[squirrelmail] Steeds eerste twee chars verdwenen bij nl_NL

Pagina: 1
Acties:

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 07:15
Hallo tweakers,

Ik heb een klein probleempje met squirrelmail 1.4.3a.
Als ik de Nederlandse taal wil kiezen voor de interface e.d. zijn er flink wat woorden waarbij de eerste twee characters verdwenen zijn :?

Het rare is dat het alleen bij de nederlandse vertaling is.

Screenies:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchsecurity.net/~marc/squirrelmail_doet_raar.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchsecurity.net/~marc/squirrelmail_doet_raar2.jpg
*clickable*

Ik heb al geprobeert de hele squirrelmail directory te verwijderen, en opnieuw te downloaden vanaf squirrelmail.org. Maar zelfs met de default config krijg ik dit.
De relevante vertalingsfile file (squirrelmail.po) is ook 'goed', hier staan de texten gewoon normaal in.

Ook heb ik even getest met versie 1.50, maar hier heb ik hetzelfde.

Op de mailinglijsten van squirrelmail hebben ze het wat talen betreft eigenlijk alleen maar over locales (datum/tijd in nederlands formaat), maar niet iets gerelateerd aan dit probleem.

Mocht dit relevant zijn, hierbij mijn php config:
'./configure' '--with-apxs=/usr/local/apache/bin/apxs' '--with-mysql=/usr/local/mysql' '--with-gd' '--with-freetype-dir' '--with-jpeg-dir' '--with-png-dir' '--with-tiff-dir' '--with-zlib' '--with-ttf' '--with-xml' '--with-mm' '--with-snmp' '--with-bz2' '--with-mcrypt' '--with-openssl' '--with-imap=../imap-2004/' '--with-imap-ssl' '--with-xml' '--with-curl' '--with-gettext' '--enable-ftp' '--enable-track-vars' '--enable-trans-sid' '--enable-gd-imgstrttf' '--enable-gd-native-ttf' '--enable-versioning' '--enable-sockets' '--enable-calendar' '--enable-xslt' '--with-xslt-sablot' '--with-iconv-dir' '--with-dom' '--with-dom-xslt' '--with-dom-exslt' '--with-xmlrpc'
Server waar ik dit op heb draait Slackware Linux 9.1 met kernel 2.6.7, Apache 1.3.31 en PHP 4.3.8.

Iemand die hier iets op weet?

[ Voor 44% gewijzigd door Mior op 02-08-2004 20:26 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, ik kick hem toch ff naar SA. het is immers specifieke software... Als het nu niet aan squirrelmail/IE/Windows XP maar aan linux zelf blijkt te liggen gooien ze hem wel weer terug

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je de makers van de nederlandse vertaling al eens gemailt? En heb je toevallig de language files al eens bekeken wat daarin gebeurt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mior
Nee, die heb ik nog niet gemailed, maar dat ga ik wel doen.

Ik heb gekekenen in de language files, en het lijkt erop alsof bepaalde text gewoon wordt toegewezen aan variabelen, en deze variabelen worden op het scherm gepoept.
De text in de language files is wel gewoon 'goed'.

Voor zover ik kan zien doet squirrelmail niks met de text als hij eenmaal is toegewezen aan een variabele, maar ik snap ook niet zo heel veel van de code van squirrelmail.

Overigens; aan IE/Windows XP ligt het zeker niet. Ik heb ook firefox en links (linux browser) geprobeert, en daar krijg ik hetzelfde te zien.

• Mior
Nou, het is opgelost hoor.

Het bleek dus dat de Zend Accelerator die ik had geinstalleerd pagina's in cachete op de server, met al dit soort raare gedrag van dien.

Waarschijnlijk is de nederlandse language file corrupt geraakt, en die werd gecached op de server.