Toon posts:

Met meerdere gebruikers op 8mbit quicknet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

vraag mij af of het volgende gaat werken. Ik wil een 2 tot 8 Mbit ADSL (via bbnet) aanvragen bij Quicknet. Ik vermoed dat quicknet enkel de standaard modem CopperJet 810 levert. Deze bevat geen swich. Moet ik hierna nog opletten wat voor switch ik hier aan koppel om het internet te delen over 4 personen? En, welke switch is bij voorkeur geschikt als ik de upload per gebruiker wil limiteren, zodat de band breedte eerlijk wordt verdeeld?

Groeten,
Nander

Verwijderd

Ik vermoed dat je een router bedoeld

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

je hebt geen switch nodig hiervoor, maar een router, en als je dat las zoekterm gebruikt hier op Got, of gewoon op google zal dat je een stuk wijzer maken.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 17:37:
Hallo,

vraag mij af of het volgende gaat werken. Ik wil een 2 tot 8 Mbit ADSL (via bbnet) aanvragen bij Quicknet. Ik vermoed dat quicknet enkel de standaard modem CopperJet 810 levert. Deze bevat geen swich. Moet ik hierna nog opletten wat voor switch ik hier aan koppel om het internet te delen over 4 personen?
Nee hoor, iedere switch voldoet, ik weet alleen niet of die copperjet 810 naast een modem ook meteen een router is.
En, welke switch is bij voorkeur geschikt als ik de upload per gebruiker wil limiteren, zodat de band breedte eerlijk wordt verdeeld?
Budget? Niet een. Die functionaliteit zit dan ook meestal in de router en niet in de switch. Een switch handeld alle verkeer van layer 2 af, terwijl bandbreedtebeperkingen meestal op layer 3 zitten afaik.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. Ik heb gelezen dat die modem ook een router is. Daar zal ik mij nog even in verdiepen. Over mijn 2e vraag, kan ik de bandbreedte verdeling dan nog wel softwarematig oplossen?

Mvg,
Nander

Verwijderd

Zou je wel kunnen doen maar dan moet je aan een server gaan denken die het internetverkeer routerd

(dat continue gegroet word hier geloof ik niet zo op prijs gesteld)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 17:50 ]

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

PromoX

Flying solo

Of je installeert op elke computer Netlimiter of iets dergelijks en stelt daarmee in wat de maximale up/download snelheid is.

(ook hierover kun je op GoT en via google genoeg info vinden.)

[ Voor 21% gewijzigd door PromoX op 02-08-2004 18:02 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1