compaq laptop valt spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

• PIELEPOYE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
tweakers help ik heb een probleem,
ik heb een compaq presario laptop 716 ea deze valt spontaan af en toe uit dan doet ie ongeveer twee uur niks je hoort wel de diskette drive effe aan tikken en dan blijft dat hele geval dood. :(

ik heb al 1 voor 1 de onderelen verwijderd en weer proberen te booten zoals modem, batterij, geheugen en harde schijf, ik krijg hem niet op een normale manier verder open om bij de proc te komen. :X

iemand bekent met het probleem het is geen belasting probleem want de net deed hij het weer was koud net opgestart en valt spontaan uit als hij op de desktop staat

hulp zeer gewadeerd ik ben ten einde raad |:(

We bring the light and Sound to the party. www.mm-licht-geluid.nl

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Accu al vervangen? Kan natuurlijk defect zijn, waardoor het hele ding raar doet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• mambo No5
  • Laatst online: 25-01 23:44

mambo No5

Bad Apple?

Ik heb het idee dat je CPU te heet word waardoor het geheel automatisch uitschakeld (ingebouwde protectie bij een aantal processoren). Kijk eens of het koellichaam van je CPU wel vrij van vuil is en of de airflow van/naar de heatsink niet geblokkeerd word door iets (like stof dat opgezogen is). :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• PIELEPOYE
de acccu is het niet draait op de adapter en helaas kan ik niet bij het koelblok
want ik krijg hem niet open.

nog meer idieen a.u.b.

hoe ik hem open krijg zonder te vermoorden

• mambo No5
  • Laatst online: 25-01 23:44

mambo No5

Bad Apple?

PIELEPOYE schreef op 02 augustus 2004 @ 17:58:
de acccu is het niet draait op de adapter en helaas kan ik niet bij het koelblok
want ik krijg hem niet open.

nog meer idieen a.u.b.

hoe ik hem open krijg zonder te vermoorden
Het open schroeven is in princiepe niet eens zo'n grote operatie, maar als je het niet aandurft of niet kan moet je er ook vooral niet aan beginnen. In dat geval ken je het beste naar een speciaalzaak gaan om je laptop aldaar na te laten kijken/te laten repareren.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• PIELEPOYE
durf wel open te schroefen maar hij klemt ter hoogte van toetsen ik kan geen schroeven meer vinden weten jullie waar er een nog een paar zitten onder het toetsen bord welke toets eventueel

[ Voor 4% gewijzigd door PIELEPOYE op 02-08-2004 18:09 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Draait de ventilator wel? Zeker die kleine laptop fans willen nog wel eens wat kwetsbaar zijn, als ze naar een tijdje moeizaam gaan lopen of helemaal stoppen, is je koeling ook kaduuk :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

schroeven van het toetsenbord zitten vaak aan de onderkant van de laptop, compaq heeft soms ook schuifjes net tussen de bovenste rij toetsen, die moet je naar beneden schuiven.

• PIELEPOYE
nou doet hij het weer even op de adaptor maar daar viel hij de net ook op uit ik heb de adaptor wel na gemeten geen gekke waardes de ventilator doet het ook

wie o wie weet de oorzaak |:( 8)7

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Al een BIOS update kunnen draaien?

Ik heb een vergelijkbaar probleem gezien bij een compaqje, op zijn pagina stond een keyboard gerelateerde fix, welke dit probleem (raar maar waar, ik deed hem gewoon onder het motto, 'ik kan dat net zo goed ook ffdan maar dat updaten') het probleem oploste.

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 02-08-2004 19:05 ]

{signature}

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm, ik denk niet dat ik de bios zou durven updaten bij een laptop die ieder moment uit kan vallen :X Als dat fout gaat (hij valt dus uit tijdens de bios update), kun je de laptop net zo goed meteen kapot verklaren.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 02 augustus 2004 @ 18:33:
Euhm, ik denk niet dat ik de bios zou durven updaten bij een laptop die ieder moment uit kan vallen :X Als dat fout gaat (hij valt dus uit tijdens de bios update), kun je de laptop net zo goed meteen kapot verklaren.
OK, toegegeven, het viel meer onder een wanhoopspoging. :o
Het is wel een tijdje geleden, ik weet wel zeker dat het een Compax 7xxEA was.

De risico's van een update zijn bekend en hoor je idd altijd in te schatten.

[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 02-08-2004 19:07 ]

{signature}

• PIELEPOYE
helaas leuk idee van die bios update alleen er is geen update voor dit model en totaal niet voor dit probleem ik ga toch effe verder ploeteren om bij mijn proc te komen om hem schoon te maken.

alvast bedankt voor de ideeen
helaas alleen nog geen oplossing buiten hem het raam uitsmijten en een nieuwe ta gaan halen

effe de lotto winnen

update: (8>

de net ging hij weer plat na dat ik het sherm een stukje dicht deed kan het zijn dat er kortsluiting zit in mijn scherm

[ Voor 18% gewijzigd door PIELEPOYE op 02-08-2004 20:22 ]

Pagina: 1