Toon posts:

[PCMCIA] Draadloze netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor in mijn Compaq Armada E500 (PIII M 800 Mhz) moet ik vanwege overstappen naar draadloos netwerk een draadloos netwerkkaartje kopen.

Nu weet ik dat voor standaard niet-draadloos netwerk er een kaart is die niet uitsteekt (de Xircom BEM56G-100, en varianten hierop).

Voor draadloze kaarten ben ik dit nog niet tegengekomen, maar voordat ik tot een beslissing ga komen, wilde ik het nog even navragen hier.

Ik heb gewoon 2 PCMCIA sloten vrij, dus die mogen bezet worden. Weet iemand een niet-uitstekende draadloze netwerkkaart voor een laptop?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 17:03
Zou dat kunnen bestaan? Doordat er een antenne gebruikt moet worden die niet afgeschermd mag zijn krijg je, denk ik, altijd te maken met een buiten de behuizing geplaatst (uitstekend) deel. Bij laptops waar draadloos netwerk standaard aanwezig is heeft men de antenne kunnen integreren op een geschikte plaats binnen de behuizing. De firma 3Com maakt pcmcia kaarten voor draadloos netwerk met een zogenaamde 'x-jack' antenne, die kun je, als je hem niet gebruikt, indrukken waardoor hij in de behuizing verdwijnt. Niet geheel wat je wenst maar noemenswaardig, lijkt mij.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:10
Inderdaad, Dat 3Com ding kun je inklappen.

Afbeeldingslocatie: http://www.linux-user.de/ausgabe/2002/10/026-wlan/3Com.jpg

/Edit: Er zijn ook nog 54Mbit kaartjes te koop.

Ze zijn helaas niet zo goedkoop:
11Mbit
54Mbit

Ik gebruik zelf al een tijdje de 3Com die dus wél uit steekt. Een prima ding met een zeer stabiele verbinding. Je betaald er gewoon wat meer voor. Maar kwaliteit krijg je er zeker voor terug!

[ Voor 65% gewijzigd door Napsju op 03-08-2004 09:23 ]

Lekker!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Netwerkvragen horen in de hoofdgroep 'Netwerken' thuis. OH is geen dumpbak :X

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.