Toon posts:

[Car Audio] Zoek kabelschema Philips wisselaar (22RC026/50B)

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me de afgelopen twee uur mottig gezocht naar het kabelschema van een Philips cd wisselaar voor in de auto (model nummer 22RC026/50B). Bij Philips waren er geen documenten over dit product te vinden (is Philips trouwens helemaal gestopt met car audio?) en google-en leverde alleen sites op waar je hele CD-Roms met manuals moet kopen of sites die niet bepaald subtiel vragen om je creditcard info... |:(

Even voor de duidelijkheid, ik ben dus opzoek naar een schema waarin staat waarvoor de pinnen in de (DIN-achtige) stekker van de wisselaar precies dienen.

Voor het geval dat iemand zich afvraagt waarvoor het nodig is, ik ben aan het proberen uit te vissen welke van de kabels/pinnen gebruikt worden voor de line-in van wisselaar naar de autoradio zodat ik hier met wat knutselwerk een laptopje op aan kan sluiten.

Heeft iemand iets dergelijks nog liggen? Alvast bedankt voor de moeite. :)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

offtopic:
de limburgers haal je er toch wel uit ;)

misschien even een programma maken dat de parallele poort uitleest en dan even creatief solderen, kun je elk command mappen. Ik vraag me namelijk af of zoiets überhaupte gedocumenteerd is in een handleiding/technische gegevens.

bij nader inzien zie ik dat je de analoge line-in wil vinden?
Dit zou je eventueel nog met een weerstandsmeter kunnen doen, goede kans dat de er tussen de line en gnd zo'n 22k weerstand zit.

[ Voor 27% gewijzigd door Arjan op 03-08-2004 01:51 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Die limburgers ook altijd he ;)

Ik ben eens wat documentatie hierover tegengekomen op de een of andere website, maar dat ging alleen over Blaupunkt en Sony, dus ik was aan het hopen of dit ergens gedocumenteerd is. Morgen Philips maar een bellen om te vragen of ze nog wat documentatie hebben liggen... M'n (inderdaad wat oudere) radio doet het nog prima, dus ik heb geen zin om een berg geld uit te gaan geven aan een nieuwe met line-in...

Het probleem is vooral om de aansturing van de wisselaar te behouden. De radio moet in principe 'denken' dat hij met de wisselaar bezig is terwijl het geluid van de laptop komt. Hiervoor zal ik dus de line-in te pakken moeten krijgen en hierop een schakeling maken om te switchen tussen het geluid van de laptop en de wisselaar.

Als ik met wat creatief soldeerwerk aan een connector voor de parallele poort ook nog eens de controle- en stuursignalen van de radio naar m'n laptop door kan sturen zou dat natuurlijk helemaal top zijn, maar ik ben (om te beginnen) al tevreden als ik het geluid al naar de radio krijg en hiervoor heb ik inderdaad de analoge line-in nodig.

Maar goed, misschien heeft nog iemand hetzelfde achterlijke idee gehad en heeft ie toevallig nog een schemaatje liggen, ik ga er nog eens een nachtje over slapen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 02:06 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

mja, volgens mij ontkom je niet aan een beetje soldeer werk, omdat die radio's volgens mij checken of er een wisselaar aan zit en anders de input muten. Zoiets meen ik mij tenminste te kunnen herrineren.

ik kwam deze site trouwens tegen: http://www.soundgate.com/products/aux-in/chrysler.htm

Verwijderd

Topicstarter
Solderen is geen probleem, ben de bout al warm aan het stoken :)

http://www.druciki.cyberd...index/kable1/philchan.htm

Alleen nog ff 1 vraagje voor de zekerheid, SIGN_GND is toch de gemeenschappelijke ground pin voor de line-in (R_CH en L_CH), niet?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 13:03 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

jup :)

Pagina: 1