Toon posts:

Geluid valt weg bij games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb steeds vaker last dat mijn geluid weg valt bij games... Ik heb al beetje rond gezocht, nieuwste drivers erop gezet etc. maar niets schijnt te helpen :

Mijn specs :

Windows XP build 2600
Intel 2.4 Ghz
512 MB DDR 333 Mhz.
Sound Blaster Audigy EX Platinum

De speakers staan aangesloten via optisch en coaxiaal. En koptelefoon is aangesloten via die grote aansluiting voorin mijn pc (zelfde geld voor optisch en coaxiaal). De speakers aan sluiten via de kaart zelf achterin de pc helpt ook niet btw.

Daarnaast heb ik ook vaak last dat als ik games begin te spelen dat hij van die vage piepjes begint te geven (door de koptelefoon en door de speakers). Erg irritant...

Het komt iig niet door de temperatuur, want in de winter had ik er ook last van, alleen nu dus heel erg. Bij Counter-Strike en Doom III gebeurd het nu erg vaak dat het geluid dus weg valt :(

Wie weet waar het nog meer aan kan liggen? Alvast bedankt :)

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 17:11
Ik heb er zelf ook last van.

Bij BF Vietnam lijkt het prima te gaan, maar wanneer ik Doom 3 of Joint Operations speel dan valt al vrij snel 't geluid weg. Wanneer ik in Doom 3 er voor kies om niet de surround optie te gebruiken dan blijft hij het prima doen, maar zodra ik 'm weer op YES zet dan is het weer snel afgelopen met 't geluid. Wanneer ik dan in het spel een instelling verander (op 't gebied van het geluid) dan komt het geluid wel weer terug, maar daarna is het weer snel afgelopen.

Ik gebruik een Audigy II op een MSI mobo (nForce3 250gb) + AMD 64 3200+ en een ATI X800 Pro. Van dit alles gebruik ik de laatste drivers.

Ik dacht eerst dat het aan 't spel lag (toen ik dit tegenkwam bij Joint Operations), maar nu kom ik het dus ook tegen bij een ander spel.

Ik ben trouwens wel al een tip tegengekomen op de Creative site die ik nog moet proberen: Solution ID: 324

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Topicstarter
VTec schreef op 03 augustus 2004 @ 14:33:
Ik heb er zelf ook last van.

Bij BF Vietnam lijkt het prima te gaan, maar wanneer ik Doom 3 of Joint Operations speel dan valt al vrij snel 't geluid weg. Wanneer ik in Doom 3 er voor kies om niet de surround optie te gebruiken dan blijft hij het prima doen, maar zodra ik 'm weer op YES zet dan is het weer snel afgelopen met 't geluid. Wanneer ik dan in het spel een instelling verander (op 't gebied van het geluid) dan komt het geluid wel weer terug, maar daarna is het weer snel afgelopen.

Ik gebruik een Audigy II op een MSI mobo (nForce3 250gb) + AMD 64 3200+ en een ATI X800 Pro. Van dit alles gebruik ik de laatste drivers.

Ik dacht eerst dat het aan 't spel lag (toen ik dit tegenkwam bij Joint Operations), maar nu kom ik het dus ook tegen bij een ander spel.

Ik ben trouwens wel al een tip tegengekomen op de Creative site die ik nog moet proberen: Solution ID: 324
Jah ! Ik zat vannacht ook nog doom III met surround aan te spelen toen het weer weg viel. Dus ik denk van, laat ik het eens uit proberen en ik had precies hetzelfde... Het werkte dus weer! Maar goed, met surround aan speelt natuurlijk veel lekkerder... Maar het ligt iig daar aan. Ik ga die link eens proberen en ik laat het wel weten :) Thnx!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
Ik heb het zelfde met Doom3 met m'n onboard soundstorm, denk dat het aan doom3 ligt :(
Zal eens proberen wat ie doet op stereo.

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 17:11
Ik heb zelf gisteren het één en ander geprobeerd en ik kwam er achter dat na installatie met de meegeleverde Audigy II drivers geen problemen naar voren komen (bij bv Doom III). Wanneer ik hierna een driver update installeer dan gaat het mis.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal