ik heb een live! 1024 en een terratec phone preamp. nu wil ik vanaf mijn platenspeler, de platen opnemen, via de terratec phone preamp naar de pc. ik kan echter alleen opnemen via de microfoon ingang via de line-in is dit niet mogelijk. waarom niet? ik heb ook al een andere geluidskaart geprobeerd en die deed precies hetzelfde.
Volgens mij hebben platenspelers een andere uitgang dan bv. een tape of CD speler. Je kunt hem dus niet rechtstreeks op je soundkaart aansluiten. Je moet er een versterker tussen zetten met phono-ingang en een tape/aux uitgang die je met je soundkaart verbindt.
Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.
dat is dus die terratec phone preamp, dat is een versterker. de lijn ingang staat ook niet op dempen en verder geeft ie helemaal geen geluid.
Verwijderd
Ik weet niet of het hier aan ligt, maar misschien moet je je platenspeler aarden. Misschien is ook wel je pre-amp stuk!
Probeer het eens als volgt:
je platenspeler op je normale versterker, en je koptelefoon van die versterker naar de line in van je geluidskaart. Of als er een tape out op je normale versterker zit, dan sluit je die aan op je line-in van je geluidskaart.
Ik kan alles wat mijn versterker afspeelt, op harde schijf opnemen, doordat de tape-out op mijn line-in van m'n geluidskaart zit (Sb Live!)
Suc6!
Probeer het eens als volgt:
je platenspeler op je normale versterker, en je koptelefoon van die versterker naar de line in van je geluidskaart. Of als er een tape out op je normale versterker zit, dan sluit je die aan op je line-in van je geluidskaart.
Ik kan alles wat mijn versterker afspeelt, op harde schijf opnemen, doordat de tape-out op mijn line-in van m'n geluidskaart zit (Sb Live!)
Suc6!
Verwijderd
welk programma kan je het beste hiervoor gebruiken?
Ik ben een noob met dit soort dingen.
Mijn vader wil dus zijn oude platen op cd branden voor in de auto.
En wie moet het uitzoeken.
Het arme zoontje dat graag spelletjes speelt en doet alsof ie veel van computers weet
Maar ik heb dus gelezen dat ik het beste platenspeler op de stereo kan aansluiten en die dan laten spelen en dan een lijntje van de koptelefoon naar de Line In van zijn geluidskaart.
Nu is dus de vraag welk programma ik het beste kan gebruiken om dat dan weer op te nemen
Het arme zoontje dat graag spelletjes speelt en doet alsof ie veel van computers weet
Maar ik heb dus gelezen dat ik het beste platenspeler op de stereo kan aansluiten en die dan laten spelen en dan een lijntje van de koptelefoon naar de Line In van zijn geluidskaart.
Nu is dus de vraag welk programma ik het beste kan gebruiken om dat dan weer op te nemen
Je moet 'em dus niet op de koptelefoonaansluiting zetten, maar gewoon op de line-out van de versterker.Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 14:47:
welk programma kan je het beste hiervoor gebruiken?
Pagina: 1