sweex en 3com willen niet

Pagina: 1
Acties:

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25
Ik zit hier op een LAN en we hebben hier de beschikking over een 16 poorts sweex switch.

Nu hebben alle (en alleen) mensen met een 3COM 905tx netwerkkaart de melding dat hun netwerkkabel niet is verbonden, terwijl hij toch echt wel in de switch zit.
op de kaart branden 2 lampjes constant (act en 100 Mbit link)

De switch is helemaal nieuw en de netwerkkaarten werkten thuis allemaal nog.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 21:04
waarschijnlijk is dit gewoon een hardware confict en optelossen door 1 van de 2 hardware te vervangen (ik zou de sweex switch vervangen, ben niet zo op die sweex dingen maar das mijn menig). Maar je zou natuurlijk ook even een ander geknepen utp kabel kunnen proberen andere poorten op de switch, nieuwe drivers van je netwerk kaart en misschien is het wel een instelling van die netwerk kaart.

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
niet cross en straight door elkaar gehaald??

Verwijderd

Stel eens op zowel de switch als ook op de netwerkkaart in dat de poortsnelheid 100mbit/full duplex moet zijn. Het wil weleens gebeuren (en 3Com heeft wmb. niet zo'n goede reputatie) dat switch en netwerkkaart het gewoon niet eens worden over de snelheid. Dit voorkom je dan door deze vast in te stellen.

Ik wil niet zeggen dat dit de oplossing is, maar is het sowieso netter om het aan beide kanten vast in te stellen en je voorkomt mismatches.

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
rfolkers schreef op 02 augustus 2004 @ 20:04:
,,,
Nu hebben alle (en alleen) mensen met een 3COM 905tx netwerkkaart de melding dat hun netwerkkabel niet is verbonden, terwijl hij toch echt wel in de switch zit.
op de kaart branden 2 lampjes constant (act en 100 Mbit link)
...
En dat problem blijft ook als je de computer van plaats verwisseld? (aansluiting van computer met 3com kaartje omwisselen met die van een computer zonder 3com nic) Zo ja, dan zou ik ook eerst even proberen om de snelheid in te stellen, alhoewel ik niet weet of je sweex managable is of niet?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
CamU schreef op 02 augustus 2004 @ 23:48:
alhoewel ik niet weet of je sweex managable is of niet?
Haahha, dont think so :) Ik heb het ook niet op Sweex shizzle, maar das idd persoonlijk. Kvind het echt een c-merk ;)

Anywayz, back ontopic. Kijk idd ff of je normale cat5 cables gebruikt ipv cross cable variant. Check ook ff in de manual van de switch wat het betekent als beide lampjes beide constant branden. Zet de settings van je 3com kaartjes voor de ckerheid nog ffies op auto (duplex setting + speed setting).

Ik zou een andere switch kopen imo...Check of je aan een 3com switch kan komen, zijn wat duurder, maar dan heb je ook geen shite :) !

Bv: pricewatch: 3Com 3C16792 OfficeConnect Switch 16 (16x100Mbps, RJ-45) voor 92euro een hele degelijke 3com 16 poorts OfficeConnect Switch

[ Voor 1% gewijzigd door aramdin op 02-08-2004 23:55 . Reden: Aanvullende Info ]

Instagram / YouTube

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
aramdin schreef op 02 augustus 2004 @ 23:55:
[...]

Haahha, dont think so :) Ik heb het ook niet op Sweex shizzle, maar das idd persoonlijk. Kvind het echt een c-merk ;)

...
Dat dacht ik dus ook al, en dan zal dit
Stel eens op zowel de switch als ook op de netwerkkaart in dat de poortsnelheid 100mbit/full duplex moet zijn.
aan de kant van de switch dus ook niet werken :). Die 3Com is idd wel degelijk, en het lijkt me sterk dat ie dan nog niet samenwerkt met de 3com nics.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 21:13
Een sweex switchje maakt geen probleem van een cross kabel, doet auto mdi(-x). Die sweex-en doen het meestal wel met andere hardware in tegenstelling tot 3com hardware. 3com hardware is nukkig. Autosensing en dat soort dingen meer werkt slecht op nic's en office connects.
Het zal dus waarschijnlijk niet aan je sweex liggen.
Dat act lampje op je 3com moet niet branden, hij zal het dus wel allemaal niet begrijpen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet veel problemen ondervind met sweex en 3com nic's.
Het klinkt misschien smerig en ik weet niet of het een heavyload server is waar die 3com in zit maar dat lijkt me niet, haal dan een realdrek. Die goedkope meuk werkt in negenennegentig van de honderd gevallen. Of als je een intel of amd nic hebt liggen kan je die natuurlijk gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Bas! op 03-08-2004 11:25 ]

Pagina: 1