Toon posts:

Zone alarm

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine vraag. Ik heb net zone alarm geïnstalleerd. Verder heb ik 2 servers draaien: een http server en een ftp server. Hoe zorg ik dat Zonealarm het verkeer naar en van deze servers toe staat? Dus met andere woorden hoe zorg ik dat ZoneAlarm al het verkeer op de poort waardat de server opstaat toelaat? Ik kan niet vinden waar ik dat poort adres moet opgeven. Ik gebruik overigens zone alarm pro versie 5. Alvast bedankt.

Zelf denk ik overigens dat je het kan instellen bij firewall en dan de tab zones->trusted. Klopt dit? En hoe kan ik dan aangeven dat hij van die poort af moet blijven? Moet ik bij ip adress mijn local ip of mijn internetip invoeren?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 23:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 23:22:
Zelf denk ik overigens dat je het kan instellen bij firewall en dan de tab zones->trusted. Klopt dit? En hoe kan ik dan aangeven dat hij van die poort af moet blijven? Moet ik bij ip adress mijn local ip of mijn internetip invoeren?
Probeer dit gewoon eens uit! 8)7 Beide methodes proberen om te zien welke het beste resultaat geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 23:31:
[...]

Probeer dit gewoon eens uit! 8)7 Beide methodes proberen om te zien welke het beste resultaat geeft.
Das nou net het probleem: Hij doet het niet. Ik krijg iedere keer te horen: Kan host niet vinden, dus als je een beter idee hebt?

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je de server programma's in Zone alarm gewoon toestemming geeft om op te treden als server zou je toch een eind moeten komen. Dit bij het blokje program acces oid. Zonealarm geeft de progjes toestemming en laat ze het daarna zelf uitzoeken. Mijn ftp-server draaide op alle poorten die ik op gaf in het serverprogramma zonder dat ik daar zonealarm voor hoefde aan te passen.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Dit is basic, naast het feit dat het hier niet hoort.
Hier is meer dan genoeg over te vinden in ZA help/fora/faq etc etc..

Dicht.

Dit topic is gesloten.