Toon posts:

Logitech Z-640; bij MP3 niet alle 5 speakers geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
klopt het dat als ik een MP3 afspeel op deze speakerset ik dan alleen geluid heb uit de linksvoor, center, en rechtsvoor?

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-07 10:40
staat in windows zelf ingesteld dat je 5.1 gebruikt? soms wil da wel eens verspringen naar stereo

edit: heb zelfde set en heb met winamp geluid uit alle boxen

[ Voor 25% gewijzigd door NoReason op 02-08-2004 14:15 ]

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-08 15:50
Matrix knop ed ook al geprobeerd, en fader ed ?

En idd eens proberen wat NoReason zegt. En anders even nieuwere drivers installeren / herinstalleren van je geluidskaart ?

Verwijderd

Topicstarter
in Windows alles ok volgens mij. met Matrix IN heb ik alleen linksvoor geluid fader staat al helemaal naar rechts.
ik heb de nieuwste drivers al. herinstall kan ik proberen...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 14:28 ]

Verwijderd

Volgens mij heb je 't een en 't ander verkeerd aangesloten.. :X

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je een surround kaart hebt heb je helemaal geen matrix nodig, die is namelijk bedoeld voor als je een stereo bron aansluit.

Dus even je instellingen van je geluidskaart controleren.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
dit is een vrij basic vraagje.. staat volgens mij ook in de faq.

Wat je moet doen is hardware acceleratie aanzetten. Bij winamp bijvoorbeeld direct-output

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Abit NF7-S rev2.0 met onboard Soundstorm MCP-T chip die ik gebruik. alle kabels gecheckt, zit allemaal goed, kleur op kleur.

ik ga wel ff de drivers verwijderen en opnieuw doen. ik gebruik btw de nieuwste Winamp en Win XP Pro UK

Verwijderd

MP3 is stereo, dus worden er inderdaad maar 2 speakers, wellicht je center er bij en je sub. Ik had hetzelfde bij mijn oude creative setje. Weet alleen niet of dat je wellicht de andere 2 kanalen zeg maar kan "faken"

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:19

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 14:38:
MP3 is stereo, dus worden er inderdaad maar 2 speakers, wellicht je center er bij en je sub. Ik had hetzelfde bij mijn oude creative setje. Weet alleen niet of dat je wellicht de andere 2 kanalen zeg maar kan "faken"
Ik heb bij mijn Creative setje en SB Live gewoon over alle 5 de boxen geluid, ook als ik een mp3'tje luister. Ik heb het ook gehad en het bleek toen aan het feit te liggen dat ik in de driver geen 5.1 maar 2.1 had opgegeven.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben nog geen een surroundkaartje tegen gekomen die het niet in 5.1 kon weergeven dus lijkt me dat in dit geval ook weer zo te zijn

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
nou, het wil nog steeds niet. drivers opnieuw geinstalleerd, instellingen in Windows EN NVidia Mixer op 5.1 staan... als ik de Speakerwizard doe hoor ik het volgende:

Sending white-noise to alle analog outputs: JA
Sending white-noise to alle digital outputs: NEE

<next>

Testing Left-Front; do you hear sound right now: JA
Testing Right-Front; do you hear sound right now: JA
Currently testing Center Speakers: ik hoor dan wel geluid maar als ik dan de Fader helemaal wegdraai hoor ik ook niks meer.
Als ik de Center knop een willekeurige kant opdraai gebeurt er niks wua geluidsveranderingen.

Currently testing Left Rear speakers: als ik dan aan de Fader draai veranderd er niks, draai ik de Center naar links hoor ik geen geluid.

Currently testing Right Rear speakers: Dan hoor ik op de achtergrond een vaag gebrom, geluid harder blijft de brom. Fader en/of Center maken niks uit qua volume. Sub hoor ik wel goed.

Conclusie van NVMixer: 5.1 speakers...

maar volgens mij klopt er geen reet van :| tis toch niet stuk he?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verkeerd aangesloten, draai je center-sub/rear stekkers eens om...

Verwijderd

Topicstarter
op de sub? die zijn allemaal gewoon volgens de kleur aangesloten maar ik zal t doen.

• wagenveld
  • Niet online
Op je geluidskaart natuurlijk...

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
als je link en rechts achter wilt horen bij stereo geluid moet je cloon mode aanzetten
NV mixter --> dan 2de van links (waar je je speakers kan instellen op 5.1) --> surround instellingen.... --> cloon aanzetten

de center speaker doet dan nog niks maar voor en achter werken dan wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Countess op 02-08-2004 15:51 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
staat al de hele tijd op Clone

• wagenveld
  • Niet online
Heb je nou die stekkers op je mobo al eens omgewisseld?

Verwijderd

Topicstarter
zo zat het eerst achter mn pc:

groene stekker => groene ingang
oranje stekker => oranje ingang
zwarte stekker => zwarte ingang

als ik alles loshaal en dan de groene stekker op de oranje ingang doe heb ik geluid uit linksvoor, rechtsvoor. voor de rest niks

dan doe ik groen in groen, dan heb ik ook linksvoor, rechtsvoor. de overige kleuren doen verder niks.

dan pak ik oranje, dan gaat de center werken, maar alleen in de oranje ingang. in de overige hoor ik dan niks door de center.

dan pak ik de zwarte, maar dan merk ik geen enkel verschil, ookal zittie in andere kleuren of in z'n eigen. aan het geluid veranderd niks.

edit

het lijkt alsof de center de taken van de achterspeakers overneemt :X 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 16:10 ]

• wagenveld
  • Niet online
Ik zie dat je moederbord aparte uitgangen heeft voor center/sub en surround. Het kan zijn dat die niet werken, probeer het eens met de center/sub in je mic ingang en de surround in de lineout. Dan heb je nog nvswap (nvidia.com) waarmee je een aantal handige dingen kan omwisselen.

• xabre16v
  • Niet online
Ik heb ook een NF7-S en had daar ooit ook eens een Z-640 setje aan, je moet inderdaad 2 stekkertje omwisselen :D kleurcodes kloppen namelijk niet helemaal.

Doe ze ereens allemaal in volgens de kleurtjes en draai daarna alleen de zwarte en de oranje om.

[ Voor 26% gewijzigd door xabre16v op 02-08-2004 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
t setje is stuk. rear speakers @ front ingang werkt. rear speakers @ rear ingang werkt niet. front speakers @ front ingang werkt. front speakers @ rear werkt niet. alles wat op rear wordt aangesloten werkt dus niet.

jouw tip qua ingang @ mobo heb ik nog niet gedaan maar dit is wat ik nu net te weten ben gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
xabre16v schreef op 02 augustus 2004 @ 16:22:
Ik heb ook een NF7-S en had daar ooit ook eens een Z-640 setje aan, je moet inderdaad 2 stekkertje omwisselen :D kleurcodes kloppen namelijk niet helemaal.

Doe ze ereens allemaal in volgens de kleurtjes en daar daarna alleen de zwarte en de oranje om.
laat maar. domme reactie |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
plaatje van NVSwap met uitleg:

http://damasterpnut.no-ip.com/other/logitechz640/

HEEL ERG BEDANKT ALLEMAAL! ik heb zwart en oranje omgedraaid en nu werkt het! :9~ O+

ook de test van NVMixer werkt nu perfect!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 16:42 ]

• xabre16v
  • Niet online
geen dank :P
Pagina: 1