[WinXP] Automatisch downloaden en installeren van updates?

Pagina: 1
Acties:

• Nooto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-05 20:19
Ik heb een vraagje over Windows update.

Is het mogelijk om te zorgen dat deze automatisch, wanneer er updates zijn dan, deze te downloaden en automatisch te installeren zonder dat de gebruiker iets hoeft aan te klikken? Maar niet automatisch rebooten. Dus de gebruiker zou er eigenlijk niets van moeten merken behalve dat zijn cpu wat gaat ratellen.

Ik heb al wat gezocht en ik vondt wel wat over SUS maar dat is denk ik alleen maar mogelijk met schedules.

Iemand een ideetje als het mogelijk is met windows update, of als het al helemaal mogelijk is?

Het moet worden ingezet op computers met Windows XP Professional.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

heb je eigenlijk wel in je system properties gekeken????

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Configuratiescherm > Automatische Update.

Dit is erg makkelijk te vinden. Ook zou je SUS kunnen gebruiken, in combinatie met een policty die clients updats lokaal op laat halen i.pv. separaat van internet. Lees even in Windows Operating Systems - FAQ en Windows Operating Systems - Policy. Deze bevatten erg veel nuttige informatie. Onder andere de basisregels die zijn opgesteld over het openen van topics :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Nooto
Jazeker, maar hierbij is altijd tussenkomst van de gebruiker nodig en dat wil ik niet.

Behalve bij die schedule optie, maar dan zie je een soort van timertje verschijnen.

Dus eigenlijk automatisch downloaden, en dan automatisch installeren, zonder dat de gebruiker iets hoeft te doen of iets ziet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welke tussenkomst van de gebruiker is er bij jou dan nodig? En wat is het probleem met het verschijnen van het timertje? Dit is immers een uiterst eenvoudige oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://www.mssu.edu/infoserv/documents/winxpauto-scrns/scrn3.jpg

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Nooto
Maar wat gebeurt er als ik bijvoorbeeld 11 AM heb ingesteld. En de gebruiker heeft maar een paar uurtjes achter z'n computer gezeten van s'morgens 8 AM tot 10 AM... En gaat er vervolgens een week niet op en zet 'm dan weer aan om 2 PM en gaat weer verder tot 6 PM, dan installeerd ie de update niet toch?

Verwijderd

Het laatste antwoord van Spider.007 zou kunnen, maar dan moet je toch wel je werkstations aan laten staan? Of mis ik iets? :?

Ik heb overgens in de SYSTEM.ADM van WinXP SP2 (RC1) een paar nieuwe Windows Update gerelateerde policies gezien waarmee je de interactie kunt weghalen. De patches worden dan tijdens de systemshutdown geïnstalleerd. Deze kun je waarschijlijk ook pas vanaf SP2 gebruiken omndat deze ook daadwerkelijk de polcies uitleest en hier actie op onderneemt. Maar dit is wel wat de bedoeling is, na een shutdown volgt onherroepelijk het moment dat je weer opstart, tijdens de eerste fase van de Windows start procedure worden dan de juiste componenten vervangen.

Ook zitten in SUS 2.0 nieuwe features, ik wacht er met smart op...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 22:55 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
tja, als je ook niet wil dat er gereboot wordt, dan heeft het updaten ook weinig zin. De "dll-met-bug" wordt pas tijdens de reboot vervangen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Nooto
De gebruikers zetten de computers 's avonds gewoon uit als ze weggaan. Dus als ze dan de computer opstarten de volgende morgen is het geupdate. Een dag zonder een dergelijke patch moet wel kunnen denk ik.

Verwijderd

Nooto schreef op 02 augustus 2004 @ 22:58:
De gebruikers zetten de computers 's avonds gewoon uit als ze weggaan. Dus als ze dan de computer opstarten de volgende morgen is het geupdate. Een dag zonder een dergelijke patch moet wel kunnen denk ik.
Wacht op WinXP SP2 en je probleem is verholpen. Nu alleen nog op al die PC's uitrollen... :X

• Nooto
Dat wat je hierboven beschrijft TheJerk zou perfect werken ja... nou ja goed dan nog maar ff wachten op SP2 :)
Pagina: 1