[Printer] Printen zonder opdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Topicstarter
Nadat ik deze post in het verkeerde forum had geplaatst. De verbeterde versie.

Wat is het probleem:
Sinds een aantal dagen print mijn printer zonder dat er een opdracht voor is. Ik kan op mijn pc geen opdrachten vinden. De printer staat niet geshared. Daarnaast helpt het killen van Spoolsv.exe ook niks.
Ook enige vorm van trojans, virussen e.d. lijkt me sterk. Sinds het in gebruik nemen van de computer (1 1/2) is de virusscan iedere dag geupdate en is tot nu toe up-to-date.

gegevens printer:
HP Deskjet 670c

Win XP

Op de HP site staan geen oplossing. Helpdesk gaat niet verder dan windows 2000.

Hopelijk weet iemand een oplossing, want ik kan namelijk nu niks uitprinten want de printer blijft printen en papier doorvoeren.

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 10:54
Raar probleem, maar misschien kan je vertellen wat er precies uitgeprint wordt.

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

Topicstarter
Ascii codes, vierkantjes, smilies, '>'-jes etc. Geen duidelijke info, just Rubbish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 22:36

The Wrecker

Networking Rulez

Ik denk allemaal Jibberish. Heb het ook weleens gehad.

Heb hetzelfde type printer. Er zijn een aantal oorzaken mogelijk.

1. printer zelf
2. de kabel
3. software
4. mogelijk meer oorzaken

Haal de printer volledig van het stroom af en herstart de pc. Dat werkt over het algemeen.

[ Voor 20% gewijzigd door The Wrecker op 02-08-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 17:42

WhiteDog

met zwarte hond

printer geshared > iemand die via internet op jouw printer aan het spelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 10:54
Kan het zooi zijn van een oude printopdracht die in de buffer van de printer is blijven hangen en er niet uit wilt? Misschien resetten door hardware matig een testpagina af te laten drukken. (volgens mij uitzetten en dan aanzetten en een knopje in blijven drukken). Anders zou ik zeggen dat die printer gewoon behoorlijk van de rel is. Heb je een andere pc of laptop waarop je de printer kan aansluiten, kijken of deze dezelfde problemen heeft.

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

ik heb dit eerder gezien o.a. door slechte aarde... rotte driver van je printerpoort of printer..

meestal komt dit voor tijdens het starten van windows... is dat bij jou ook zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

Topicstarter
@The_Wrecker: Helaas werkte dit niet.

@ WhiteDog : Print staat als niet geshared

@ Chieliot: Het is alleen op mijn laptop, op de andere PC gebeurd er niks. Zolang de kabel ook niet geconnect is met mijn laptop heeft hij geen problemen. Het komt van de laptop en volgens mij door het bestand SPOOLSV.exe Waar deze vandaan komt weet ik niet.

@ DRG Kom voor zodra ik de printkabel aansluit op de laptop.

Hopelijk heeft iemand een oplossing, want dit schiet namelijk niet op. Zo kan ik net zo goed geen printer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riball
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12-2024
ik weet het.... ik weet het... ik weet het... ik weet.... ahem...

althans dat was het bij ons ook ascii rotzooi op een HP deskjet...

check de print kabel even... en plug em er wat beter in...

dat was het probleem bij ons... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

Topicstarter
de kabel is het probleem ook niet. Deze zit er goed in. De printer werkt van een andere pc wel en dan zou daar ook het probleem moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 13:56

Jonez

2+2=5

Probeer eens met de zoekfunctie of er ergens een *.prt (ofzo) staat.
Je kan ook alle temp files weggooien misschien dat er ergens nog iets staat wat je printer niet tof vind.

Specs: Celeron 1000@1330, XP, Radeon 9600, 512 MB, 120+40 Gb, Philips 109P20
Canon A70 - Imac G3 233, OSX, 160 MB, 10 Gb, GameCube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

Topicstarter
Alle temp files zijn verwijderd, geen .prt files oid.

Hij begint pas bij het opstarten van de pc en er schijnt een fout te zijn in Spoolsv.exe. Zodra deze wordt opgestart start het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 18:44

Lordy79

Vastberaden

1. doet ie het ook als de printerkabel er niet in zit?
2. doet ie het ook als de PC uit staat?
3. doet ie het ook als het OS nog niet is gestart?
4. probeer eens een andere LPT poort (ik ga er van uit dat je geeen PCI LPT poortje hebt, maar wellicht kun je er ergens eentje lenen/voordelig kopen)
5. Installeer je OS opnieuw en kijk of het dan opgelost is.
6. Zelf denk ik dat je LPT poort stuk is. Misschien kun je in 't bios de LPT poort 'anders' instellen? Je kunt kiezen tussen SPP, EPP en ECP. Probeer eens SPP als ie nu op een ander modus staan.
7. Probeer, indien mogelijk, je LPT poort een ander IRQ toe te wijzen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60418

Je printer spooling kun je vinden bij de services onder systeembeheer. Maar als het na een herstart het probleem niet verholpen is dan ligt het niet hieraan.

Probleem heb ik ook gehad. Download de nieuwste drivers van HP en installeer die. Want je vertelde dat het niet op een andere pc was, dus het ligt aan je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Ik denk idd dat het aan de software cq. instelling is IMO

Ik heb de printer op een win 98 en 2000 bak gedeeld over een netwerk.

Ik zou de driver's eens nakijken (oftewel opnieuw installeren en weggooien uit apparaatbeheer/printerbeheer).

Je kan idd ook de paralelle poort een andere irq waarde geven en instellen dan installeert windows de paralelle poort opnieuw.

Oftewel ik denk niet dat het in je printer zit , maar in je software. (verkeerde aansturing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Ik heb het probleem ook wel eens gehad. Mogelijke oplossing: Je hebt een printopdracht gegeven en deze hardwarematig onderbroken, door de printer of de PC uit te zetten terwijl de opdracht niet afgewerkt was. Ik kan uit je startpost opmaken dat je geen Windows200 gebruikt, dus ik moet ff gokken wat je wel gebruikt als OS. Ik gok dus maar op XP-Prof. Ga naar 'systeembeheer' via je configuratiescherm en open 'services'. Zoek de service "Print spool' en open deze. Bij 'Opstarttype' kies je handmatig. Start je PC opnieuw op en kijk of ie nu nog steeds spontaan begint te printen. Zo ja, dan was bovenstaande voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

En nu hoor ik niets meer of het probleem nou opgelost is of niet.

@ TS

Wat heb je gedaan?
Ik hoop niet dat je pc ontploft is of weet ik wat. Maar wil wel weten of het geluk tis en wat het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

Topicstarter
Hallo Iedereen, bedankt voor de informatie. Ik ga het gelijk uitproberen. Ik was de afgelopen dagen niet bij mijn laptop, zelfs niet bij het internet dus ik lees alles net. Ik ga het uitproberen en mocht het niet lukken dan laat ik het weten.

P.s. De extra info:

Printer: laatste drivers geinstalleerd: HP670c

edit:
[update]
OK, de printer, print nu niet meer automatisch nadat ik via het systeembeheer, de spoolsv.exe op uitgeschakeld heb gezet. Ik kan nu ook helemaal niet meer printen vanuit windows. Dus ik probeer het op te starten via 'starten' -> spoolsv.exe maar ook geen resultaat. Hoe los ik dit probleem op?
[/update]

edit:
[update 1]
Natuurlijk even aanzetten via systeembeheer. Maar zodra ik nu begin met printen, begin de printer weer automatisch met printen. Weer alleen maar zooi. Hopelijk heeft iemand nog een andere oplossing want ik wordt hier een beetje moe van. Ik wil gewoon printen !! :'(
[/update 1]

edit:
[update 2 - de oplossing]
Uiteindelijk is het opgelost. De andere printer die stond ingesteld, een canon had een printopdracht van een user 'gast'. Deze bleef doorprinten. Ik dacht dat ik alle printers had verwijderd, maar hij stond op status, bezig met verwijderen. De printer doet nu niet meer raar gelukkig. Iedereen bedankt voor zijn hulp.
[/update 2]

[ Voor 72% gewijzigd door rmfloris op 08-08-2004 15:34 ]

Pagina: 1