Uiteindelijk bleek het gewoon een fout te zijn in het concept van de router, wat er dus in resulteert dat het niet op te lossen is.

Aangezien jij een nieuwere hebt, helpt de firmware flashen waarschijnlijk het meeste, anders kan je beter teruggaan en een goede router kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Poort 1, doet het altijd. Als ik pc2 op poort2 aansluit, kan ik wel het internet op, maar ik krijg de hele tijd die melding. Kabels is goed, heb de router ook een firmware upgrade gegeven.

Is toch wel raar eigenlijk...

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

nee, is niet raar... dat ding is gewoon gaar....
omruilen of beter zoals wZa zegt een goede router kopen...
Een edimax router die krijg je toch bij een pakje boter he?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!