[Director/Lingo] Mogelijkheid om online te gamen?

Pagina: 1
Acties:

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik zag laatst een shockwave spelletje die je online kon spelen met meerdere spelers. Nu vroeg ik mij af, hoe kan je zoiets fabriceren?

Ik heb al in mijn manual gekeken van Director en ook al via google en hier gesearcht maar ik snap er nog bar weinig van.

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Je moet de multiuser server of extra gebruiken. (Zoek daar maar eens op op de site van macromedia.com)

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Verwijderd

Ik weet niet of je in Shockwave sockets kunt openen (en zo directe communicatie tussen clients kan laten plaatsvinden), maar ik denk/hoop van niet.

Vaak gebeurt dit door middel van een PHP script op de server. Met regelmatige tussenpozen kunnen de Shockwave filmpjes dit script opvragen, en via GET of POST er informatie aan doorgeven. De uitvoer van het script kan dan in het filmpje weer ingelezen en verwerkt worden.

Het PHP script spreekt daarbij vaak een database aan, waarin de huidige toestand (kan van alles zijn) van het spel opgeslagen wordt, slaat de veranderingen die van het filmpje ontvangen zijn op en berekent voor elke speler relevante informatie om terug te geven.

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Pinda schreef op 02 augustus 2004 @ 14:39:
Je moet de multiuser server of extra gebruiken. (Zoek daar maar eens op op de site van macromedia.com)
Ik heb deze gevonden
http://www.macromedia.com...uments/dedicated_smus.htm
en das precies wat ik nodig heb. Alleen word er nog niet duidelijk in vermeld hoe je een connection maakt, waar je alles kan instellen/programmeren, welke API's je moet gebruiken etc.