Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Antec P160 Temperature Display opgeblazen ?

Pagina: 1
Acties:

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Ik heb een antec P160 kast en deze heeft een temperature display aan de bovenkant in een paneeltje waar ook de:
Power on switch, Reset Switch, Power on led, hdd led, 1x Firewire, 2x USB, 1 Mic-in, 1 audio out
opzit, het is allemaal aangesloten op een 4pins molex.

Nou was ik aan het prutsen met de USB die van het frontpaneel op het moederbord dient te worden aangesloten, maar doordat de moederbord benaming van de kabeltjes niet overeen kwam met de de namen op de kabeltjes zelf (en in het boekje van de kast stond weer wat anders) heb ik de kabeltjes verkeerd aangesloten want de USB poort werkte niet, maar nou werkt mijn temperatuur display ook niet meer!

De hdd en power on led doen het nog wel, maar ze halen hun stroom van de pinnetjes van het moederbord en niet van de 4pins molex.. Nou ben ik dus bang dat ik een pin van de USB power verkeerd heb aangesloten en dat ik dus kortsluiting heb gemaakt en daarmee iets heb opgeblazen, circuits .. weerstand.. display zelf ?

Als iemand weet hoe ik het weer werkend kan krijgen reageer dan astjeblieft, kan namelijk geen gebruik van de garantie maken.. Heb namelijk een biohazard logo uit de zijkant van de kast gesneden 8)7

[edit]
M'n Kast: Antec P160 Performance One
M'n mobo: MSI K8N Neo Platinum

[ Voor 10% gewijzigd door Xthemes.us op 02-08-2004 17:17 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Verwijderd

Heb je de stekkertjes er nu weer vanaf gehaald?

welke aansluitingen (letters) heb je als pinnetjes op je mobo en welke als aansluitingen?

• Xthemes.us
Ja, ik heb de kabeltjes er weer af gehaald, maar de temperatuur display werkt ook dan niet (vandaar dat ik vermoed iets opgeblazen te hebben)

Misschien maakt onderstaand plaatje iets meer duidelijk:
Het bovenste gedeelte is de aansluiting op het moederbord met de naam van elke pin erbij zoals vermeld in de mobo handleiding, de onderste helft zijn de pinnetjes met de namen erop en de kleur draad eraan.
Afbeeldingslocatie: http://xthemes.us/temp/USB.png

Ik heb de kabeltjes op meerdere manieren proberen aan te sluiten maar de laatste die ik had geprobeerd voordat ik merkte dat het temperatuur display het niet meer deed was volgens mij deze:

Rood (TPB-) op VCC
Wit (VP) op USB1-
Groen (TPB+) op USB1+
Zwart (VG) op GND
Zoals aangeraden word op: http://www.directron.com/installusb.html

Ik heb trouwens GOT en Google afgestruind naar iemand met hetzelfde probleem.. maar no luck :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Xthemes.us op 02-08-2004 16:38 ]

Verwijderd

Uit die namen kun je toch ook wel afleiden wat waarop moet...
VP op VCC
TPA- op USB0-
TPB- op USB1-
TPA+ op USB0+
TPB+ op USB1+
VG op GND

• Xthemes.us
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 18:56:
Uit die namen kun je toch ook wel afleiden wat waarop moet...
VP op VCC
TPA- op USB0-
TPB- op USB1-
TPA+ op USB0+
TPB+ op USB1+
VG op GND
VP op VCC
TPA- op USB0-
TPB+ op USB-+
VG op GND had ik al geprobeert

(ander 2 gewoon niet aangesloten) en bedenk me nou net dat dit misschien dus 1 poort wel had geactiveerd en toen heb ik natuurlijk de andere poort getest en gedacht dat die niet werkte..

Maar goed die USB vind ik nou niet meer echt m'n prioriteit want ik wil m'n temp display terug :'(
edit:
Thanks voor de reply btw
edit2: als reply hieronder heb ik um aangepast want ik had namelijk ook zo, alleen verkeerd neergetypt

[ Voor 14% gewijzigd door Xthemes.us op 02-08-2004 20:39 ]

Verwijderd

Om 1 poort te laten werken moet je óf TPA- en TPA+ aansluiten, óf TPB- en TPB+. alleen de twee -'en gaat niet werken.

• Xthemes.us
Dikkah *bump*

Heeft iemand nou ook nog de oplossing voor mijn originele vraag, hoe krijg ik de display weer werkend ?

Verwijderd

Heb je antec al gemaild? misschien dat zij zo kunnen vertellen wat er fout is gegaan.... en of hij nog te redden is. Het is voor ons vrij moeilijk om een reparatie voor te stellen, ik beschik namelijk niet over dezelfde kast en ik kan dus ook niets voor je testen

Verwijderd

Heb je het display al aangesloten op een andere USB aansluiting?
Is die specifieke USB aansluiting nog wel in orde?
Heb je de rest van de print al nagelopen op schade (zowel visueel als met multimeter)?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een p160.
Maar mijn indruk is dat veel dingen van elkaar gescheiden zijn.

Er branden 2 ledjes in het frontpaneel:
1. hd
2. power on
De voeding van deze ledjes komt gewoon van de moederbord en niet van de molex.

Verder heb ik de indruk dat de firewirepoort en de 2 usb poorten direct doorverbonden zijn naar het moederbord. Volgens mij zit daar geen zekering oid tussen.

Ik kan straks wel ff bij die van mij rondneuzen, en kijken wat ik kan vinden

• Xthemes.us
Ik had de print al wel even met het oog bekeken zover mogelijk, kreeg de plastic voorkant er namelijk niet af...
Hij is niet beschadigt zover ik kan zien, alles ziet er nog 'gaaf' uit geen schroeiplekken ofzo...

Ik zal maar eens antec gaan mailen dan, of hun het weten en misschien een nieuwe dingetje kunnen sturen.. Bedankt voor de reacties en als iemand nog een geniale ingeving krijgt om um werkend te krijgen dan hoor ik het graag...

Ik zal de post de komende daagjes in de gaten houden :)

[edit]
Hier zijn wat plaatjes die misschien van hulp kunnen zijn ?
http://www.pcabusers.com/reviews/antec/p160/dvd_install1.jpg
http://www.pcabusers.com/...p160/control_internal.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Xthemes.us op 05-08-2004 19:52 ]

Pagina: 1