Toon posts:

internet via netwerk .. traag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waarom gaat bij internetten via een netwerk trager als je gaat netten via een hub.

Eerst was mijn configuratie hier, twee compus met een crosslink-cable en nu zit er een 100mbit hub tussen. ennu gaat het internetten op de andere peecee OERTRAAG .. tweakers.net binnen vijf minuten :(
dit alles via ICS van win2k, straks komt er een mini-router tussen (tjee die is echt klein!! :) ) zou dit het probleem oplossen?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
Hmmm
op het eerste gezicht zou je zeggen dat die 100Mbit hub de bottleneck is, die kan natuurlijk nooit die informatiestroom aan die jij erdoor heen jaagt.

Zit de stekker wel in de HUB? ;)
straks komt er een mini-router tussen (tjee die is echt klein!! )zou dit het probleem oplossen
En waarom komt er in hemelsnaam een router tussen!!! Kost het win2k zoveel moeite om 1 pc te bedienen dat een router al nodig is??
:)

Verwijderd

Topicstarter
hub de bottleneck? .. dacht het niet? die routertje is zelfs op 10mbit. en je kan wel internetten maar met een snelheid van hier tot tokio. kcma is langzaam, maar niet zo langzaam. en een router omdat echt zoo handig is, het scheelt gewoon een peecee die aan moet staan, enz... je merkt echt op die peecee waar win2k ics draait helemaal niets .. dus daar doe ik dus al helemaal niet niet om

Verwijderd

Dat het 100 of 10Mbit/sec is zou eigenlijk weinig uit moeten maken omdat je dat met je kabelmodempje niet haalt...is die hub wel helemaal ok? Misschien kun je hem 'ns bij iemand anders uittesten of het probleem daar ook is?

Enneh (curious), wat voor routertje koop je?

Sux6,
Wouter

Verwijderd

Topicstarter
dat van die hub merk ik morgen wel .. de 100mbit hub was op de beurs zaterdag gekocht (target) maar moet dus morgen om worden geruild voor eentje die ook 10mbit aankan. en die router .. klein dingetje joh (lxbxh = 9x6x2.5 cm) is er eentje van E-tech .. perfekt voor alle externe seriële modems. functioneert als compu waar win98se met ICS draait zegmaar ;)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:15
kost dat dan? En kun je hem een beetje als firewall configureren? Doet-ie aan NAT e.d?
Pagina: 1