Toon posts:

welke laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een laptop, ik heb er 2 op het oog dat me wel iets lijkt.

het moet natuurlijk wel een goede laptop zijn, niet dat ik na 2 jaar al opzoek moet naar een andere.

het enigste wat ik met de laptop ga doen is,
internet, en af en toe een filmpje kiken via de laptop op de tv.
dat er een firewire in zit is ook fijn voor mijn digitale videocamera.

nu heb ik de volgende laptop`s gevonden

graag jullie menig hierover:

1:) acer Aspire 1511LMi € 1256.00 (incl. BTW)

AMD Athlon 64 bit 3000+
Microsoft® Windows® XP Home Edition
15TFT XGA
512MB RAM (2x 256)
60GB HDD
Dual DVD-RW
LiIon
56K modem
Wired Gigabit LAN
4 in 1 card reader
nVidia 64MB Geforce FX Go5700

2:) acer TravelMate 292LCi € 1249.00 (incl. BTW)

Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.5GHz
Microsoft® Windows® XP Professional Edition
15TFT
512MB DDR RAM (2x 256)
40GB HDD
DVD&CDRW
LiIon
56K modem
Wired & Wireless Lan 802.11g

een van deze zou het dus moeten worden.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Geen acer. :)
Dus probeer het nog eens; misschien kan je uitleggen hoe je voor deze keuze bent komen te staan. Ik denk dat het door je opleiding komt.

Voor dit dilemma is overigens een Best Buy Guide gemaakt. Heb je die al gelezen?

ping 127.212.23.124

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-01 10:17

Guldan

Thee-Nerd

leuke ractie hoor.. maar als je dan uitlegt wat er dan mis mee is. het enige dat ik weet is dat ze garantie technisch soms wat moeilijk doen. (en dan hun TFT schermen die ze los verkopen bagger zijn)Verder heb ik zlef ook een Acer gekocht (nog niet binnen) en met een aantal laptops gewerkt van acer.
Ik vind het degelijke dingen die doen waarvoor ze gemaakt zijn zonder problemen.

[ontopic] ik zou gaan voor de bovenste. Dan heb je maar een iets dikkere behuizing maar dat maakt toch niet zoveel uit en de specs vind ik persoonlijk ook leuker.

[ Voor 18% gewijzigd door Guldan op 03-08-2004 11:12 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

-ET-

Phone Home

Ik heb ook Acer TM 292Lci gister binnen gekregen. Ziet er goed en degelijk uit. XPP erbij zonder al te veel zooi erop. (lees: vaag brandprogramma en PowerDVD)

Gamen hoef je op deze laptop niet te proberen aangezien de videokaart standaard intel is. Echter als je voor mobiliteit gaat is deze wel weer goed. Centrino proc is heel energie zuinig.

laptop voelt heel degelijk aan.

Verwijderd

pjottum schreef op 03 augustus 2004 @ 08:31:
Geen acer. :)
Dus probeer het nog eens; misschien kan je uitleggen hoe je voor deze keuze bent komen te staan.
Misschien kun jij uitleggen waarom hij geen Acer moet kopen? :?

• pjottum
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 11:18:
[...]

Misschien kun jij uitleggen waarom hij geen Acer moet kopen? :?
oh oh! teentjes!
Acer Travelmate 80x topic deel 6
en kijk ook eens bij:
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Bovendien vind ik ze persoonlijk visueel niet aantrekkelijk. Mag ik geen persoonlijke, lekker ongefundeerde, mening meer geven? Prima hoor.

Maar goed. TS heeft nog niet gereageerd, dus die is óf aan het uitslapen, of de BBG eens aan het doornemen; bovendien geeft hij 2 opties aan die niet met elkaar te vergelijken zijn. Met zijn eisen kan hij ook een simpeler systeem met tvout kunnen kopen, maar ik denk dat hij budget heeft, 1250 ongeveer, en daar moet het mee. Dan plemp je hier 2 laptops neer, en kunnen wij vertellen wat je dan moet kopen.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Dus omdat bij de Acer Travelmate 80x problemen zijn is Acer ineens een slecht merk?
Mjah. Ik krijg evenveel hits als ik andere laptop merken invoer. De inhoud van de zoekresultaten vind ik ook niet echt waardevol.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zullen we even lief tegen elkaar doen en dit niet een kraak-hier-Acer-af of 'Is Acer slecht?' topic van maken? Dat maakt 't de topicstarter n.l. niet gemakkelijker ;)

Verwijderd

Topicstarter
als jullie reacties lees zijn er mensen bij die acer bagger vinden.

de ene zegt centrino en de andere zegt centrino is bagger.

de beide laptops komen op het zelfde uit, en wat voor videokaart er in zit maakt mij niet zoveel uit aangezien ik er toch niet mee doe gamen.

dus als je dan naar de beide laptops kijkt zou je uitkomen op de centrino, (lange levensduur accu) toch ook wel belangrijk. ;)

maarja de amd heeft weer de nieuwe 64bit technologie. :)

dus toch maar ff goed nadenken. 8)7

gr.ruud.s.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
292 is de laptop voor jou. Duidelijk scherm. 4 uur op de accu. En is een stevig model.

Hoe weet ik dit? Omdat dit 1 van de vele laptops is die ik ooit eens heb gehad / ervaring mee heb. Mooi ding dus. En 64bits in een laptop is toch niet interessant tenzij het je full time DTR wordt.

En ja het is bekend dat ik geen Acer fan ben, maar deze laptop is gewoon goed. voor wat jij wilt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 03-08-2004 19:40 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 19:29:
als jullie reacties lees zijn er mensen bij die acer bagger vinden.
Nou, dat Acer "bagger" is, even in het midden latend of dat zo is, is nog te beargumenteren als je ziet hoe slecht de 800 serie werd ontvangen. De service laat ook te wensen over, ook daarover kun je uitgebreid lezen over van reparatie teruggekomen laptops waar gewoon 0,0 aan gedaan is.
de ene zegt centrino en de andere zegt centrino is bagger.
Ben erg benieuwd wie dan beweert dat Centrino bagger is, want qua IPC (snelheid per MHz) is hij top, een 1,7GHz concurreert met een P4 3GHz geloof ik, dat zegt wel wat. Daarbij blijft hij koel en draait hij lang op de accu, dat koel blijven heeft een 2e voordeel: de fan gaat zelden aan. Dus euhm, bagger _kun_ je dat niet eens noemen. Hij is hoogstens relatief duur voor z'n performance, dat is nu eenmaal waar. Maar ja, wat is belangrijker: accutijd of performance? Dat is iets persoonlijks.
de beide laptops komen op het zelfde uit, en wat voor videokaart er in zit maakt mij niet zoveel uit aangezien ik er toch niet mee doe gamen.

dus als je dan naar de beide laptops kijkt zou je uitkomen op de centrino, (lange levensduur accu) toch ook wel belangrijk. ;)

maarja de amd heeft weer de nieuwe 64bit technologie. :)

dus toch maar ff goed nadenken. 8)7

gr.ruud.s.
Hoeveel 64 bit programma's denk jij de komende tijd te gaan gebruiken dan? En heb je al XP 64 bit? Volgens mij doe je in de praktijk maar weinig met 64 bits applicaties, momenteel dan, misschien dat je er over anderhalf jaar eens wat aan hebt, maar momenteel zal het voor de thuisgebruiker weinig nut hebben, denk ik :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet zo thuis in de pc wereld.

je zult wel gelijk hebben van de 64bit technologie.
is pas op de markt.

maar mijn keus wordt de centrino.
i.v.m. de lange levensduur van de accu.

groetjes _/-\o_

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01-2025

htg

Die Acer Aspire kan je niet echt een laptop noemen. Is meer een desktop model. Netzoals een normale PC. Dit zegt Acer ook. Je keus is wel ok denk ik! Die Aspire is ook erg zwaar. Ikzelf heb mijn Travelmate 292LMI ook nog niet zo lang in huis.

whatever it takes

Pagina: 1