Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Op vakantie ben ik in het water gevallen met mijn mobiel in mijn zak.
Toen is er in mijn mobiel water gelopen.
Toen heb ik hem geprobeerd te drogen, heb hem in de zon gelegt, heb er een tijdje een fohn tegen aan laten blazen, maar dat hielp niet erg.
Je kan het vocht zien zitten op alle twee de display's. Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen. Naar de winkel gaan, nog meer in de zon leggen, proberen open te maken en vocht weg te halen..??

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

ik vrees dat het einde oefening is voor je....
Was het zout water?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
het was zoet water..... wel niet al te fris water helaas..:(

Verwijderd

Ik heb zo'n v525 wel eens open gezien. Er zit een witte stikker die rood word als hij in het water gelegen heeft. Hierdoor is het heel makkelijk te zien of hij in het water gevallen is bij een garantie kwestie.

Wat je kunt proberen, is een nieuwe stikker regelen, en die aan de binnenkant van de phone weer opplakken. De stikker lijkt op een perforatie rondje(gemaakt met een perforator) met een glimmende bovenkant.

Je moet dan wel een juiste schroevendraaier hebben om de phone te openen. Maar zodra je met een rode stikker aankomt, dan kun je het vergeten mbt garantie. Anders heb je misschien nog een kans.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 00:27:
Ik heb zo'n v525 wel eens open gezien. Er zit een witte stikker die rood word als hij in het water gelegen heeft. Hierdoor is het heel makkelijk te zien of hij in het water gevallen is bij een garantie kwestie.

Wat je kunt proberen, is een nieuwe stikker regelen, en die aan de binnenkant van de phone weer opplakken. De stikker lijkt op een perforatie rondje(gemaakt met een perforator) met een glimmende bovenkant.

Je moet dan wel een juiste schroevendraaier hebben om de phone te openen. Maar zodra je met een rode stikker aankomt, dan kun je het vergeten mbt garantie. Anders heb je misschien nog een kans.
Dat is wel slim bezien van Motorola. Want er zijn veel mensen die hun telefoon in het water laten vallen of in de regen laten liggen en zo kunnen die geen garantie claimen :P

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 00:27:

Het lijkt me niet erg netjes om garantie te claimen op iets wat niet een fabrieksfout is.

@TS: ik denk dat je hem idd het best uit elkaar kan halen en zo goed mogelijk droogmaken. Ik hoop dat je de accu er direct uit hebt gehaald? in dat geval kan er eigenlijk weinig misgaan. dus uit elkaar halen en met föhn goed drogen en voor de zeker heid nog een dagje extra laten drogen... Daarna hopen op het beste... :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:59

_Ernst_

Mark It Zero!

Gewoon helemaal uit elkaar halen en goed laten drogen, een dag of 2. Eventueel eerst nog schoon maken als hij vies is geworden door vuil water.

Elektronica kan over het algemeen vrij goed tegen water, zolang je het maar goed op laat drogen en zorgt dat er geen onder delen oxideren. Heb ik redelijk wat ervaring mee met mijn waterkoeling :P

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
ok, heel erg bedankt allemaal.

De accu en sim-kaart had ik er idd meteen uitgehaald.
Ik zal hem proberen uit elkaar te halen en dan te drogen.
Maar hopen dat die t hierna weer doet.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

amour021 schreef op 03 augustus 2004 @ 00:30:
[...]
Dat is wel slim bezien van Motorola. Want er zijn veel mensen die hun telefoon in het water laten vallen of in de regen laten liggen en zo kunnen die geen garantie claimen :P
Vraag me af of je zweet na zoveel dagen in je broekzak zitten niet hetzelfde doet met je sticker. Dat zou namelijk een heikel punt zijn: valt dat wel of niet onder de garantie?
Vind sowieso dat de gsm's van tegenwoordig maar beroerd tegen vocht bestand zijn.
Beetje knullig in ons natte kikkerlandje, 1 spatje regen en het ding is meteen kaputt.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
2Dutch schreef op 03 augustus 2004 @ 13:40:
[...]

Vraag me af of je zweet na zoveel dagen in je broekzak zitten niet hetzelfde doet met je sticker. Dat zou namelijk een heikel punt zijn: valt dat wel of niet onder de garantie?
Vind sowieso dat de gsm's van tegenwoordig maar beroerd tegen vocht bestand zijn.
Beetje knullig in ons natte kikkerlandje, 1 spatje regen en het ding is meteen kaputt.
Of als je je gsm meeneemt in de badkamer... daar kan de lucht heel vochtig worden :/

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Er moet wel heel wat vocht aan te pas komen om die stickers te activeren. De puntjes die er op zitten zijn namelijk van een verf die oplost in water. Als ze een beetje vochtig worden, en daarna weer opdrogen (zoals een vochtige badkamer, of een bezwete broek), dan is er niet genoeg vocht om de verf te laten reageren. Pas als hij echt met water in contact komt, dan heeft hij de kans om op te lossen. Heb hier net met ijn tong aan zo'n sticker zitten likken (Ik weet het... ben gek :)), en zag na een poosje pas dat de verf op begon te lossen.

@TS Als je je telefoon open hebt, dan kan je hem eventueel afnemen met alcohol. Hiermee los je eventuele achtergebleven afzettingen uit het water op. Als laatste optie zou je ook naar zo'n GSM-boer kunnen gaan waar je het gevoel krijgt dat als je GSM verdwenen is, hij een dag later daar in de vitrine te koop ligt, en hem daar na laten kijken. Meestal kunnen zij er wel wat mee.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn mobiel nu net open gemaakt, en toen vond ik nog zo'n stikkertje.
Dus er zit er 1 achter de batterij, en ook 1 als je hem open maakt.
Best wel slim als je het mij vraagt. Maar dus voor degenen die het zo willen doen: er zitten 2 van die stikkertjes in je mobiel ;) .

Het lijkt nu alsof mijn mobiel wel droog is vanbinnen. Zal ik nu proberen of die het doet
of moet ik nog even een dagje wachten??

Verwijderd

Topicstarter
en is het slecht voor de telefoon, als die open geschroeft is, om in de zon te liggen(om te drogen)...??

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:38

Stephane

Behhhhh

Je vergeet dat zo'n sticker maar een klein hulpmiddel is. Een reparateur maakt de telefoon open en ziet op de printplaat kleine (of soms grote) wit-groene verkleuring op het printplaatje, wat duidt op oxidatie. Zodra dit geconstateerd wordt is het per direct einde oefening, of het toestel te redden is of niet, de reparateur schroeft het toestel weer dicht verklaard waterschade te hebben geconstateerd.

Zo'n kleursticker is leuk, maar ook zonder kleursticker kun je 't schudden ben ik bang. Ik heb zelf in een winkel gewerkt waar een reparatieservice punt aanwezig was.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:59

_Ernst_

Mark It Zero!

Niet in de zon leggen, in de volle zon word het WARM en daar kan elektronica niet goed tegen.
Gewoon een dagje uit elkaar laten liggen en morgen weer in elkaar schroeven. Dan is alles wel droog en grote kans dat ie het weer doet (als er verder niks is beschadigt door oxidatie ofzo)

Last.fm

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

amour021 schreef op 03 augustus 2004 @ 00:30:
[...]

Wel handig maar er zijn ook gevallen bekend waarvan de stekker was verkleurd door normaal vocht in bijvoorbeeld je broekzak. Als er dan alsnog een fabrieksfout optreedt of je hebt een verzekering dan zit je met de gebakken peren :)

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
_Ernst_ schreef op 03 augustus 2004 @ 15:36:
Niet in de zon leggen, in de volle zon word het WARM en daar kan elektronica niet goed tegen.
Gewoon een dagje uit elkaar laten liggen en morgen weer in elkaar schroeven. Dan is alles wel droog en grote kans dat ie het weer doet (als er verder niks is beschadigt door oxidatie ofzo)
heb ik geprobeerd met een nokia 3510 maar dat werkt helaas niet
en als je hem opstuurd naar de fabriek krijg je te horen dat je er voor 25 euro afstand van mag doen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem weer in elkaar geschroefd, accu en simkaart ingedaan...
EN HIJ DOET HET!!! :*)

Heel erg bedankt allemaal voor jullie advies _/-\o_

Mzzl

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 18:44

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

als je in de buurt van zwolle komt ga dan ff naar ERHAN TELECOM.. dat is een turk die je telefoon wel kan fixen.. of sim-unlocken.. tis ook wel comish om met die man te praten..

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het advies, maar zoals ik het al zei: Hij doet het weer

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Tja... voor hoe lang Rex ? Dat is DE reden waarom monteurs de boel afkeuren bij waterschade. Hij kan het nog maanden lang goed doen, maar op een gegeven moment bast ook die bom !

Verwijderd

Topicstarter
ehm......... heb je daar ervaring mee??

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Nee, maar klanten van mij wel. Je wilt niet weten hoe vaak mensen nog in discussie durven te gaan zodra waterschade is geconstateerd. Dat wordt veroorzaakt door het feit dat de schade wellicht maanden daarvoor is ontstaan, en dat wil men vaak niet geloven.

Ik zeg niet dat je toestel gegarandeerd door de waterschade straks onbruikbaar is, maar dat die kans erg groot is, is zeker !
Pagina: 1