Welke wireless router voor ftth?

Pagina: 1
Acties:

• Drop
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik ben gezegend met een ftth-aansluiting. Gasvezel internet dus.
Achter de aansluiting moet een draadloos netwerk komen, waarvoor ik dus een wireless router nodig heb.

Om zoveel mogelijk uit de 100Mbps internetverbinding te halen, dacht ik aan een 108Mbps router ipv 54Mbps. Ik weet dat 108Mbps (nog) geen standaard is, maar voor mijn situatie lijkt het me wel de beste oplossing die er nu voorhanden is.

Deze 3 routers heb ik gevonden:
- D-link DI-624
- Netgear WGT634U
- Sitecom WL-122 - Wireless Network Broadband Router 100g+

Nu kan ik echter niet kiezen tussen deze 3, en ook vraag ik me af of er nog andere oplossingen zijn. Wat zouden jullie doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Drop op 02-08-2004 22:00 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
De netgear kan je volgens mij een usb externe hdd of pendrive aan hangen, net zoals de asus wl500g. Dat kan handig zijn.

Overigens, als je echt veel gebruik van je verbinding wilt maken, dan denk ik toch echt dat een dagje een cat5 kabel leggen de moeite waard is, wireless werkt prima, maar ik ben van mening dat je voor lekker gamen toch beter geen wireless kunt nemen, zeker als je wat verder van je AP afzit. Af en toe heb je net ff 1 seconden een lagstootje zeg maar.

• Drop
Ja, die USB aansluiting leek me ook wel handig. Gamen doen we niet zo veel.
We zijn wel van plan 1 computer met een kabel aan te sluiten, en deze te gebruiken om te downloaden e.d.

Dat we draadloos gaan is in elk geval zeker, want ik was niet van plan kabels over 3 verdiepingen te gaan trekken, nu er draadloos bestaat!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Gamen gaat overigens wel hoor, maar je heb van die die hards die ook al klagen als ze een muis hebben met 1000 dpi ipv 1500 enzo ;).

• Drop
verder niemand?

Verwijderd

Ik heb zelf een US Robotics, deze is naar 125 Mb te upgraden, alhoewel het niet te vergelijken is met een vaste verbinding want dat is altijd sneller.

Maar ik ben wat betreft de performance erg tevreden.
Pagina: 1