Boot probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een Asus K8v deluxe + amd64 3000+

2x Sata maxtor 80gb raid0

ati radeon 9800pro

512mb twinmos geheugen

Systeem liep altijd goed, maar heb laatst de cpu koeler vervangen en kabels moeten loshalen. Als ik nu wil opstarten dan krijg ik mobo merk etc, dan laat ie zien hoe de hdd ingesteld zit etc, dan gaat het weer terug naar mobo-merk, na 20 a 30 seconden gaat ie verder dat start ie xp op, gewoon stabiel. Dit was nooit zo natuurlijk en is heel irri. Ik heb opnieuw de bios erop gezet, dit hielp niet.

Heb ook de cdromspeler losgehaald enzo opgestart, toen gebeurde hetzelfde, MAAR de wachttijd was van 20 a 30 naar 1 seconde gegaan.

Heb alle kabels los gehad, powerknop rest speaker etc etc.

Kan zijn, lijkt me wel vaag, maar alles kan, dat het verkeerd aangesloten zit.. Weet iemand een oplossing?

Foto

Verwijderd

Als je pc zo lang "pauzeert" werkt iets niet goed waardoor windows op die hardware wacht. Windows probeerd dat ongeveer 5 keer, en start daarna met andere instellingen door. Ga eens naar de event viewer en vertel es de fouten die windows daar opgeeft ;).

• Arjen86
  • Niet online
Dat zijn een hele hoop fouten, waaronder een fout met parallele poort, is het dan al genoeg om een winxp reinstall te doen? Daar neem ik genoegen mee, zorg ik ff dat mn bestanden op netwerk worden gepompt

Foto

Verwijderd

Je kunt het natuurlijk zo proberen; maar als je het meteen na een ombouw hebt gekregen, ligt het daar waarschijnlijk aan. Dus niet aan de softe goederen. Controleer nog eens alle kabels voordat je windows opnieuw erop zet (mijn tip).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 15:09:
Als je pc zo lang "pauzeert" werkt iets niet goed waardoor windows op die hardware wacht. Windows probeerd dat ongeveer 5 keer, en start daarna met andere instellingen door. Ga eens naar de event viewer en vertel es de fouten die windows daar opgeeft ;).
Een probleem met je hardware los je niet op door Windows opnieuw te installen. Post ff de foutmeldingen die je bij je hardware kreeg. Dan wordt het voor ons wat makkelijker zoeken.

• Arjen86
  • Niet online
Nu is de enige melding van de parallele poort er nog, maar die is opgelost, na reboot valt die weg, al gebeurd dus. Ik heb de dvd op ide poort 2 ipv 1 gezet, nu boot ie steeds na 1 seconde terugval de 20 a 30 sec is weg dus. Heb alle kabels gecontroleerd, moeten goed zijn.Ksnap alleen niet waarom hij terugvalt. Ik ga nu eerst weer aan het werk, dus kan niet direct reageren, kan ook niet veel meer info geven, bedankt in elk geval voor de moeite die jullie doen, en/of deden.

Foto

• Arjen86
  • Niet online
Appart, sinds vandaag start ie weer normaal op, heb er niets aan veranderd dan het vorige..

Maar goed, ik ben zo tevreden:)

Foto

Verwijderd

Dus de DVD-speler lijkt de oorzaak? Dan zou ik de firmware upgraden. Ik heb het probleem ook gehad met een Pioneer DVD-rom. Ik kreeg echter een BSOD met de melding "Invalid Bootdevice" met Windows 2000 Pro. Een heel enkele keer startte ie wel op. Als ik de DVD-rom eraf haalde was het probleem weg. Een firmware-upgrade loste het probleem op.

• Arjen86
  • Niet online
Nee, die DVD speler liet hem wel terugvallen naar het bootlogo, van mobomerk etc. na anderhalve dag niet op pc geweest, doet ie het plotseling normaal. De DVD was het eufel dat de de tijd naar circa 25 seconden liet gaan. Niets veranderd dus. Het zou wel iets kunnen zijn met DVD, maar vaststellen kan ik niet naar mijn idee.

Foto

Pagina: 1