Problemen met DNS

Pagina: 1
Acties:

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:06
Beste mensen,

Ik heb een probleem. De hardware waar we over praten zijn:
- Intel Pro 2200 b/g Wireless (in een Acer Travelmate 292 met laatste drivers)
- Linksys WAP11 Accesspoint (zonder WEP, met laatste firmware)

Het locale netwerk werkt prima, maar wanneer ik het internet op wil heb ik problemen. Ik krijg vaak een DNS error in mijn browser. Als dit zich voordoet is de enige oplossen een reboot of het herstarten van de DNS Client service. Niet echt een oplossing eigenlijk, want het kan na het laden van 1 pagina alweer gedaan zijn. Het komt alleen maar voor op deze laptop. Op een andere laptop, met een Linksys WPC11 kaartje werkt alles wel goed. Op pc's met een bekabelde netwerkverbinding heb ik ook geen problemen.

De installatie op deze laptop is een verse installatie van Windows XP Pro, met SP1.

Ik heb ergens op internet nog een zelfde probleem gevonden alleen stond hier geen oplossing in.

linkje:
http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=1698

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat voor dns instellingen gebruikt die laptop: ("ipconfig /all")

en verder kwam ik dit nog tegen :

Change the Client-Side DNS Caching Timeouts

in je gelinkte stuk wordt ook de suggestie gegevens om eens via kabel te internetten om te kijken of het dan ook optreedt. En ook dat het probleem zou kunnen optreden als je meer DHCP server op je netwerk hebt.

Verder zou je dnsclient ook moeten kunnen disablen (via file -> run -> services.msc). tenzij je ipsec gebruikt.

affijn tweak er maar op los.

[edit: ja, gevonden]:

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=158
Windows still caches the unsuccessful DNS query, and in turn fails to connect to a host regardless of the fact that the DNS server might be able to handle your lookup seconds later.
Dit gedrag ku je uitschakelen, zie link

in je registry:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Dnscache\Parameters]
NegativeCacheTime=0
NetFailureCacheTime=0
NegativeSOACacheTime=0

[ Voor 33% gewijzigd door leuk_he op 02-08-2004 15:24 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• WildOne
leuk_he schreef op 02 augustus 2004 @ 15:16:
Wat voor dns instellingen gebruikt die laptop: ("ipconfig /all")
Ik heb alles statisch ingesteld. dns staat bij alle pc's op 192.168.1.1 (router)
in je gelinkte stuk wordt ook de suggestie gegevens om eens via kabel te internetten om te kijken of het dan ook optreedt. En ook dat het probleem zou kunnen optreden als je meer DHCP server op je netwerk hebt.
Als ik via een kabel op het netwerk heb ik geen problemen.
en verder kwam ik dit nog tegen :

Change the Client-Side DNS Caching Timeouts

Verder zou je dnsclient ook moeten kunnen disablen (via file -> run -> services.msc). tenzij je ipsec gebruikt.
Zal ik eens proberen

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

WildOne schreef op 02 augustus 2004 @ 16:05:
[...]

[...]

Zal ik eens proberen
Vooral dat laatste, na de edit, (past beter bij jouw symptomen.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• WildOne
Die laatste heb ik als eerste geprobeerd, maar dit heeft niks opgelost. Heb nu de DNS Client service eens uitgezet. So far, so good.