Ik ben op dit moment met hibernate icm met ANT aan het spelen en ik loop toch een hele vage constructie aan:
Dit is gewoon fout omdat parameters voor een bepaalde taak niet aan de taskdef meegegeven mogen worden (wat hier dus wel gebeurt, namelijk classpathref="project.class.path"). En de taskdef had gewoon niet in een target moeten staan.
Ik snap niet waarom ze het niet als volgt doen (zoals iedere andere task)
Zie ik iets raar over het hoofd ofzo?
[edit]
Ik ben er intussen volgens mij al een beetje achter. Ze zijn geloof ik echt een argument vergeten mee te nemen naar die task, en dat hebben ze opgelost om dat argument via de taskdef mee te geven. Imho broddelwerk. Ik heb verder ook nog geen argument gezien waarom ze dit hebben gedaan.
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <target name="hibernate.make-ddl" description="Generate DB schema from the O/R mapping files"> <taskdef name="schemaexport" classname="net.sf.hibernate.tool.hbm2ddl.SchemaExportTask" classpathref="project.class.path"/> <schemaexport properties="hibernate.properties" quiet="no" text="no" drop="no" delimiter=";" output="bla.ddl"> <fileset dir="."> <include name="**/*.hbm.xml"/> </fileset> </schemaexport> </target> |
Dit is gewoon fout omdat parameters voor een bepaalde taak niet aan de taskdef meegegeven mogen worden (wat hier dus wel gebeurt, namelijk classpathref="project.class.path"). En de taskdef had gewoon niet in een target moeten staan.
Ik snap niet waarom ze het niet als volgt doen (zoals iedere andere task)
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <taskdef name="schemaexport" classname="net.sf.hibernate.tool.hbm2ddl.SchemaExportTask" classpathref="hibernate.class.path"> <target name="hibernate.make-ddl" description="Generate DB schema from the O/R mapping files"> <schemaexport properties="hibernate.properties" quiet="no" text="no" drop="no" delimiter=";" output="bla.ddl" classpathref="project.class.path"> <fileset dir="."> <include name="**/*.hbm.xml"/> </fileset> </schemaexport> </target> |
Zie ik iets raar over het hoofd ofzo?
[edit]
Ik ben er intussen volgens mij al een beetje achter. Ze zijn geloof ik echt een argument vergeten mee te nemen naar die task, en dat hebben ze opgelost om dat argument via de taskdef mee te geven. Imho broddelwerk. Ik heb verder ook nog geen argument gezien waarom ze dit hebben gedaan.
[ Voor 144% gewijzigd door Alarmnummer op 02-08-2004 16:45 ]