Toon posts:

[iPod] Tracks sorteren op tracknummer*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sommige van mij albums worden alfabetisch ge-ordend ipv op tracknummer. Ik weet dat dit komt doordat sommige mp3s wel een tracknummer in hun id3tag hebben en andere niet... :-\

Nu zou ik dus graag hebben dat mijn mp3s op filename worden ge-ordend aangezien mijn mp3s in 01-artis-track.mp3 zijn getagged waardoor ze dus automatisch op de goede volgorde zouden staan.

Weet iemand hoe ik dit kan voor elkaar krijg?

Bijvoorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Ik weet niet of dit programma ook naar OS X geport is (anders kun je even naar Fink kijken) maar onder Linux ben ik erg tevreden met het programma EasyTag. Die doet dit in een wip, maar dan wel aan de hand van de ID3 tags, of de filename. De informatie moet tenslotte ergens vandaan komen he :)

Misschien een topictitelchange naar iets meer representatiefs?

[ Voor 6% gewijzigd door dawuss op 02-08-2004 21:35 . Reden: url erbij ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wil het dus niet doen door mijn mp3s the retaggen, zijn allemaal scene releases, dus ik wil niks aan de tags veranderen, het moet toch wel mogelijk zijn om de ipod de nummers te laten sorteren op filename ipv id3tag :-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Nee; als jij nummers op je iPod zet dan renamed hij ze naar namen als "0638844.mp3"

Hij sorteert/ordend 100% op tags.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook niet mogelijk met een ander programma dan iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
title change

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
leokennis schreef op 02 augustus 2004 @ 21:55:
Nee; als jij nummers op je iPod zet dan renamed hij ze naar namen als "0638844.mp3"

Da's dan nieuw... mijn 3e generatie iPod doet dat nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
leokennis schreef op 02 augustus 2004 @ 21:55:

Bij mij niet hoor, in m'n iPod staat het allemaal nog gewoon goed) (iPod/iPod_control/Music/F00/ bijv).

Misschien kan je met iTunes een playlist maken en houd zich dan aan die volgorde.

Trouwens, als ik een nummer een track number opgeef dan volgt m'n iPod die netjes hoor :? iPod sorteert alleen op alfabet als er geen track number in de ID3 tag is opgegeven, misschien moet je je iPod even updaten

edit
Oh, daar was je al achter :+ Dan zit d'r niks anders op dan met de hand je ID3 tags te veranderen :Y) (Ik dacht dat scene-release altijd een track number hadden ingevuld bij ID3 :?)

[ Voor 18% gewijzigd door Switch op 03-08-2004 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook met een programma als tag&rename en dergelijken alleen het tracknr uit de filename halen en die veranderen, en dus de rest van de tags intact laten. Er is geen betere en cleanere optie. Op filename sorteren slaat zowieso nergens op als je je files getagged hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nooit die tag functie om zeg maar tracks te ordenen.
Voor ieder album wat ik op mn Ipod plaats maak ik een nieuwe playlist aan via Itunes en wanneer ik dan een album wil beluisteren start ik gewoon die playlist.

Van mij favorieten tracks maak ik nogmaals een playlist aan of gebruik de on-the-go playlist functie van de Ipod die je favoriete nr's draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor alle 150 albums een aparte playlist aanmaken lijkt me eenbeetje veel werk :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Eags on! ..

http://eagson.webcindario.com/index.php

features:

* individual and massive edition of id3's.
* rename of archives and folders using the information of id3's.
* get id3's from file name.
* disc search in internet(freedb)
in the case of not finding a disc in freedb because a certain song is necessary or the order of the songs is not the correct one, it could be made a search of the disc by: artista/album.
* creation of m3u lists.
* delete, move and copy files and folders.
* marks in red the files with more than 64 characters in the name to avoid problems in the recording to cd.
* allows to verify if exists a new version of eags on!, and to download it if it is wanted.
* preview before renaming.
* save custom settings.
* translated to english, spanish and french.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 23:35:
voor alle 150 albums een aparte playlist aanmaken lijkt me eenbeetje veel werk :0
Mjah, is wel te doen hoor! :)
Ik doe dat toch vaak maar 1 keer en dan laat je em erop staan. Maargoed, ik weet het, het kan wel makkelijker ja. :)
Pagina: 1