Toon posts:

[XP] Vastloper bij reboot *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows xp, home edition, versie 2002 SP1. Wanneer ik de pc opnieuw wil opstarten, blijft hij hangen bij het scherm "windows wordt afgesloten...". Ctrl+del, werkt niet meer en ook Num Lock reageert niet.

De enige optie die er dan overblijft is om de stekker uit de voeding te trekken, mijn pc (Dell Dimension 8250) heeft geen resetknop :(, om zo de pc toch weer aan de gang te krijgen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt! _/-\o_

NB I De pc loopt enkel vast bij het rebooten, niet bij het gewoon uitschakelen van de pc.

NB II Er wordt geen foutmelding gegeven, hij blijft gewoon hangen.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:51

glashio

C64 > AMIGA > PC

Relevant artikel bij Microsoft.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

is de pc volledig up to date qua windows updates en drivers van moederbord en videokaart en geluid?

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
De pc is, zover ik kan zien, geheel up-to-date.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

'Help!' hoort niet in je topictitel; dat sloop ik er even uit :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 15:25:
....De enige optie die er dan overblijft is om de stekker uit de voeding te trekken, mijn pc (Dell Dimension 8250) heeft geen resetknop :(, om zo de pc toch weer aan de gang te krijgen...
Heb je al eens geprobeerd de POWER-knop een aantal seconden ingedrukt te houden?

Overigens had ik recent hetzelfde probleem. Dat heb ik toen kunnen verhelpen door 'Spy Sweeper' te verwijderen. (kijk eens welke processen op de achtergond draaien)

[ Voor 7% gewijzigd door Crack op 02-08-2004 15:53 ]

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor de snelle reacties! Het probleem blijft echter bestaan. |:( Het artikel bracht helaas geen uitkomst. :(

Iemand anders nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Het inhouden van de POWER-knop werkt, de pc sluit dan af. Dank je wel!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 16:03:
Het inhouden van de POWER-knop werkt, de pc sluit dan af. Dank je wel!
De PC gaat dan gewoon uit, maar het is niet netjes. Ik raad je toch aan door te zoeken naar een andere oplossing.

Start Windows eens in veilige modus en probeer dan eens, _netjes_, te rebooten. Werkt het dan wel?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook in de veilige modus rebooten doet 'ie niet. Hij blijft op dezelfde plek hangen. <zucht> |:(

Weet iemand nog een andere oplossing misschien?

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
antivirus proberen te disablen...
en weer proberen.

wil nog wel eens zijn bij Norton dat het daar door komt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas. Het maakt geen verschil of Norton nu wel of niet is disabled.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders misschien nog een idee? HELP! :)

Verwijderd

Eerst een aantal antwoorden nodig voordat er uberhaupt een oplossing gevonden kan worden.

- Sinds wanneer heb je dit probleem

- Wat had je toen gedaan, ge-instaleerd, verwijderd, etc

- Heb je DELL zelf al gebeld en wat zeiden ze

- Al een andere account gemaakt in Windows en heb je daar ook hetzelfde probleem (bv Guest account)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je reactie! Ik zal proberen je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

*Ik heb het probleem sinds een maand.

*Het probleem stak de kop op nadat ik Norton virusscanner 2004 had geinstalleerd. Deze heb ik daarna weer verwijderd maar het probleem bleef bestaan.

*Ik heb contact gehad met Dell, maar ze verwezen mij naar Microsoft. Microsoft verwees mij op hun beurt weer naar Dell... 8)7

*Ook heb ik contact gehad met Norton, maar het was een voor hen onbekend prebleem. Microsoft was volgens hen het bedrijf met de antwoorden. Maar het was ter vergeefs.

*Ik heb meerdere accounts aangemaakt en het probleem is bij alle accounts hetzelfde.

Heb ik iets gemist, of zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Alvast bedankt!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 13:04:*Het probleem stak de kop op nadat ik Norton virusscanner 2004 had geinstalleerd. Deze heb ik daarna weer verwijderd maar het probleem bleef bestaan.
Misschien dat er op de een of andere manier toch informatie in het register is achtergebleven. Probeer eens aan de hand van dit artikel alle informatie m.b.t. NAV2004 uit het register te verwijderen. Maak wel eerst even een back-up van je register !

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wellicht een shutdownscan van SAV ? Heb je de pc wel eens een nachtje laten staan, sluit deze uiteindelijk wel af en reboot?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het register is leeg. Maar ik heb de pc nog geen nachtje laten aanstaan. Dat moet ik misschien inderdaad eens proberen, kijken wat 'ie dan doet!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 15:32
sanfranjake schreef op 03 augustus 2004 @ 13:20:
Wellicht een shutdownscan van SAV ? Heb je de pc wel eens een nachtje laten staan, sluit deze uiteindelijk wel af en reboot?
Lijkt me onwaarschijnlijk als SAV niet meer aanwezig is, maar ik zou inderdaad wel het register even opschonen en alle verwijzingen die er niet in horen er uit gooien.

Je zou even JV Powertools kunnen draaien om het register te controleren en ook je bootsequence na te kijken

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

Dank je wel voor je reactie! Ik zal proberen je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

*Ik heb het probleem sinds een maand.

*Het probleem stak de kop op nadat ik Norton virusscanner 2004 had geinstalleerd. Deze heb ik daarna weer verwijderd maar het probleem bleef bestaan.

*Ik heb contact gehad met Dell, maar ze verwezen mij naar Microsoft. Microsoft verwees mij op hun beurt weer naar Dell...

*Ook heb ik contact gehad met Norton, maar het was een voor hen onbekend prebleem. Microsoft was volgens hen het bedrijf met de antwoorden. Maar het was ter vergeefs.

*Ik heb meerdere accounts aangemaakt en het probleem is bij alle accounts hetzelfde.

Heb ik iets gemist, of zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Alvast bedankt!
Hiermee komen we ergens.

Boosdoener *LIJKT* Norton te zijn, daar moeten we naar zoeken maar het hoeft NIET 100% zeker Norton ter zijn!
Kan je een system restore doen van ruim een maand geleden? Als het dan wel weer goed werkt weet je het aan instellingen en/of een programma heeft gelegen na die datum. (je kan een system restore altijd ongedaan maken). We moeten eerst dingen uitsluiten voordat we aan een oplossing gaan werken, hoe kunnen we tips geven als we niet weten waarover?

Register nakijken zou ik niet direct doen omdat het helemaal niet zeker is dat daar het probleem ligt. En om daar "blind" wijzigingen aanbrengen is niet echt een slim idee.

Ik denk dat je ver kom met een system restore. Dus kijken of het door instalatie van programma's komt. Wel eer ongedaan maken natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik proberen. Dank je wel voor je reactie!!! :*)
Pagina: 1