Canon Digital Ixus IIs of Nikon Coolpix 3200

Pagina: 1
Acties:

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Mijn vader wordt binnenkort 50 en we willen hem een digitale camera geven.
Ik heb mij al een beetje georienteerd hier op GoT en ben vandaag ook al half Amersfoort doorgelopen en heb mijn keuze op bovengenoemde modellen beperkt.
Ik zoek een camera die makkelijk in te stellen is (hij wordt tenslotte van me vader :P), het wordt zijn/onze eerste digicam. het budget ligt op ongeveer 300 euro, liefst inclusief geheugenkaartje.
Kunnen jullie me iets verder opweg helpen, ik heb weinig verstand van (dig.)fotografie en wat ervaringen van gebruikers is misschien ook wel leuk.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bij de Coolpix moet je nog extra lader + batterijen kopen, 30 EUR meer. Op zich niet zo'n groot probleem.

Qua gebruiksvriendelijkheid (heel veel helpende informatie voor beginners op het scherm, en heel veel vooraf ingestelde scene modes, ofwel "zonsondergang, feestjes, museum, gebouwen, portretfoto etc. etc." en grip op het toestel is de Coolpix de betere, dat wel. 3x optische zoom is ook mooi meegenomen.

Als je Pa merkengek is moet je hem de Canon geven, anders is de Coolpix ideaal. :)

Alors.

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 13:05
Mij lijkt een Ixus juist erg klein voor een 'toch al oudere man' :P :)

Mogelijk is een Canon PowerShot A75 beter, deze is ongeveer net zo duur als de 2 modellen die je zelf al geselecteerd had.

• MonkeySandwich
Nou, me vader geeft niet zo heel veel om merken, zelf zou hij waarschijnlijk een trust kopen omdat die de helft goedkoper zijn }:O

De A75 heb ik ook in gedachte gehad maar ik hoorde al van een vriend deze links te laten liggen vanwege het CompactFlash geheugen.

[ Voor 31% gewijzigd door MonkeySandwich op 02-08-2004 21:31 . Reden: stukje weggevallen ]

Verwijderd

Mythrill schreef op 02 augustus 2004 @ 21:28:
N }:O

De A75 heb ik ook in gedachte gehad maar ik hoorde al van een vriend deze links te laten liggen vanwege het CompactFlash geheugen.
Mooie vriend, CF is gewoon het beste.........

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Niet het beste, het goedkoopste. Zal voor huis tuin en keukengebruik misschien 15 EUR schelen op 128 Mb, en is het dus niet waard.

Ik zie niet in waarom CF beter zou zijn dan SD. Maar laten we die discussie hier niet voeren.

Maar inderdaad, van vrienden moet je het hebben ;)

Alors.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:50
CF is meestal sneller, goedkoper, en het heeft de hoogste geheugencapaciteiten, het nadeel is de grootte, maarja daar merk ik eerlijk gezegd weinig van als t kaartje in men camera zit 8)7

maar idd, SD is ook prima. Die vriend van je lult maar wat uit zen nek iig

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De snelheid zal bij een 3 mp camera niet zoveel uitmaken, daar de bestanden niet groter zijn dan 1 Mb. Je moet dan echt kijken naar de werkelijke snelheid van de camera die door *veel meer* factoren beinvloed wordt dan alleen het kaartje. Dus eh, CF vs. SD is inderdaad een non-issue, zijn we het daar voor de topicstarter eens. :)

Als pap zich wat meer in de fotografie wil verdiepen dan is de Axx serie van Canon wel een goeie keuze. Is pap een vakantiekieker, dan zou ik voor de kleine, lichte en gebruiksvriendelijke Coolpix gaan.

Alors.

• MonkeySandwich
Ik kwam net ook nog de powershot A85 tegen, deze lijkt me ook wel wat.
Maar kan iemand mij nog wat tips geven over het online kopen van een digicam scheelt me weer een berg geld en daar kan ik dan weer mooi een geheugenkaartje van kopen.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:50
tips geven voor online bestellen :?

betaal niet vooruit? 8)7

bestel gewoon online, what's the big deal
Pagina: 1