Toon posts:

wifi kaart stuk door kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb thuis 2 pc's aangesloten op een Sweex router met wireless access point (802.11b). 1 pc is aangesloten via utp, de andere via een Sweex wireless pc1 kaart.

Dit heeft ongeveer een half jaar prima gewerkt, totdat gisteren bleek dat de wireless pc geen verbinding meer kan maken met de router / access point.

Nu weet ik dat mijn pa afgelopen week aan het klussen is geweest met electrisch gereedschap en dat daardoor een kortsluiting veroorzaakt werd, waardoor de aardlek is omgeslagen.

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd: wireless drivers + utils opnieuw geinstalleerd, router voorzien van nieuwe firmware en opnieuw geinstalleerd, heb zelfs de gehele pc opnieuw geinstalleerd, maar krijg geen verbinding meer. Volgens apparatenbeheer zou de wifi kaart echter correct moeten werken.

De pc die via utp op de router is aangesloten, heeft echter gewoon verbinding met het internet.

Nou is mijn vraag: is het mogelijk dat de wifi-kaart door een spanningspiek beschadigd geraakt is en zijn er misschien meer mensen die iets vergelijkbaars meegemaakt hebben?

Ik verwacht niet dat het aan de router ligt, daar deze via utp gewoon werkt en deze, zowel als de utp-pc via een beveiligd stekkerblok is aangesloten.

Beide pc's draaien overigens onder Windows 2000 prof. (sp3)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:47

Standeman

Prutser 1e klasse

Heb je al eens geprobreerd om die wifi kaart in een andere PC te proberen? Misschien is het wireless gedeelte van je router wel dood? Heb je al geprobeerd of je andere netwerken kan zien? (als deze aanwezig zijn natuurlijk).

Het lijkt me overigens stug dat ergens kortsluiting je router of PCI-kaart om zeep helpt (tenzij het gebeurde op hetzelfde stekker-blok, dan kan ik me er nog wel wat bij voorstellen). Kortsluiting brengt op zich geen spanningspieken met zich mee...
(maar ja, helemaal 100% expert ben ik ook weer niet)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn bij mij in de buurt geen andere wifi netwerken te vinden (ik heb ze tenminste voorheen nooit kunnen ontdekken) en aangezien het om een desktop gaat, ga je ook niet ff met zo'n ding aan de wandel om te kijken of je ergens anders signaal kunt krijgen (helaas).

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08
Log eens in op je router (met de computer via utp), waarschijnlijk heb je nog je standaard wachtwoorden erop staan (admin/epicrouter) en heeft er een grapjes jou router verbouwd?

Verwijderd

Topicstarter
Routerinstellingen waren niet gewijzigd, maar nadat ik nieuwe firmware geinstalleerd had, moest ik de router wel opnieuw configureren (vanaf fabrieksinstellingen). Dit heb ik op dezelfde manier gedaan als de vorige keer (mac adres van de nic clonen en je hebt weer verbinding).

Toen ik alles voor het eerst geinstalleerd heb (een half jaar geleden) was het alleen een kwestie van mac adres clonen naar de router, wifi kaartje geinstalleerd, netwerk zoeken en klaar.

Ik heb de instellingen van de router (zowel voor als na de firmware upgrade) gecontroleerd: wifi staat aan, wep encryptie heb ik uit, geen filter voor specifieke ip- of mac adressen. (al zou er encryptie of een ip of mac filter aan staan, dan nog zou de wifi kaart het accesspoint moeten detecteren, toch?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de wifi kaart in een andere pc gedrukt en daar werkt ie prima.

Tevens doet mijn pc raar als je mp3-tjes afspeelt. De eerste paar seconden speelt ie normaal af, dan ineens vertraagt het geluid en wordt het stevig vervormd om daarna weer een aantal seconden normaal te spelen.

Kan het zijn dat mijn pci sloten vernaggeld zijn?

Beeld wordt wel normaal weergegeven via nVidia daytona riva 32 mb agp kaart.

Buiten rare audio weergave en geen netwerkverbinding draait de pc imo normaal.
Pagina: 1