Toon posts:

DVD-speler en CD-brander niet meer vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Ben het ff helemaal kwijt. Niet alleen de oplossing, maar ook mijn dvd-speler en cd-brander. In de verkenner komen ze allebij niet meer voor. De cd-lades werken wel gewoon en in apparaatbeheer staan ze ook (met een geel uitroepteken).

Bij de eigenschappen in apparaatbeheer staat bij apparaatstatus de volgende foutmelding:
"Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt (Code 39)."

Ik heb al geprobeerd om de installatie ongedaan te maken en opnieuw te installeren, maar dit biedt geen oplossing.

Het betreft de volgende apparatuur: "COMPAQ DVD-ROM GDR8160B" en "HL-DT-ST CD-RW GCE-8240B. De PC is een Compaq Pressario 5419EA met XP geïnstalleerd.

Wie heeft voor mij een oplossing? _/-\o_

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Heb je al geprobeerd om de ide- poorten (primair+secundair) te verwijderen. Oopnieuw opstarten en dan kijken of alles het dan wel doet.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier zijn al een aantal topics over geweest, heb je die al eens doorgespit? :)

[search=cd dvd verdwenen]

Heb je per ongeluk Easy CD Creator geinstalleerd of verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
Beste megatron,

Kun je mij kort uitleggen hoe ik de ide-poorten verwijder?

Bvd

• Nilco
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 22:40:
Beste megatron,

Bvd
In apparaatbeheer zie je IDE ATA/ATAPI-CONTROLLERS staan. Daar staan ze samen met je busmasterdrivers.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kijk even bij Microsoft (support.microsoft.com) of in een van de andere topics over dit probleem. Je moet ff wat register waarden verwijderen en opnieuw opstarten.

edit: volg dit artikel ff en het is ws. opgelost. http://support.microsoft.com/default.aspx?id=314060

[ Voor 25% gewijzigd door roelio op 02-08-2004 22:43 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 22:40:
Beste megatron,

Bvd
Door in apparatenbeheer er rechts op te klikken en 'verwijderen' of 'uninstall' te kiezen misschien ?

Verwijderd

Topicstarter
Megatron,

Probleem opgelost! Bedankt voor de hulp! :*) :*) :*)

• Nilco
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 17:58:
Megatron,

Probleem opgelost! Bedankt voor de hulp! :*) :*) :*)
Graag gedaan

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je voortaan eens de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum doorneemt. Dat wordt hier op GoT wel van je verwacht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.