postfix vragen

Pagina: 1
Acties:

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 16:39

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Ik ben bezig mijn thuis server een beetje in aan het richten, het is de bedoeling dat alleen ik hem af en toe gebruik om mee te expirimenteren.

Ik ben nu aanbeland bij postfix, en ben erachter dat ieder proggie een andere username@email.somewhere en reply to adres gebruikt.
Voor mijn doeleinden moeten deze 2 altijd hetzelfde zijn.
Ik heb begrepen dat dit met canonical mapping of mail alliases zou moeten.

Ik heb wat dingen als;
http://www.postfix.org/rewrite.html#masquerade
http://www.hsc.fr/ressour...tfix/doc/canonical.5.html
gevonden maar werd hier totaal geen wijs uit.

Ik draai postfix maar naar exim ofzo switchen is geen probleem (ik draai debian, sid dus met apt-get is dat zo gebeurt).

Wie kan mij helpen dit voor elkaar te krijgen?

Hell / 0

Verwijderd

Je probleem is me niet echt duidelijk: Wil je dat de "From:" en "Reply-to" header voor elk mailtje gelijk is?

Waarschijnlijk kun je met de " myorigin" parameter en de 'trivial-rewrite' daemon wel de "From" header fixen maar de "Reply-to" header word toegevoegd door de mail _client_, niet door de server. Bij mijn weten heeft Postfix deze functionaliteit niet van zichzelf (en Exim ook niet). Dat zou nl. denk ik tegen de RFCs ingaan :)

Als bovenstaande inderdaad is wat je wil dan zou je wellicht met een filter-scriptje (zelf schrijven) de mail kunnen filteren alvorens je het door de desbetreffende transport (zie master.cf) laat afhandelen

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 16:39

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 19:47:
Je probleem is me niet echt duidelijk: Wil je dat de "From:" en "Reply-to" header voor elk mailtje gelijk is?
Dit heb je helemaal correct :P

Hell / 0

Verwijderd

Als je gewoon geen "Reply-To" toevoegt aan de mail gaat de reply altijd naar het adres in "From:"; is dan je probleem niet opgelost? Anders moet je toch echt via een extern script gaan filteren (zie mijn eerdere antwoord)

btw: Googlen op "rewriting reply-to header postfix" levert als antwoord op: "nee", o.a. van Wietse Venema.