Toon posts:

Radeon 9800Pro underclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort Atitool.
En ik ben een beetje aan het prutsen met de 2d functie (om de memory en core clock lager te zetten)
Nou vroeg ik me af, wanneer je in windows xp zelf echt begint te merken wanneer ie langzamer wordt?
Want hij draait wel lekker koud zo =)
Beetje leven verlengen als ik niet game :D
Of merk je niet echt windows xp dat ie langzamer wordt?
en anders, hoe kan je het testen in windows xp zelf?

Groetjes Sjoerd

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 19:41:
Ik gebruik sinds kort Atitool.
En ik ben een beetje aan het prutsen met de 2d functie (om de memory en core clock lager te zetten)
Nou vroeg ik me af, wanneer je in windows xp zelf echt begint te merken wanneer ie langzamer wordt?
Want hij draait wel lekker koud zo =)
Beetje leven verlengen als ik niet game :D
Of merk je niet echt windows xp dat ie langzamer wordt?
en anders, hoe kan je het testen in windows xp zelf?

Groetjes Sjoerd
In Windows XP zul je hier weinig tot niets van merken. Zoveel heeft Windows XP niet nodig van een videokaart. Ik bedoel, op een hele oude VGA kaart zou je zelfs nog zonder problemen Windows XP kunnen draaien.

Profile

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

tenzij je je speeds rond het nulpunt laat lopen ga je volgens mij het verschil niet echt merken in windows. en langzamer al helemaal niet, windows gebruikt niet de videokaart om te kunnen draaien, zeg maar.

en wat zou je willen testen dan, met welke clockspeeds windows zienbaar mankementen vertoond?

Verwijderd

nee hij wil het leven van zijn kaart verlenge 8)7 Kweenie waar da voor nodig is want ati laat het echt niet voor niks draaiden op de speed zoals st.d hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 19:47:
nee hij wil het leven van zijn kaart verlenge 8)7 Kweenie waar da voor nodig is want ati laat het echt niet voor niks draaiden op de speed zoals st.d hoor.
het kan geen kwaad om ze langzamer te laten draaien in windows en ik voel me er gewoon beter bij.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Technische levensduur van die kaarten (en meeste andere computerapparatuur) is tig malen langer dan de economische levensduur.... maw. dat ding blijft op default snelheden nog wel 20 jaar goed werken. En dan heb jij die kaart vast al lang weg gedaan ;)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

als je onder een bepaalde marge klokt (bij mij 115 mhz core) krijg je ook artifacts

http://specs.tweak.to/16495

Pagina: 1